Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : به دنبال بررسی های کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز مبنی بر ساماندهی تامین امکانات برای حضور گردشگران داخلی و خارجی ، طرح  تجهیز این تالاب به امکانات رفاهی و گردشگری انجام می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس طبق هماهنگی به عمل آمده با وزارت کشور ، استانداری البرز و دستگاه های اجرایی شهرستان نظرآباد، امکانات گردشگری و رفاهی در تالاب صالحیه پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی خاطر نشان کرد: مقرر شد در گام نخست بیش از یک میلیارد ریال اعتبار از محل منابع درآمدی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با هماهنگی استانداری البرز به این امر اختصاص یابد.

وی بیان داشت: معاونت سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز طرح های پیشتیبانی فنی و آموزشی در مدت اجرای طرح بر عهده خواهد داشت.

 مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: همچنین دهیاری روستای صالحیه ملزم شد اقدامات لازم برای تامین مبلغی از بودجه در نظر گرفته شده، اقدام کند.

وی افزود: طبق برنامه ریزی امکاناتی مانند رستوران، آلاچیق ، نماز خانه، پارکینگ ، سرویس بهداشتی در محدوده تالاب صالحیه احداث می شود ضمن انکه کاشت نهال و ایجاد فضای سبز از جمله برنامه ها است.

 محمدی گفت: تالاب صالحیه نظرآباد یکی از جاذبه ها و آثار طبیعی شاخص استان البرز است که هر ساله گردشگران و مسافران بسیاری از این جاذبه دیدن می کنند.

وی اظهارداشت: این تالاب که زیستگاه  گونه های مختلف پرندگان مهاجر نیز است با تامین امکانات رفاهی زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه را  به وجود می آورد.

تالاب صالحیه شهرستان نظرآباد بیش از ۱۰ هزار هکتار وسعت دارد.

برچسب‌ها گردشگری معاونت طبیعی و تنوع زیستی تالاب توسعه ایران استان البرز پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری توسعه ایران استان البرز گردشگری توسعه ایران استان البرز اخبار کنکور تالاب صالحیه استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان حقابه را می دهد؟

تین نیوز

یک نماینده مجلس گفت: اکنون بخشی از آب رودخانه هیرمند منحرف می شود و در مسیر طبیعی رود ادامه مسیر نمی دهد بنابراین می طلبد دستگاه های متولی به این موضوع ورود و مسیرهای طبیعی انتقال آب هیرمند را تقویت کنند تا آب بیشتری به حوضه سیستان منتقل شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، محمد سرگزی درباره تامین آب در حوزه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ما در این حوزه ۲ بحث داریم یکی اینکه تامین آب شرب حتما باید از منابع داخلی تامین شود به همین دلیل پروژه هایی برای تامین آب شرب پایدار برای یک میلیون نفر جمعیت شمال استان سیستان و بلوچستان از چاه های تهلاب، دشت هامون، هرمک و بندان شروع شد. قرار بود این پروژه ها تا آذرماه ۱۴۰۲ به پایان رسیده و عملیاتی شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد ولی در هر حال بارندگی رخ داد و میزانی هم آب از هیرمند وارد و فرصتی داده شد که پروژه ای را که باید در آذر ماه به اتمام می رسید سریع تر نهایی شود.

سرگزی افزود: پروژه دوم انتقال آب از تهلاب در شرق زاهدان است که براساس آن ۵۰ میلیون متر مکعب آب به زاهدان و شهرهای منطقه سیستان منتقل می شود. این پروژه هم توسط قرارگاه خاتم اجرایی و بودجه ای هم در مجلس برای این موضوع پیش بینی شده و پروژه سوم هم انتقال آب از دریای عمان است.

وی در ادامه درباره حقابه هیرمند تصریح کرد: به موجب معاهده ۱۳۵۲؛ افغانستان مکلف است در سال هایی که بارندگی نرمال است ۸۳۰ میلیون متر مکعب آب را به ایران تحویل دهد، در ۲ هفته اخیر بارندگی های خوبی در حوضه آبریز هیرمند بوقوع پیوست و اکنون آب خیلی خوبی وجود دارد اما متاسفانه با انفعال دستگاه های متولی از جمله کمیساریای آب هیرمند و وزارت امور خارجه حقابه را دریافت نکردیم.

وی ادامه داد: اکنون بخشی از آب رودخانه هیرمند منحرف می شود و در مسیر طبیعی رود ادامه مسیر نمی دهد بنابراین می طلبد دستگاه های متولی به این موضوع ورود جدی پیدا کنند و مسیرهای طبیعی انتقال آب هیرمند را تقویت کنند تا آب بیشتری به حوضه سیستان منتقل شود.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون ماهیت سد کمال خان را ایجاد انحراف در مسیر آب عنوان کرد و گفت: طی سال گذشته آب از هیرمند وارد ایران شده اما دریچه های آب فقط می توانند ۳۰۰ متر مکعب بر ثانیه به سمت رودخانه هدایت کند در صورتی که حجم سیلاب ۲ هزار متر مکعب بر ثانیه است و مابه التفاوت این آب به مسیرهای دیگر منحرف می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی
  • (تصاویر) ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان؛ از قلعه اجنه تا جنگل خودکشی!
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری