Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@19:45:51 GMT

ابلاغ ثبت ملی ۸ میراث طبیعی به استاندار قزوین

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۵۶۲۳

ابلاغ ثبت ملی ۸ میراث طبیعی به استاندار قزوین

ایسنا/قزوین وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌های جداگانه مراتب ثبت هشت میراث‌ طبیعی را به استاندار قزوین ابلاغ کرد.

در نامه دکتر علی‌اصغر مونسان به هدایت‌الله جمالی‌پور آمده است: در اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب دی‌ماه ۱۳۸۲ و آیین‌نامه اجرایی آن، مصوب چهارم مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۲۶۹۷۵/ت ۳۲۹۱۵ ه، هیئت محترم وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی «درخت چنار کهن‌سال روستای دهک ‌ـ‌ الموت شرقی» واقع در شهرستان قزوین، بخش الموت شرقی، دهستان الموت بالا، روستای دهک پس از تشریفات قانونی لازم به شماره ۶۰۲ مورخ ۹۸/۶/۶ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید که ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اثر مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این وزارت است و تدوین ظوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این وزارت خواهد بود، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود، ممنوع است.»

بنا بر اعلام روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین، همچنین در هفت نامه‌ جداگانه از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مراتب ثبت ملی هفت میراث طبیعی به استاندار قزوین به شرح زیر اعلام شد.

«درخت چنار کهن‌سال بوزلین» واقع در شهرستان قزوین، بخش مرکزی، دهستان اقبال غربی، روستای بوزلین به شماره ۶۰۳ مورخ ۹۸/۶/۶

«درخت زیتون کهن‌سال نهران» واقع در بخش تارم سفلی، دهستان خندان، روستای نهران به شماره ۶۰۴ مورخ ۹۸/۶/۶

«درخت چنار کهن‌سال فیشان» بخش الموت شرقی، دهستان الموت بالا، روستای فیشان پس از تشریفات قانونی لازم به شماره ۷۱۹ مورخ ۹۸/۱۲/۱۷

«درخت گردوی کهن‌سال محل نوبن بالاروچ» بخش الموت شرقی، دهستان الموت پایین، روستای بالاروچ پس از تشریفات قانونی لازم به شماره ۷۲۰ مورخ ۹۸/۱۲/۱۷

«درخت داغداغان کهن‌سال روستای موشقین» بخش الموت غربی، دهستان رودبار شهرستان، روستای موشقین پس از تشریفات قانونی لازم به شماره ۷۲۱ مورخ ۹۸/۱۲/۱۷

«درخت چنار کهن‌سال آفتابدر» بخش الموت شرقی، دهستان الموت بالا، روستای آفتابدر پس از تشریفات قانونی لازم به شماره ۷۲۲ مورخ ۹۸/۱۲/۱۷

«درخت ارس کهن‌سال شورستان» بخش الموت شرقی، دهستان الموت بالا، روستای شورستان پس از تشریفات قانونی لازم به شماره ۷۲۳ مورخ ۹۸/۱۲/۱۷.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی میراث طبیعی درخت چنار کهن سال بخش الموت شرقی میراث فرهنگی میراث طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

دهیار روستای ابیانه از سنگ‌فرش سه هزار و ۲۰۰ مترمربع از معابر روستای ابیانه به منظور تسهیل در تردد گردشگران خبر داد. - اخبار استانها -

مجید نوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز، گفت: در آستانه فصل باز شدن گل‌های محمدی و شروع گلابگیری در شهرستان نطنز، بافت تاریخی و طبیعت پیرامون روستای ابیانه از وجود زباله‌ها پاک شد.

وی با بیان اینکه پاکسازی بافت تاریخی و محیط منظر روستای ابیانه با مشارکت پایگاه میراث فرهنگی، دوستداران طبیعت، دهیاری و مردم روستا برگزار شد، افزود: ترویج فرهنگ محیطی پاک و جمع‌آوری زباله و حفظ و حراست از میراث طبیعی و تاریخی از اهداف اصلی برگزاری چنین برنامه‌هاست.

سرپرست پایگاه میراث فرهنگی ابیانه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای افزایش زیبایی منظر روستایی و تسهیل تردد عابران محلی و گردشگران، معابر روستای ابیانه و کوچه‌های محلات تاریخی روستا از جمله محله پل و یوسمون سنگ فرش شد.

نوری با اشاره به اینکه اجرای این طرح علاوه بر تسهیل تردد، سبب هدایت آب‌های سطحی و انتقال به محدوده اراضی کشاورزی روستا خواهد شد، تصریح کرد: در این مرحله سه هزار و 200 مترمربع از معابر روستا، پس از بسترسازی مناسب، سنگ فرش شد و مابقی کوچه‌ها نیز در آینده سنگ فرش می‌شود، ضمن اینکه در سال‌های گذشته نیز بخش زیادی از معابر روستا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نطنز سنگ فرش شده است.

توزیع علوفه برای حفظ گونه‌های حیات وحش

دهیار ابیانه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم یادآور شد: با توجه به اقلیم کوهستانی روستای تاریخی ابیانه و قرارگیری و همجواری آن با  منطقه حفاظت شده کرکس و وجود گونه های متنوع زیستی، عملیات توزیع علوفه در اراضی بالادست روستا همه ساله با همکاری و مساعدت اداره محیط زیست، دهیاری ابیانه و دوستداران طبیعت انجام می‌شود که در زمستان گذشته با توجه به بارش‌های سنگین برف توزیع علوفه در سه نوبت انجام شد.

هادی عسگری گفت: منطقه حفاظت شده کرکس در شمال استان اصفهان با 114هزار هکتار وسعت زیستگاه 290 گونه گیاهی از جمله گون، درمنه، زرین گیاه، بادام کوهی و 13گونه پستاندار از قبیل گرگ، کفتار، بز کوهی، قوچ و میش است.

راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد

به گزارش تسنیم؛ روستای ابیانه در دامنه کوه کرکس و در 40 کیلومتری شمال غرب نطنز و 70 کیلومتری جنوب کاشان در استان اصفهان، همچون نگینی می‌درخشد و اتوبان خلیج فارس که قم را به اصفهان وصل می‌کند، یکی از بهترین راه‌های دسترسی به روستای تاریخی ابیانه است.

انتهایی پیام/804

دیگر خبرها

  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی