Web Analytics Made Easy - Statcounter

افروز مدیر انفورماتیک دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: وقتی بخواهیم کیفیت کلاس مجازی را بررسی کنیم هم باید در دانشگاه یک سرور با پهنای باند خوب انتخاب شود و هم اینکه دانشجو باید اینترنت مناسب داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان، شیوع ویروس کرونا بسیاری از رویکردها و روش‌ها را در جهان تغییر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از تحولات مهم در این مسیر نحوه برگزاری آموزش‌ها بود و آموزش مجازی جایگزین آموزش حضوری شد.

همانند سایر نقاط جهان در ایران نیز آموزش‌های مجازی در دستور کار قرار گرفت، این آموزش‌ها از اسفندماه سال گذشته تاکنون ادامه دارد و هر یک از دانشگاه‌های کشور راه‌حلی منحصر به خود را انتخاب کرده است.

یش از این هیچ‌گاه تا این اندازه آموزش مجازی در کشور مورد استفاده قرار نگرفته بود.

متاسفانه یکی از چالش هایی که اکثر دانشجویان با آن روبرو هستند آموزش مجازی آن هم به صورت آنلاین است که همگی متفق القول هستند که گاهی اوقات تصویر قطع می شود و یا اینکه صدای استاد را حین درس نداریم و یا اینکه به قطعی و یا کند شدن اینترنت بر می خوریم.

انتخاب یک سرور با پهنای باند خوب برای دانشگاه و داشتن اینترنت مناسب برای دانشجو

در این رابطه کامبیز افروز مدیر انفورماتیک دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفتگو با راه آرمان اظهار کرد: در واقع تمام دانشگاه ها از اسفند ماه با موقعیتی روبرو شدند که تجربه ای از آن نداشتند.

وی در ادامه گفت: البته آموزش مجازی بوده اما نه به این گستردگی در نتیجه در ابتدای امر مشکلاتی بود که خوشبختانه برطرف شد.

مدیر انفورماتیک دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان کرد: وقتی بخواهیم کیفیت کلاس مجازی را بررسی کنیم هم باید در دانشگاه یک سرور با پهنای باند خوب انتخاب شود و هم اینکه دانشجو باید اینترنت مناسب داشته باشد.

افروز خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای اینکه قابلیت اطمینان افزایش یابد سه سامانه راه اندازی  شده است یک سامانه که سرور آن از تهران خریداری شده و در دانشگاه وجود دارد دو خط اینترنت یک 150 مگابایتی متعلق به یک شرکت و 150 مگابایت دیگر مربوط به شرکت دیگر برای افزایش قابلیت اطمینان خریداری شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما سعی داریم کیفیت را افزایش دهیم،  ادامه داد: سامانه مبین برای ترم جدید راه اندازی شده که سرور آن در تهران است و یک سامانه توسط انفورماتیک طراحی شده با نام پیش خوان که اساتید فایل های ضبط شده خود را به صورت آفلاین در آن می گذارند.

استفاده از بسته 4G همراه اول برای آموزش آنلاین

مدیر انفورماتیک دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان کرد: اما متاسفانه می توان گفت که گاهی اوقات اینترنتی که برخی از دانشجویان استفاده می کنند ضعیف است و یا شخص دانشجو ممکن است در یک روستا باشد که در آنجا اینترنت مشکل داشته باشد که خوشبختانه وزارت علوم نیز در این رابطه چاره ای اندیشیده است اینکه تمامی سامانه های آموزش مجازی که شامل مبین، یادگیری الکترونیکی، آنلاین و پیشخوان است رایگان شده اند.

افروز همچنین به دانشجویانی که  اینترنت ADSL آنها محدودیت دارد توصیه کرد از بسته های ارزان قیمت همراه اول خریداری تا بتوانند از این سامانه به صورت رایگان استفاده کنند.

جایگزینی فیبرنوری بجای کابل های مسی

وی گفت: متاسفانه خیلی از دانشجویان اینترنت مناسبت ندارند و یا اکثرا  از سرویس ADSL استفاده می کنند که در خیلی از مناطق استان به دلیل بعد مسافت محدودیت ایجاد می کند.

مدیر انفورماتیک دانشگاه شهید باهنر کرمان خاطرنشان کرد: از مسئولین مخابرات استان درخواست می کنیم که برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر در راستای اینترنت سیم ها را جمع آوری و فیبرنوری جایگزین شود تا این دسته مشکلات حل شوند.

دانلود درس استاد از سامانه آفلاین

افروز ادامه داد: از طرف دیگر دانشگاه خود را موظف می دانست که این مشکل را حل کند  و خوشبختانه وقتی کلاس آنلاینی توسط استاد برگزار می شود ضبط شده و در قسمت آفلاین بارگذاری می شود و دانشجویانی که به اینترنت دسترسی ندارند و یا در موقع آموزش به صورت آنلاین دچار مشکل می شوند می توانند فایل ضبط شده را دانلود کرده و از آن استفاده کنند.

وی افزود: حتی دانشجویان می توانند از طریق گروه ها و یا کانال هایی که در پیام رسان ها ایجاد شده به استاد خود دسترسی داشته باشند.

زیرساخت های مخابراتی استان مشکل ندارد

بهزاد خواجویی مدیر تجاری شرکت مخابرات استان کرمان  نیز در رابطه با اینکه اکثرا شهروندان بر این عقیده هستند که  وضعیت زیرساخت های مخابرات شهر کرمان دچار مشکل هستند، عنوان کرد:  چنین مشکلی وجود ندارد، برخی از فناوری ها مثل ADSL از بستر کابل مسی استفاده می شود و کابل مسی یکسری محدودیت هایی دارد که بعد مسافت و نویز مسیر می تواند در ارائه کیفیت سرویس تاثیر داشته باشد پس این بستگی به نوع فناوری که برای اینترنت استفاده می شود، دارد.

خواجویی با تاکید بر اینکه در شهر کرمان وضعیت زیر ساخت دارای شرایط ایده آلی است، ابراز کرد: اینکه گفته می شود برخی بر این عقیده هستند که زیرساخت ها دارای مشکل هستند باید گفت این مسئله به مشترک و سرویسی که استفاده می کند بستگی دارد.

وی عنوان کرد: ما وظیفه داریم سرویسی که ارائه می دهیم با کیفیت مطلوب باشد اما در مواردی که مشترک به دلیل بعد مسافت کابلی سرویس، سرویس مورد نظر خود را نمی تواند دریافت کند می تواند از سرویس های مشابه مثل همراه اول به صورت 4G  استفاده کند.

مدیر تجاری شرکت مخابرات استان کرمان بیان کرد: همچنین کسانی که از ADSL استفاده می کنند این سرویس یک سرویس نامتقارن است و آنان می توانند در جهت دریافت پهنای باند تا سقف 24 متر و در جهت ارسال پهنای باند تا سقف یک و چهار دهم مگ تبادل اطلاعات داشته باشند.

خواجویی گفت: اما در بحث موضوع آموزش مجازی سِند اطلاعات را خیلی محدود دریافت می شود اما در موارد فناوری های مشابه مشترکین می توانند از اینترنت VDSl متقارن تا سقف 100مگ دریافت کنند اما محدودیت هایی نیز از لحاظ بعد مسافت وجود دارد که زیر 700 مگ است.

وی در انتها خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند با شماره پشتیبانی 2020 به صورت شبانه روز هر گونه مشکلاتی که برای ارائه خدمات شبکه ثابت است از جمله ADSL، VDSL و STPH تماس بگیرند و تا جایی که محدودیت فناوری و کابل مسی نباشد بهترین سرویس ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اینترنت مناسب آموزش مجازی بعد مسافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۷۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد

ایسنا/خوزستان معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اجرای پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه خبر داد.

مهدی روحانی نژاد در نشست ابرپروژه ملی توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها که امروز (۵ اردیبهشت) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های پروژه ملی توسعه شبکه فیبر نوری، این بوده که از شهرهای برخوردار آغاز نشده است و در هر شهری که مجوز داده شد، اپراتور مربوطه کار خود را آغاز کرده است. در این پروژه، عدالت اقتصادی و اجتماعی مدنظر است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در کل دنیا، این پروژه ۱۰ ساله انجام می‌شود اما ما به دنبال اجرای سه ساله آن هستیم. اپراتور نباید بالاشهر پایین‌شهر کند، بلکه باید کل شهر را پوشش دهد و ظرف ۳۰ روز اتصال برقرار ‌شود. حداقل اینترنت ارائه‌شده ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است و مشترک نباید کمتر از ۱۰۰ مگابایت دریافت کند. اپراتورها اکنون اینترنت را با  ۳۰ تا ۵۰ مگابایت ارائه می‌دهند و حداکثر ۳۰۰ مگابایت است اما تعهد اکنون در شبکه فیبر نوری، حداقل ۱۰۰ مگابایت است.

روحانی نژاد ادامه داد: مردم برای اتصال به اینترنت شبکه فیبر نوری نباید پولی پرداخت کنند دولت یارانه فیبر نوری را پرداخت می‌کند پس نباید از مردم پول دریافت شود بلکه فقط کافی است هزینه سرویس اشتراک ماهانه را پرداخت کنند. بر اساس طرح وزارت ارتباطات در هیات وزیران، برای همه مدارس نیز اتصال مودم و سرویس یکساله رایگان ارائه می‌شود.  

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: خوزستان، جز اولین استان‌هایی بود که علاقه‌مندی برای اجرای این پروژه در آن دیده می‌شد اما کار آغاز نشد و علاقه‌مند هستیم بودجه اجرای طرح فیبر نوری ۱۴۰۳ در خوزستان مصرف شود. تا اردیبهشت ماه نیز شبکه فیبر نوری استان قم و تا خردادماه استان ایلام افتتاح می‌شود.

وی عنوان کرد: اپراتورها حداکثر ظرف چهار ماه باید حفاری لازم برای اجرای شبکه فیبر نوری را انجام دهند که متناسب با استانداردها خواهد بود. از نظر زمان‌بندی، شهر اهواز زودتر انجام می‌شود چون به دلیل پروژه فاضلاب، تاب‌آوری شهر پایین آمده است. البته سرعت کار با وجود شرکت مبین‌نت بیشتر خواهد شد.

روحانی نژاد افزود: برای شهر خرمشهر نیز برنامه‌ریزی شده است که تا سوم خرداد بتوانیم این پروژه را افتتاح کنیم و اولین شهر تحت پوشش در استان خواهد بود. سرعت حفاری و سرعت ترمیم معابر، دغدغه شهرداری‌ها است که حداکثر در چهار ماه باید انجام شود. تجربیات یک سال و نیم گذشته در ۲۹ استان، ارزشمند است و می‌توان این تجربیات را انتقال داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در دیلم
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟
  • اخذ تصمیمات مهم برای تسریع در اجرایی پروژه فیبر نوری استان بوشهر