Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:08:14 GMT

دستانی که دانایی می‌بخشند

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۵۷۸۱

دستانی که دانایی می‌بخشند

با اینکه بیش از دوماه است از آغاز تدریس مجازی و شروع به کار مدارس در روزهای سخت کرونایی می گذرد ولی هنوز هم دانش آموزان بسیاری در استان کرمانشاه وجود دارند که از نداشتن تبلت و گوشی هوشمند رنج  می برند و بیم جاماندن از همکلاسی های خود را دارند.

در ابتدای روزهای آغاز تحصیلی که هنوز کرونا شدت نیافته بود و می شد با تکیه بر پروتکل های بهداشتی در مدارس حاضر شد از سوی مدیران آموزش و پرورش عنوان شد که هزاران مدرسه در استان وجود دارد که با تقسیم این افراد بی بضاعت و کم بضاعت، فضای کافی و سالم برای آموزش حضوری آنان فراهم است و دیگر به تبلت و گوشی نیازی ندارند و حتی اگر یک دانش آموز در کلاس حاضر شود از آموزش بهره مند می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال که هرچه می گذرد بر وخامت اوضاع افزوده می شود و همه کلاس ها و مدارس در استان های قرمز و پرخطر به حالت تعطیل درآمده است داشتن تبلت و یا گوشی هوشمند شاید یکی از بهترین راه ها برای برقراری عدالت آموزشی قلمداد می شود.

 از سوی دیگر خانوارهای محروم و آسیب پذیر که نمی خواهند فرزندانشان از آموزش و تحصیل محروم شوند با مشکل مضاعفی همچون تهیه تبلت و گوشی های هوشمند مواجه شده اند و نمی توانند برای تهیه این خرج اضافه چاره ای بیندیشند.

از همین رو در ماه های اخیر جلساتی با حضور استاندار کرمانشاه، مدیرکمیته امداد و بهزیستی برگزار شد و خواسته شد تا این دو سازمان در خصوص تهیه وسایل آموزش مجازی نامه نگاری هایی با تهران انجام دهند.

یک هزار و ۳۰۰ دانش آموز زیرپوشش بهزیستی است

معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا، از وجود یک هزار و ۳۰۰ نفر دانش آموز زیرپوشش بهزیستی در استان خبر داد و گفت: با اجرای پویش پازل همدلی قصد تهیه لوازم تحریر و تبلت برای دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی را داریم.

«زهره شریفی» گفت: در پویش همدلی، تامین و تهیه کوله پشتی، لوازم تحریر و تبلت برای دانش آموزان زیرپوشش بهزیستی دنبال می شود که نقشه ایران با ۶۰۰ هزار قطعه که هر قطعه در هر استان با نماد میراث فرهنگی آن استان در ابعاد ۲۰ در۳۰ تهیه شده و روی سایت pazzlehamdeli.ir بارگذاری شده است.

مردم کرمانشاه چه میزان در پویش همدلی، پازل خریده اند؟

به گفته وی، سهم استان کرمانشاه ۲۰ هزار قطعه و هر قطعه به مبلغ ۱۰ هزار تومان است که تا به امروز ۳۵ میلیون تومان از طریق این سایت و مبلغ ۵۶ میلیون تومان نیز از طریق واریز به شماره حساب های مشارکت های مردمی پازل خریداری شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: در صورتی که افراد نتوانستند از طریق سایت، پازل را خریداری کنند می‌توانند فقط در شهرستان کرمانشاه با مراجعه به اداره کل بهزیستی و از طریق دستگاه پوز هر تعداد پازلی را که می توانند کمک کنند، خریداری نمایند.

وی افزود: برای مشارکت پرسنل ادارات مختلف هم تدبیری اندیشیده شده و کارشناس مشارکت‌های مردمی بهزیستی به ادارات معرفی شده و افراد علاقه ­مند می توانند ضمن ارایه مشخصات و کد ملی به ایشان، مبلغ را نیز پرداخت کنند تا این اداره نسبت به خرید پازل یا پازل ها بنام خود افراد اقدام نماید که پس از انجام این مراحل، پیامک تایید خرید برای آنها ارسال می شود.

شریفی افزود: از تعداد کل دانش‌­آموزان زیرپوشش حدود ۳۵۰ مورد به تهیه تبلت نیاز دارند که پس از پایان زمان پویش که حدود دو هفته دیگر است با توجه به میزان مبالغ به دست آمده از پویش نسبت به تهیه تبلت اقدام می‌­شود.

 «من خیر حامی دانش آموزان هستم»

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا، به راه اندازی پویش خرید تبلت برای دانش آموزان نیازمند در استان خبر داد و عنوان این پویش را «من خیر حامی دانش‌آموزان هستم» اعلام کرد.

«مجید یزدان پناه» افزود: این پویش با حمایت استاندار کرمانشاه راه‌اندازی شده و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی، نهادها، ادارات و ارگان‌ها در آن مشارکت دارند.

اسامی دانش آموزان فاقد گوشی تهیه شده است

او اضافه کرد: اسامی تمام دانش‌آموزان فاقد گوشی هوشمند در کمیته امداد و بهزیستی ثبت شده ‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه پویش خرید تبلت برای دانش‌آموزان استان در سطح فرمانداری‌ها شروع شده؛ از ارگان‌ها و دستگاه های اجرایی مانند راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، نوسازی مدارس و گمرک که با بنگاه‌های اقتصادی، بازاریان و پیمانکاران پروژه های عمرانی همکاری دارند، خواست آنها را تشویق به مشارکت در این عمل خیرخواهانه کنند.

یزدان‌پناه تشریح کرد: پویش خرید تبلت برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت مانند طرح «آجر به آجر» سازمان نوسازی مدارس است که خیران و افراد به هر اندازه که توانایی دارند می‌توانند کمک کنند.

او همچنین با اشاره به کارهای خیرخواهانه فرهنگیان در ادوار گذشته در رفع مشکلات جامعه، از همه کارکنان و فرهنگیان آموزش و پرورش استان نیز خواست در این پویش مشارکت فعالانه داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعطیلی مدارس به خاطر شیوه بیماری کرونا، ابراز امیدواری کرد برای درمان بیماری کرونا هرچه زودتر راهکارهایی پیدا شود.

یزدان‌پناه گفت: آموزش و پرورش استان آمادگی دارد کلاس مدارس روستایی که دانش آموز کمتر از سه، چهار نفر دارد را بازگشایی کند اما اختیار تحصیل حضوری با خانواده‌ها است.

۱۴۴ تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان کمیته امداد خریداری شد

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان کرمانشاه هم در گفت‌ و گو با ایرنا گفت: طرح جمع آوری کمک های مردمی برای تهیه لوازم تحریر و لباس برای دانش آموزان نیازمند، هر ساله و همزمان با جشن عاطفه­‌ها آغاز می­‌شود

«محسن رخصی» با بیان اینکه  اکنون بیش از ۱۴ هزار دانش‌آموز نیازمند در استان تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و غیرحضوری شدن کلاس‌­های درس، بیشتر نیازمندی های دانش­‌آموزان را اعلام کردیم و پس از بررسی ها مشخص شد بالغ بر هفت هزار نفر در استان به علت نداشتن امکانات به برنامه شاد دسترسی ندارند.

وی افزود: فراخوان برای تهیه و خرید تبلت و یا گوشی هوشمند برای دانش آموزان نیازمند اعلام شد و با کمک های نقدی و غیرنقدی خیران استان تاکنون نسبت ۱۴۴ دستگاه تبلت و گوشی هوشمند به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان خرید و توزیع شد.

رخصی افزود: امیدواریم که کمک و یاری مردم خیر استان استمرار داشته باشد تا بتوانیم برای دانش‌­آموزانی که جهت اتصال به شبکه شاد با مشکل کمبود امکانات مواجه هستند برای آنها تبلت یا گوشی هوشمند تهیه کنیم.   

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ و تعطیلی فعالیت‌های آموزشی مدارس به صورت حضوری، شبکه آموزشی شاد از سوی وزارت آموزش و پرورش به منظور استمرار فرآیندهای آموزشی در فضای مجازی و برگزاری کلاس‌ها به صورت آنلاین طراحی شد و دانش‌آموزان در سراسر کشور فعالیت‌های آموزشی خود را از این طریق ادامه می‌دهند.

فعالیت‌های آموزشی دانش‌آموزان کرمانشاهی هم مانند سایر نقاط کشور اکنون در این شبکه آموزشی انجام می‌شود اما دانش‌آموزان برخی از روستاهای استان به دلیل عدم و یا ضعیف بودن شبکه اینترنت امکان دسترسی به این شبکه را ندارند اگرچه مسوولان راهکارهای جایگزینی برای آنها تعریف کرده‌اند.

گزارش از زهره کریم زاده

برچسب‌ها ویروس کرونا گوشی‌های هوشمند دانش‌آموزان پروندهٔ خبری آموزش کودکان مناطق محروم در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا گوشی های هوشمند دانش آموزان ویروس کرونا گوشی های هوشمند دانش آموزان اخبار کنکور تبلت برای دانش آموزان آموزش و پرورش استان مشارکت های مردمی استان کرمانشاه گوشی هوشمند تبلت و گوشی خرید تبلت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۵۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین

علیرضا جاهد معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس با سهمیه اولیه ۱۵۰ مدرسه در سطح ۹ شهرستان اجرا شد، گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت ارتقاء سطح آگاهی و مهارت دانش آموزان در رویارویی با حوادث غیر مترقبه، طرح ملی دادرس با هدف فرهنگ سازی و آموزش دانش آموزان سطح جامعه در استان، به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: آموزش‌های طرح ملی دادرس در بخش‌های مختلف از جمله مخاطرات طبیعی، ایمنی ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، انتقال و حمل مصدوم، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی و اطفاء حریق به دانش آموزان داده می‌شود تا آمادگی لازم جهت مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.

جاهد اظهار داشت: این طرح با هدف دانش آموز آماده در روز‌های سخت اجرا می‌شود که دانش آموزان با فراگیری این آموزش‌ها و اجرایی کردن آن در مواقع بحران به این هدف جامه عمل می‌پوشانند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان عنوان کرد: دوازدهمین دوره مسابقات شهرستانی طرح ملی دادرس در سال تحصیلی جاری در ۷۰ مدرسه در سطح استان برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم اجرا شد که امیدواریم این طرح مانند باقی طرح‌ها با موفقیت اجرایی شود و دانش آموزان از دانش خود در زمینه‌ی حوادث و سوانح استفاده کنند.

قابل ذکر است؛ منتخبین این مسابقات در قالب تیم خواهران و برادران به مرحله استانی این دوره از مسابقات راه خواهند یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آموزش رایگان معلم بازنشسته به کودکان کار
  • دانش آموزان نقش مهمی در رفع مشکلات کشور دارند
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • معلمان دریچه دانایی را به روی دانش آموزان می گشایند
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای