Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسمی مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  داشت: از تعداد ۵ هزار و ۵۹۴ روستای دارای سکنه استان، ۱۰۶۷ روستا با جمعیتی حدود ۳۸۴ هزار و چهارصد و سیزده نفر در روستا‌های جنوب استان ساکن هستند که در حال حاضر تعداد ۵۶۸ روستا با جمعیت ۲۵۳ هزار و چهارصد و هجده نفر از نعمت آب شرب بهره‌مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: روستا‌هایی که تأسیسات یا منابع آبی آن‌ها به طور کامل از بین رفته است و یا فاقد هرگونه شبکه‌ای است در قالب مجتمع‌های آبرسانی در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از این حیث طرح آبرسانی به ۵۹۸ روستای جنوب استان با جمعیت ۲۴۶ هزار نفر در قالب ۶ مجتمع بزرگ آبرسانی در حال اجراست، که آبرسانی به شماری از روستا‌های مجتمع‌های جنوب استان صورت گرفته و از ۶ مجتمع جنوب، مجتمع ۲۸ روستایی بندینی شهرستان کنارک به طور کامل وارد مدار بهره برداری است.

قاسمی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۸۵ روستای فاقد شبکه مجتمع ۲۶۱ روستایی تلنگ، پلان و پیرسهراب در مدار بهره برداری قرار گرفته است افزود: با استفاده توأم از خطوط جدید و قدیم و شبکه‌های توزیع تازه احداث شده و قدیمی، طرح تأمین آب ۱۸۵ روستای شهرستان چابهار در محدوده‌ی بخش‌های پلان و پیرسهراب در قالب زیر مجموعه سد زیردان، با جمعیت ۴۵ هزار نفر از منابع آبی پایدار سد زیردان و با استفاده از سیستم پکیج تصفیه آب محقق و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

او  از احداث سامانه الکترولیز نمک طعام به منظور ضد عفونی کردن آب خبر داد و گفت: احداث سامانه در دست اجراست و در شرایط فعلی آب با پودر پرکلرین گندزدایی می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۸۴ هزار نفر از جمعیت روستایی شهرستان‌های چابهار و دشتیاری از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند و در تلاش هستیم که تا نیمه‌ی ۱۴۰۰ خطوط انتقال و شبکه‌ی توزیع کل روستا‌های مجتمع با استفاده از پکیج تصفیه آب وارد مدار بهره برداری قرار گیرد و ۷۳ هزار نفر جمعیت روستایی این مجتمع از آب شرب و پایدار بهره‌مند گردند.

او یکی از برنامه‌های آتی شرکت برای کاهش مشکلات آبرسانی روستا‌های جنوب استان را شروع فراخوان و تهیه اسناد جهت استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت عنوان کرد و افزود: این اقدام، با هدف سرعت بخشیدن به برخورداری ۲۱۳ روستای زیر مجموعه سد پیشین به مبلغ برآوردی ۲۰۰ میلیارد تومان، شامل احداث آبگیر، تصفیه خانه و بخشی از خطوط انتقال، انجام شده است.

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان گفت: برای تکمیل پروژه آبرسانی به ۵ مجتمع باقی مانده، شامل مجتمع ۲۱۳ روستایی زیرمجموعه سد پیشین، مجتمع ۵۵ روستایی زیر مجموعه سد کهیر، مجتمع ۲۳ روستایی حمیری شهرستان قصرقند و مجتمع ۱۸ روستایی خیرآباد بخش مرکزی نیکشهر اعتباری به مبلغ ۹۲۰ میلیارد تومان نیاز است.

قاسمی در خاتمه به شاخص بهره‌مندی از آب شرب شهرستان‌های جنوب استان اشاره کرد و گفت: شاخص بهره مندی از آب در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری ۴۸.۸۸ درصد است و این شاخص برای شهرستان‌های کنارک ۷۸.۴ درصد، نیکشهر ۶۴.۲ درصد و قصرقند ۵۱.۹ درصد است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده با اتمام پروژه‌های در دست اجرا و تخصیص بودجه کافی تا پایان دولت دوازدهم شاخص‌های فوق برای شهرستان‌های چابهار و دشتیاری ۶۵ درصد و تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ به بیش از ۹۰ درصد می‌رسد. همچنین تا پایان سال مالی ۱۳۹۹ برای شهرستان کنارک ۸۲ درصد، شهرستان نیکشهر ۶۷ درصد و شهرستان قصرقند ۷۰ درصد خواهد رسید.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب روستایی تامین آب شرب سیستان و بلوچستان مدار بهره برداری جنوب استان مدیرعامل آب هزار نفر بهره مند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۲۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار

محمد محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام اظهار کرد: با اتمام عملیات لوله‌گذاری شبکه توزیع آب این روستا به طول هفت کیلومتر، نصب انشعابات آب روستا آغاز شده که ظرف چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

وی افزود: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی، با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تصریح کرد: همزمان با این اقدامات خط انتقالی به طول پنج کیلومتر برای انتقال آب از مخزن به روستا شروع که به علت وجود معارض در مسیر کار متوقف شد.

محمدی یادآور شد: با اتمام نصب انشعابات، شبکه آب روستا به خط انتقال قدیمی وصل می‌شود که امیدوارم با رایزنی‌های صورت گرفته مشکل معارضین هم رفع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام مطرح کرد: با اتمام عملیات فوق ۳۰۰ خانوار با جمعتی بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر از اهالی روستای سرپله شهرستان آبدانان از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره مند می‌شوند.

محمدی در پایان با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های آبرسانی به‌ویژه در روستا‌ها و مناطق محروم، تشریح کرد: آبفای استان در صدد است با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی، آب آشامیدنی سالم و پایدار برای روستا‌ها و شهر‌های دچار تنش آبی را تامین کند و در دسترس مردم قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • سیل ۱۰ روزه در ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان/ نزدیک به ۵۶ هزار نفر امدادرسانی شدند