Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: طی دو روز گذشته بیش از ۲۵ هزار تن برنج که طی ماه‌های گذشته در بنادر کشور رسوب کرده بود، ترخیص شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، عباس قبادی شب گذشته در حاشیه جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم بازار که بعد از سخنان مقام معظم رهبری در مورد گرانی‌های بی دلیل برگزار شد، گفت: طی این جلسه به گمرک اجازه داده شد تا کالاهای اساسی و کالاهای مورد نیاز واحدهای تولیدی را با اخذ تعهد از واردکننده و پس از پرداخت عوارض قانونی به صورت موقت تا 90 درصد ترخیص کند تا کالاهایی که اکنون در بنادر کشور انباشته (دپو) شده است به بازار عرضه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: طی دو روز گذشته هم بیش از 25 هزار تن برنج که طی ماه‌های گذشته در بنادر کشور رسوب کرده بود طی همین چارچوب ترخیص شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار بیان داشت: در حوزه مواد پروتئینی مصوب شد که اگر شرایط تولید گوشت قرمز در کشور وجود دارد شرکت پشتیبانی امور دام این کالا را خرید تضمینی و برای تنظیم بازار نگهداری کند.

قبادی اظهار داشت: در بخش گوشت مرغ وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده که کشور در شرایط خوبی است، اما بر اساس تصمیمات امروز قرار شد شرایطی فراهم شود تا تحویل نهاده به تولیدکنندگان با سرعت بیشتری انجام شود و امیدواریم که به زودی تولید مرغ را به شرایط خوبی برسانیم تا تنش‌ها در بازار کاهش یابد.

گزارش تسنیم| دعوای زرگری بر سر رسوب 200هزار تن برنج/ 4هزار میلیارد تومان امحا می‌شود؟اشاره نماینده مجلس به نقش پنهان "ستاد تنظیم بازار" در ماجرای رسوب 200 هزار تن برنج

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: خوشبختانه در بخش تخم مرغ ثبات نسبی طی ماه گذشته در بازار بوده است و اکنون با قیمت‌های مصوب در همه فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

قبادی درباره افزایش قیمت پوشک بچه افزود: فردا جلسه‌ای با وزیر صمت در این مورد خواهیم داشت و به مردم اطمینان خواهیم داد که اکنون هیچ کالایی در کشور دچار کمبود نیست فقط به نظارت بیشتر در عرضه نیاز دارد که به آن خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار واردات برنج ستاد تنظیم بازار واردات برنج ستاد تنظیم بازار هزار تن برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی

رییس سازمان فضایی ایران از برآورد سطح زیرکشت برنج به عنوان یکی از محصولات راهبردی کشاورزی با داده‌های فضایی خبر داد و گفت: برآوردها نشان می‌دهد که در سال گذشته نزدیک به ۴۷۰ هزار هکتار از سطح سه استان گیلان، مازندران و گلستان به کشت برنج اختصاص داشت. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش گروه فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، حسن سالاریه؛ رییس سازمان فضایی ایران از برآورد سطح زیرکشت برنج به عنوان یکی از محصولات راهبردی کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی خبر داد و گفت: برآوردها نشان می‌دهد که در سال گذشته نزدیک به 470 هزار هکتار از سطح سه استان گیلان، مازندران و گلستان به کشت برنج اختصاص پیدا کرده بود.

حسن سالاریه، رییس سازمان و سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران از برآورد سطح زیرکشت برنج به عنوان یکی از محصولات راهبردی کشاورزی به کمک داده‌های فضایی برای نخستین بار خبر داد و گفت: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون لزوم مستدل بودن آمار برآورد تولید محصولات کشاورزی در نمایشگاه دستاوردهای دولت در سال گذشته، پژوهشگاه فضایی ایران با همکاری وزارت جهاد کشاورزی اقدام به برآورد سطح زیرکشت برنج در استان‌های قطب این محصول کرد.

وی با اشاره به اینکه در این برآورد از داده‌های فضایی بهره گرفته شده است، افزود: استفاده از داده‌های فضایی در حوزه‌های مختلف به ارتقای کیفیت زندگی مردم می انجامد و تاثیر مشخصی بر اقتصاد کشور و رفع ایرادات و معایب دارد.

جزئیات پایش محصولات کشاورزی و سطح زیرکشت کشور با تصاویر ماهواره‌‌های ایرانی

سالاریه با بیان اینکه در برآورد صورت گرفته استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بیشترین سطح زیرکشت برنج را در سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: این برآورد بر اساس پردازش‌های صورت گرفته بر روی تصاویر ماهواره ای با استفاده از فناوری سنجش از دور و بکارگیری هوش مصنوعی در کنار جلسات مشترک و ارزیابی‌های میدانی در سطح استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به عنوان استان‌های قطب، در سال گذشته صورت گرفت.

رییس سازمان فضایی ایران در مورد نتایج برآوردهای صورت گرفته خاطرنشان کرد: براساس تخمین که هم اکنون مورد تایید پژوهشگاه فضایی و وزارت جهاد کشاورزی نیز قرار گرفته در سطح این سه استان به عنوان استان‌های قطب، در مجموع حدود 470 هزار هکتار از مساحت زیرکشت برنج (کشت اول) رفته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیرکشت مختص استان گیلان به شمار می‌رود، افزود: برآوردهای صورت گرفته نشان می‌دهد که در سال گذشته نزدیک  به 208 هکتار از سطح استان گیلان زیر کشت برنج بوده است.

سالاریه با اشاره به اینکه بعد از استان گیلان، استان‌های مازندران و گلستان بیشترین سطح زیرکشت برنج را در سال گذشت داشتند، اظهار کرد: برآوردها نشان می دهد که بیش از 260 هزار هکتار از مساحت این دو استان نیز در سال گذشته زیرکشت برنج بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران