Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی، غلامرضا بابایی اظهار داشت: ظرفیت تولید واحدهای صنایع فرآوری و تبدیلی مواد معدنی این استان به ۹۸ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۶۴۱ تُن در سال رسیده است.

وی تصریح کرد: این ظرفیت فرآوری توسط  ۸۴۷ واحد فرآوری و تبدیلی مواد معدنی در بخش‌های مختلف شن و ماسه، کانی فلزی و غیرفلزی و طلا در سطح استان فعال بوده و انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای راه‌اندازی این واحدهای صنایع تبدیلی بیش از ۱۸ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که این رقم در مقایسه با نرخ ارز امروزی حدود ۱۰ برابر محاسبه می‌شود.

بابایی گفت: این واحدها برای ۲۲ هزار و ۵۳ نفر در این استان زمینه اشتغال پایدار فراهم کرده است.

بابایی با اشاره به زمینه فعالیت این صنایع تبدیلی، اظهار داشت: شست وشو و دانه‌بندی مصالح سنگی ساختمانی (شن،ماسه،بالاست)، کنسانتره طلا، شن و ماسه شستشو و دانه‌بندی شده، محصولات بتنی غیرمسلح از بتن معمولی، آجر فشاری، انواع سفال ماشینی (اتوماتیک) و بتن سیال معمولی از زمینه‌های فعالیت واحدهای صنایع تبدیلی و فرآوری مواد معدنی در این استان است.

وی اظهار داشت: یکی از بزرگترین مزیت‌های این استان در بحث توسعه صنایع تبدیلی هم‌مرز بودن آذربایجان‌غربی با سه کشور خارجی است که می‌تواند امر صادرات را بسیار تسهیل بخشیده و بازار خوبی برای محصولات این واحدهای تولیدی باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی اشتغال معدن صنعت آذربایجان غربی صنایع تبدیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ محمدرضا قربانی گفت: در شهرستان برخوار دو منطقه صنعتی دولت آباد و حبیب آباد و یک ناحیه صنعتی در کمشچه فعال است که بیش از ۲۱ هزار کارگر بیمه شده دارد و در صنایع کوچک و بزرگ، واحد‌های تولیدی و کارگاهی فعال هستند.


وی افزود: شهرستان برخوار رتبه اول اشتغال از لحاظ کمترین نرخ بیکاری را دارد و پارسال بیش از دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی جدید در سامانه رصد توسط دستگاه را ثبت کرده است.


در این بازدید فرماندار برخوار از صنایع دستی قالی بافی، نقشه کشی، خیاطی، نقاشی روی مس، نقاشی روی کاشی و سفال، مینا کاری و فیروزه کوبی در مجموعه هنری درنا بازدید

دیگر خبرها

  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم