Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@21:52:49 GMT

وجود ۴۰ هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی در گلستان

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۵۰۲۳

وجود ۴۰ هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی در گلستان

برزنونی وضعیت گلستان از لحاظ تعداد ماشین آلات کشاورزی را مطلوب خواند و گفت: حدود ۴۰ هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی در گلستان وجود دارد.

«مریم برزنونی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در حوزه ماشین های کشاورزی در استان گلستان حدود ۴۰ هزار دستگاه ماشین آلات وجود دارد و گلستان از لحاظ تعداد ماشین آلات کشاورزی رتبه نخست را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره امور فناوری‌ های مکانیزه جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه وضعیت گلستان از لحاظ ماشین آلات کشاورزی به ویژه تراکتور بسیار خوب است، ادامه داد: با وجود خط اعتباری مکانیزاسیون از سال ۹۲ تاکنون اعتبارات خوبی در حوزه ماشین آلات کشاورزی و حوزه مکانیزاسیون به استان گلستان تزریق شد که به دنبال آن بسیاری از ماشین آلات کشاورزی نوسازی شدند و بخش زیادی از کشاورزان گلستانی از تراکتور بهره مند هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان گلستان کمبود تراکتور وجود ندارد و تقاضاهایی که در حال حاضر اتفاق می افتد بخش عمده آن به دلیل نوسانات موجود در بازار است.

 

برزنونی یادآور شد: در حال حاضر افزایش قیمت ها موجب شده تا کشاورز بخواهد بخشی از درآمد خود را صرف خرید ماشین آلات کشاورزی اعم از تراکتور و کمباین کند این در حالی است که در سنوات گذشته تعداد متقاضیان خرید ماشین آلات کشاورزی متناسب با نیاز استان بود و بین عرضه و تقاضا تعادل وجود داشت.

 

رئیس اداره امور فناوری‌ های مکانیزه جهاد کشاورزی استان گلستان متذکر شد: خوشبختانه با بررسی های انجام شده در سطح کشور در توزیع ماشین آلات کشاورزی کمترین انحراف در استان گلستان گزارش شده و دستورالعمل های متعددی را تهیه و تنظیم کردیم تا اخلال سودجویان در این حوزه به حداقل برسد.

 

وی بیان کرد: ما دستورالعمل هایی را تنظیم کردیم تا اگر کسی به عنوان بهره بردار به جهاد کشاورزی مراجعه کند باید تمامی مستندات فعالیت خود را در این بخش به ما ارائه کند و فعالیت هایی که نیاز به کار با تراکتور دارد را ارائه کند تا براساس امتیازبندی انجام شده مشخص شود که آیا مشمول دریافت تراکتور است یا خیر.

 

برزنونی خاطرنشان کرد: باید تقاضاهای خود را تعدیل کنیم تا نظام عادلانه تر در مجموعه اتفاق بیفتد و به نظر می رسد همه مردم و کشاورزان باید کمک کنند تا از نوسانات اخیر سربلند خارج شویم.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: نوسازی ماشین آلات کشاورزی ماشین آلات کشاورزی ماشین آلات کشاورزی استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۵۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی نساجی یزد

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و محصولات صنعت نساجی و پوشاک استان یزد با ارائه جدیدترین دستاوردهای این صنعت برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، استان یزد یکی از قطب‌های اصلی کشور و منطقه در حوزه نساجی است و از دیرباز تاکنون این صنعت با نام یزد گره خورده و محصولات نساجی یزد در تمامی نقاط شناخته شده و زبانزد است.

با این وجود اما در طول چند دهه گذشته رفته رفته نساجی در یزد بزرگی خود را از دست داد و این صنعت با مشکلات بسیاری روبرو شد به گونه‌ای که دیگر نمی‌توانستیم نامی از قطب نساجی بودن برای یزد در نظر بگیریم چرا که بسیاری از نقاط دیگر صنعت نساجی بسیار پیشرفته تر و بزرگتری از یزد داشتند.

با این وجود طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی در زمینه احیای این صنعت صورت گرفته که منجر به بهبود وضعیت صنعت نساجی استان یزد شد که از جمله این اقدامات می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌های منظم نساجی، ماشین‌آلات و محصولات آن اشاره کرد.

از جمله این نمایشگاه‌ها، برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین آلات و محصولات صنعت نساجی و پوشاک استان یزد است که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

در این نمایشگاه فعالان عرصه صنعت نساجی و پوشاک استان یزد و برخی نقاط کشور به عرضه جدیدترین دستاوردها و تولیدات خود در این صنعت پرداختند.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود
  • برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی نساجی یزد
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • هر چه سریعتر نسبت به نواقص و ناهماهنگی های موجود در گمرک شهیدرجایی اقدام شود
  • رسیدگی رئیس قوه قضائیه به وضعیت ماشین آلات دپو شده در گمرک
  • آمادگی برای مدیریت بارندگی در اهواز
  • خرید و تجهیز ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در سال گذشته
  • خریداری ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین