Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعیدی نژاد گفت: باید به دنبال مدل‌هایی از حضور اجتماعی زنان در جامعه باشیم که با حضور خانوادگی آنان در تضاد نباشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست «هم‌اندیشی زن مسلمان و حضور اجتماعی مؤمنانه» با حضور جمعی از بانوان فرهیخته و فعالان اهل سنت و شیعه در ساختمان سرچشمه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست که به همت اداره ادیان و اداره امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد؛ «عاطفه سعیدی نژاد» در این نشست بابیان اینکه توجه به نگاه و تعهد انقلابی مهم است و خدا را شکر که در جماعت اهل سنت دلسوزانی داریم که فهم بزرگی نسبت به دستاوردهای امروز انقلاب دارند گفت: الگوی زن امروز، زنی که به فرموده مقام معظم رهبری، هم در خانه و هم در اجتماع باشد با حضور زن غربی و شرقی متفاوت است.

 

 مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: ما باید به دنبال مدل‌هایی از حضور اجتماعی زنان در جامعه باشیم که با حضور خانوادگی زنان در تضاد نباشد. لذا آنچه را که ما به دنبالش هستیم نقش آوری جدی زنان و دیده شدن هنر زنان در رویارویی با جامعه در اتفاقات بزرگ است.

 

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه زنان ما در هشت سال دفاع مقدس؛ حضور متفاوتی از خودشان را در حوزه خانواده و اجتماع نشان دادند اظهار داشت: جنگ امروز؛ جنگ روایت‌ها است و بسیاری از اتفاقات امروزه که باید در قاب تلویزیون و فضاهای رسانه‌ای به معنای نشان دادن قوت‌های انقلاب اسلامی محسوب شود به شکل مخالف بیان می‌شود و چهره‌ای که از مشکلات به جامعه منتقل می‌شود با واقعیت‌ها فاصله‌دارند هرچند که من منکر مشکلات و نگرانی‌ها نیستم اما طوری مسئله روایت می‌شود که ما دیگر قابلیت‌ها را نمی‌بینیم و اشتباه ما روزی شکل می گیرد که ما بنا را بر آسیب‌ها و نه فرصت‌ها طراحی کنیم.

به گفته وی، معمولاً راهکارها آسیب محور نه ظرفیت محور طراحی می‌ شوند.

 

در این نشست که حدود ۱۷ تن از بانوان فرهیخته به‌صورت فیزیکی و تعدادی نیز از طریق فضای مجازی با نشست ارتباط داشتند هرکدام از آنان به دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود نسبت به حضور مومنانه زنان در جامعه و مشکلات پیش رو اشاره کردند.

 

خانم مراد بی‌بی حقیقی، از استان سیستان و بلوچستان در مورد آسیب‌های اجتماعی و عدم‌حمایت‌ها از زنان سخن گفت و یادآور شد: چه‌کار کنیم وقتی‌که دخترخانمی برای کار وارد جامعه می‌شود هم بتواند کار کند و هم از آسیب‌های اجتماعی در امان باشد.

 

وی ادامه داد: من به‌عنوان یک فعال مدنی در مدت ۲۵ سالی که در سیستان و بلوچستان کار می‌کنم به این نتیجه رسیدم که ما باید از مسئولین در مورد حقوق زنان؛ مطالبه گری کنیم.

 

 سرگل رستمی از استان کرمانشاه که مربی قرآن است گفت: زن به دلیل مدیریت و توان زایشی که دارد به‌مثابه نعمتی است که اگر خداوند این نعمت را از بشر دریغ می‌کرد حتماً جامعه فاقد عشق و محبت و همبستگی می‌شد.

وی بازگشت به هویت قرآنی را از اهم وظایف زنان عنوان کرد.

 

خانم طائب مدرس دانشگاه و دکترای مطالعات زنان نیز بر این باور است که ساختار دانشگاه‌ها، خانواده محور نیستند بلکه بیشتر فرد محورند و این امر به‌منزله آسیب برای زنان محسوب می‌شود.

 

وی بابیان اینکه به لحاظ قانونی، ساختارهای ما حامی زنان نیست افزود: باید باورهای زنان برای خواستن و مطالبه گری اصلاح شود.

 

نسرین حسن‌زاده کارشناس حقوق و فعال در زمینهٔ آسیب‌های اجتماعی که از ارومیه و از طریق فضای مجازی با این نشست سخن می‌گفت ابراز امیدواری کرد که این نشست راهی برای بهبود زندگی زنان و دختران جامعه باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: شاید تنها گروهی که بیشترین ظلم را به زنان روا داشتند خودزنان بودند چراکه ما در نقش زنان، بدترین سم‌ها را در عدم خودباوری و عدم عزت‌نفس به فرزندانمان هدیه دادیم.

 

مینو اصلانی رئیس سابق بسیج جامعه زنان هم گفت: ما باید حضور مؤمنانه خودمان را به رفتار مؤمنانه تبدیل کنیم و با توجه به هتک حرمت رئیس‌جمهور فرانسه، باید بیانیه‌ای در محکوم کردن این عمل زشت صادر کنیم و از دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهیم که در برخورد با این هتک حرمت، فعال‌تر عمل کند.

 

وی با پیشنهاد تحریم کردن کالاهای فرانسوی از سوی ایرانیان افزود: زنان با توجه به پتانسیل خود می‌توانند حرکت این جوشش را فراهم سازند.

 

حجت‌الاسلام محمدتقی سیفایی مدیرکل دفتر ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی نیز که از طریق فضای مجازی با این نشست ارتباط داشت طی سخنان کوتاهی اظهار داشت: امیدوارم موضوع زن مسلمان و حضور اجتماعی مؤمنانه زنان که دستور نشست امروز شما هست به گام مهمی تبدیل شود. این در حالی است که امروزه با گسترش مدرنیسم در دنیا، با یک سبک زندگی روبه‌رو هستیم که اگر مدل درستی برای حضور مؤثر زنان در جامعه البته با حفظ هویت اسلامی ارائه ندهیم در دوگانگی تحجر و تجدد باقی خواهیم ماند.

 

وی با اشاره به هتک حرمت نسبت به پیامبر اکرم (ص) گفت: متأسفانه دنیای امروز در آستانه ولادت پیامبر گرامی، عیدی خوبی بابت روز پدر امت اسلامی به دنیا هدیه نداد.

 

مدیرکل دفتر ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد که اولین جلسه از نشست زنان اندیشمند و فرهیخته شیعه و اهل سنت به الگوی مؤمنانه بانوان مسلمانان تبدیل شود و این حرکت به فال نیک گرفته شود.

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: سنی سازمان تبلیغات اسلامی زنان در جامعه حضور اجتماعی آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو گفت: بیش از ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس اقتصادی تجاری ایران و آفریقا شرکت کردند که می‌تواند زمینه همکاری بیشتر در حوزه صادرات محصولات سلامت محور به این کشورها باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا اینانلو عنوان کرد: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت گفت: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است، می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در مورد خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم که به کشورهای افریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

به گفته وی، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان پذیر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم توجه سیاست‌گذاران به انگیزه ماندگاری پزشکان
  • آسیب‌شناسی راهکار تقویت فرآیند جبهه‌ سازی در عرصه فرهنگی است
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • حواشی فوتبال جنجالی بهانه دست کیهان داد: دیدید ورود زنان غلط بود؟
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها غلط بود؟