Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:51:56 GMT

کنترل قند خون دیابتی ها با روش های تشخیصی و درمانی

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۸۵۸۱

کنترل قند خون دیابتی ها با روش های تشخیصی و درمانی

به گزارش خبرگزاری مهر، دیابت از بیماری‌های مزمن نسبتاً شایع در جهان و در حال رشد فزاینده‌ای است. طی دهه‌های اخیر، مطالعات همه گیر شناختی (اپیدمیولوژیک) متعددی درباره شیوع دیابت نوع ۲ در ایران انجام شده است که بر پایه آنها جمعیت دیابتی‌های ایران بیش از ۵ میلیون نفر برآورد شده است.

این آمار بیانگر این است که باید اقدام سریع و مؤثری برای تشخیص و درمان بیماری دیابت انجام داد و خصوصاً پزشکان داخلی و عمومی که خط اول سیستم درمانی کشور هستند، باید از اصول درمان دیابت بر اساس دستورالعمل‌های معتبر بین‌المللی آگاه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه Diabetes Journey به عنوان یک راه ساده و کاربردی و با بالاترین درجه اعتبار علمی و طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی که در سال ۲۰۲۰ مجدداً به روز شده است، برای کمک به درمان بیماران دیابتی نوع ۲ بالای ۱۸ سال به پزشکان پیشنهاد شده است.

این برنامه با دریافت معیارهای تشخیصی دیابت مانند قند خون (ناشتا، بعد از غذا و سه ماهه)، محاسبه میزان عملکرد کلیه‌ها با معیار EGFR و همچنین در نظر گرفتن بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی عروقی، چاقی، ریسک بالای بیماری‌های احتقانی قلب و ریسک بالای افت قند خون به پزشک کمک می‌کند تا درمان مناسبی منطبق بر آخرین پروتکل‌های ۲۰۲۰ انجمن دیابت آمریکا برای بیمار تجویز کند.

این برنامه تأیید شده توسط انجمن غدد ایران به صورت رایگان بر روی تمامی ابزارها اعم از موبایل و رایانه قابل استفاده بوده و بر اساس داروهای موجود در ایران به روز رسانی شده است که البته تمام گروه‌های دارویی درمان دیابت بر اساس نام ژنریک در برنامه وجود دارند.

ساز و کار نخستین اپلیکیشن پزشک محور تشخیص و درمان دیابت نوع ۲ در افراد بالغ به این شکل است که به پزشک در بررسی اثرگذاری درمان فعلی بیمار کمک کرده و چنانچه نیاز به تغییر داشته باشد امکان تغییر را برای پزشک فراهم می‌آورد و با توجه به حساسیت بیمار به داروهای دیابتی، بهترین درمان را با تمرکز بر آخرین دستورالعمل‌های درمان دیابت و داروهای موجود در ایران به پزشک پیشنهاد می‌دهد.

از آنجایی که این برنامه برای پزشکان طراحی شده است برای استفاده از برنامه وارد کردن نام، نام خانوادگی و شماره نظام پزشکی الزامی است و این اطلاعات فقط برای ثبت نام در برنامه است و با هیچ سازمان و نهادی به اشتراک گذاشته نخواهد شد. این برنامه برای تسهیل و تسریع در تصمیم‌گیری، تشخیص و درمان دیابت یک اپلیکیشن مفید صرفاً برای پزشکان است که می‌توانند این برنامه را برای استفاده بر روی رایانه از نشانی http://diabetesjourney.care دریافت کنند.

کد خبر 5063638

منبع: مهر

کلیدواژه: دیابت انسولین قندخون ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی آمار کرونا سیما سادات لاری سازمان بیمه سلامت کووید 19 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی سازمان غذا و دارو علیرضا زالی ستاد ملی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی تهران طب سنتی شیوع کرونا درمان دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۸۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معجزه پاکسازی مغز با مصرف خاکشیر (فیلم) انواع چای و خواص آن را بشناسید (فیلم) خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم)

دیگر خبرها

  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل