Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@08:56:15 GMT

خواص و فواید ویتامین U را بهتر بشناسید

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۲۹۲۸

ویتامین U نه تنها به صورت مکمل، بلکه به طور طبیعی در مواد غذایی به ویژه سبزیجات چلیپایی مانند کلم، بروکلی و جوانه‌های بروکسل وجود دارد. خبرگزاری میزان - روزنامه خراسان نوشت: ویتامین U نه تنها به صورت مکمل، بلکه به طور طبیعی در مواد غذایی به ویژه سبزیجات چلیپایی مانند کلم، بروکلی و جوانه‌های بروکسل وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فواید «ویتامین U»

«ویتامین U» اصطلاحی است که در اوایل دهه ۱۹۵۰ برای شناسایی ترکیبی در آب کلم استفاده شد. ویتامین U یک ویتامین واقعی نیست، بلکه از اسید آمینه متیونین مشتق می‌شود. ویتامین U نه تنها به صورت مکمل، بلکه به طور طبیعی در مواد غذایی به ویژه سبزیجات چلیپایی مانند کلم، بروکلی و جوانه‌های بروکسل وجود دارد.

زمانی که ویتامین U برای نخستین بار در دهه ۱۹۵۰ مورد بررسی قرار گرفت، برخی مطالعات نشان داد که نوشیدن یک کوآرت (۹۴۵ میلی لیتر) آب کلم در روز به بهبود زخم‌های گوارشی چهار تا پنج برابر سریع‌تر از درمان ضد زخم استاندارد موجود در آن زمان کمک می‌کند. با وجود این، پژوهشگران نتوانستند تایید کنند که این آثار به دلیل ویتامین U یا ترکیب چندین ماده مغذی حاصل شده اند. پژوهش‌های بیشتر نشان داد که ویتامین U ممکن است به کاهش آسیب ریوی ناشی از تشنج‌های صرعی کمک کند.

به گفته محققان، این ویتامین ممکن است سطوح کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش دهد. ویتامین U اغلب به عنوان درمانی برای زخم‌های معده تبلیغ می‌شود، اگرچه کاربرد‌های دیگری مانند بهبود گوارش، تقویت سیستم ایمنی بدن، محافظت در برابر آلرژی‌های غذایی، کاهش کلسترول و تسریع بهبود زخم نیز برای آن مطرح می‌شود.

ویتامین U یک ویتامین واقعی نیست، بلکه از اسید آمینه متیونین مشتق می‌شود. ویتامین U نه تنها به صورت مکمل، بلکه به طور طبیعی در مواد غذایی به ویژه سبزیجات چلیپایی مانند کلم، بروکلی و جوانه‌های بروکسل وجود دارد.

عوارض جانبی

در صورت دریافت از مواد غذایی کامل، ویتامین U احتمالا بی‌خطر است. با وجود این، اطلاعات درباره ایمنی یا عوارض جانبی این ترکیب زمانی که به شکل مکمل مصرف شود، چندان شناخته شده نیست.

از این رو، مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین U مانند کلم، بروکلی و جوانه‌های بروکسل، گزینه بی خطر برای افزایش میزان دریافت این ماده است.

به گفته آژانس مواد شیمیایی اروپا، ویتامین U ممکن است در صورت تماس مستقیم با چشم، پوست یا ریه موجب تحریک این اندام‌ها شود. از این رو، شاید بهتر باشد با احتیاط بیشتری از محصولات حاوی این ترکیب استفاده کنید.

دوز مصرف

به واسطه پژوهش‌های محدود، دوز مصرفی توصیه شده برای ویتامین U مشخص نشده است.
یک مطالعه با حضور سوژه‌های انسانی از ۱.۵ گرم ویتامین U برای هشت هفته استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: از خواص جادویی زردچوبه برای پوست و مو چه می‌دانید؟!

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ویتامین اخبارسلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویتامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۲۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این سبزی ضد سرطانی متخصص تسکین عفونت های تنفسی

مینا کاویانی، با اشاره به مواد مغذی موجود در شلغم، گفت: شلغم در دسته سبزی‌های بسیار کم‌کالری قرار دارد و هر ۱۰۰ گرم آن حدود ۲۸ کیلوکالری انرژی دارد. همچنین منبع خوبی از فیبر غذایی است (حدود ۸/۱ گرم در هر ۱۰۰ گرم) و در بهبود عملکرد دستگاه گوارش مؤثر است.

به گزارش سرگرمی روز، مسئول آموزش همگانی انستیتو تغذیه، ویتامین C را از دیگر مواد مغذی موجود در شلغم نام برد که جزو ویتامین‌های محلول در آب است و با خاصیت آنتی‌اکسیدانی نقش مهمی در از بین بردن عوامل زمینه‌ساز بیماری‌هایی مانند سرطان دارد. این ویتامین ضمن کاهش التهاب، باعث تقویت ایمنی بدن نیز می‌شود.

به گفته کاویانی، هر ۱۰۰ گرم شلغم حدود ۲۱ میلی‌گرم ویتامین C دارد که می‌تواند تقریباً یک سوم نیاز روزانه بدن فرد را تأمین کند.

وی خاطرنشان کرد: شلغم فاقد هرگونه چربی مضر مانند کلسترول و اسیدهای چرب ترانس است و همچنین مقداری ویتامین‌های گروه B مانند اسید فولیک را دارا است.

کاویانی با اشاره به مواد معدنی موجود در این سبزی گفت: شلغم حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم و سدیم و منیزیوم است. در هر ۱۰۰ گرم از این سبزی ریشه‌ای ۳۰ میلی‌گرم کلسیم و ۱۹۱ میلی‌گرم پتاسیم وجود دارد که می‌تواند بخشی از نیازهای روزانه افراد را تأمین کند.

مسئول آموزش همگانی انستیتو تغذیه همچنین شلغم را دارای ترکیبات شیمیایی عنوان کرد که دارای خاصیت ضدالتهابی و ضد میکروبی است و رشد باکتری‌ها را مهار می‌کند و به همین دلیل است که از دیرباز در فصل زمستان و ماه‌های سرد سال از شلغم پخته به منظور تسکین علائم عفونت‌های تنفسی، سرماخوردگی، سینوزیت (التهاب در حفره‌های سینوسی اطراف بینی)، بهبود سرفه و گرفتگی صدا استفاده می‌شده است.

کاویانی خاطرنشان کرد: برگ‌های سبز شلغم نیز از ارزش غذایی زیادی برخوردار هستند. به این معنی که برگ‌های سبز شلغم سرشار از ویتامین‌های K،C، اسید فولیک و بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A) هستند.

به گفته وی، ریشه و برگ‌های سبز شلغم حاوی مقدار کمی اسید اگزالیک هستند (۲۱/۰ گرم در هر ۱۰۰ گرم) که این ماده طبیعی در بعضی سبزی‌های متعلق به خانواده براسیکا (کلمیان) یافت می‌شود.

کاویانی با اشاره به اینکه اسیداگزالیک قابلیت تبدیل‌شدن به بلور و ایجاد سنگ‌های کلیه و مجاری ادراری را دارد، تاکید کرد: افراد دارای کلیه سنگ‌ساز باید با احتیاط بیشتری شلغم را مصرف کنند. به این افراد توصیه می‌شود همراه با مصرف این سبزی‌ها مقدار کافی آب سالم بنوشند تا با افزایش حجم طبیعی ادرار سبب کاهش خطر ابتلاء به سنگ کلیه شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • این سبزی ضد سرطانی متخصص تسکین عفونت های تنفسی
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • خواص باور نکردنی نوشیدن جوش شیرین