Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@13:39:19 GMT

قیمت کالاهای اساسی از هفته آینده کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۸۰۱۳

قیمت کالاهای اساسی از هفته آینده کاهش می‌یابد

رویداد۲۴ صدیف بیک زاده اظهار کرد: میلیون‌ها تن کالاهای موجود در گمرک، با تسهیل و استفاده از روش‌هایی از جمله استفاده از ارز صادراتی، متقاضی و یا ارز تأمین شده از طریق بانک مرکزی بدون الزام به کد رهگیری، ترخیص خواهند شد.

در کنار اجازه ترخیص درصدی به گمرک، روند ترخیص کالا از گمرکها تسریع خواهد شد و این موضوع موجب متعادل شدن قیمت‌ها و دسترسی مصرف کنندگان به این کالاها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از بیانات مقام معظم رهبری برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی، ستاد تنظیم بازار کشور، بعد از ظهر دیروز جلسه ویژه‌ای را برگزار کرد و با تقسیم کار میان دستگاه‌های مختلف قطعاً شاهد مؤثر بودن تنظیم بازار خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: سفره مردم در سه ماه اخیر چقدر کوچک شد؟

به گفته این مقام مسئول، وظایف وزارت جهاد کشاورزی تا سطح عمده فروشی کالاهایی مانند مرغ و تخم مرغ خواهد شد و محدودیت یا اعمال هر گونه صادرات مرغ و تخم مرغ با این وزارتخانه خواهد بود، اما کماکان وزارت صمت ضمن انجام وظیفه ثبت سفارش کالاها، در سطح خرده فروشی و توزیع، وظایف قبلی خود را انجام خواهد داد.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت همچنین گفت که ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم در این جلسه حضور داشت و مطابق با وظایفش قرار شد که با خروج دام زنده مقابله کند.

وی در پایان وعده داد که با این تقسیم کار و تعیین شدن وظایف دستگاه‌های اجرایی با توجه به قوانین بالادستی، شاهد تنظیم مؤثر بازار در هفته‌ها و ماه‌های آینده خواهیم بود.

گفتنی است، در جلسه فوق‌العاده روز سه‌شنبه ستاد تنظیم بازار، مقرر شد با هماهنگی وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و وزارت جهادکشاورزی به گمرک اجازه داده شد که کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی را با اخذ تعهد از واحدهای واردکننده و پس از پرداخت عوارض قانونی تا حد ۹۰ درصد ترخیص کند تا کالاهای رسوبی وارد چرخه تولید و بازار شوند.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کالاهای اساسی افزایش قیمت ها قیمت سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۸۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد

کاهش قیمت سکه طی یک هفته گذشته نزدیک به ۳ میلیون تومان بود. روند قیمتی بازار نشان می‌دهد که زیان سکه‌بازان در ۷ روز گذشته ۵.۵ درصد بود و هر قطعه سکه امامی به قیمت ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان رسید.

سکه امامی البته در روز سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت‌ماه وارد کانال ۴۱ میلیون تومان شد، اما دوباره به کانال بالاتر بازگشت.

قیمت نیم‌سکه هم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۵۰۰ هزار تومان کاهش قیمت در هفته گذشته داشت.

در حال حاضر هر قطعه سکه امامی ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان، سکه بهار آزادی ۳۹ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان، نیم سکه ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

اما در این میان، زیان خریداران طلا در هفته گذشته در حدود ۸ درصد بود؛ به طوری که هر گرم طلای ۱۸عیار ۳۰۶ هزار تومان کاهش قیمت داشت. در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار ۳ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان قیمت دارد. هر مثقال طلا هم ۱۵ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان بود.

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر در همین رابطهه درباره وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا می‌گوید: در هفته‌ای که گذشت، اونس جهانی طلا میانگین ۴۴ کاهش اونس جهانی طلا را داشتیم؛ البته میزان کاهش تا ٨٠ دلار هم رسید، اما نوسانات طی دو روز اخیر، این میزان کاهش را کمتر کرد.

وی متذکر می‌شود: به‌تبع روند نزولی قیمت‌ها در بازار‌های جهانی و همچنین با توجه به آرامش در بازار ارز داخلی و نوسان حداقلی نرخ ارز در داخل و همچنین نبود هیجان در اخبار سیاسی و اقتصادی جهان، بازار سکه و طلای داخلی نیز به‌دور از هرگونه التهاب، روند کاهشی قابل توجهی را تجربه کرده است.

این مقام صنفی در پایان بر رکود حاکم بر بازار و نبود تقاضا تاکید و نسبت به ادامه این روند که از سال گذشته بر بازار حکمفرما شده و از ابتدای سال جاری نیز تشدید شده است، ابراز نگرانی می‌کند.

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت سکه ، قیمت طلا سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان