Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه رشنویی مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه گفت: در سال ۹۷ بخش‌هایی از حریم درجه یک چغازنبیل به مساحت ۳۰۰ هکتار که جزو اراضی ملی بوده به شخص حقیقی واگذار و از اسفند همان سال کارهای تسطیح و خاک‌برداری آغاز شد، با همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی جلوی انجام کار گرفته شد و در مراجع قضائی طرح دعوا کردیم و اعتراض خود را مبنی بر نگرفتن استعلام و صدور موافقت اصولی برای احداث کارخانه قند در حریم این پایگاه میراث جهانی اعلام کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: متأسفانه زمانی که در مرحله طرح دعاوی حقوقی بودیم، دیوارکشی و خاک‌برداری ۳۰۰ هکتار انجام شد در صورتی که بر اساس ضوابط قانونی احداث هرگونه کارخانه و انجام خاک‌برداری و تسطیح در حریم درجه یک ممنوع است و دوباره اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان به مراجع قضائی شکایت کرد.

رشنویی تصریح کرد: بعد از دو بار شکایت کردن متأ‌سفانه قرار منع تعقیب صادر شد و بار دیگر به هیئت تجدید نظر استان نامه نوشتیم و مجدداً طرح دعوی کردیم.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه گفت: در قانون مشخص و روشن شده قبل از صدور هرگونه مجوز و موافقت اصولی، دستگاه مجری باید نسبت به اخذ استعلام و مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان محیط زیست اقدام کنند.

او افزود: اداره جهاد کشاورزی باید قبل از واگذاری این اراضی ملی برای احداث کارخانه از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مجوز می‌گرفت، همچنین جای سوال است که چرا وزارت صمت قبل از طی کردن مراحل استعلام، اقدام به صدور موافقت اصولی کرده است؟ امیدواریم هر چه زودتر فرمانداری و استانداری شوش در این زمینه ورود کنند.

رشنویی تأکید کرد: اداره کل حقوقی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به دلیل اهمیت موضوع و حفظ حریم میراث جهانی که در سطح ملی و جهانی اهمیت فوق العاده‌ای دارد با جدیت موضوع را از مراجع قضائی دنبال خواهد کرد.

کد خبر 5063682 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی چغازنبیل خوزستان ویروس کرونا شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش آلودگی هوا وضعیت راهها هفته ناجا قوه قضاییه گردشگری پلیس راهور کمیته امداد امام خمینی آیت الله سید ابراهیم رئیسی شهر تهران شورای شهر گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی میراث جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۹۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴ تهران)، با معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری «اقتصاد زیارت» و «گوهرسنگ‌ها» شرکت کرده است.   مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این نمایشگاه با حضور تمامی صنایع کشور از جمله ساختمان، پتروشیمی، داروسازی، کشاورزی، گردشگری و نیز فعالان اقتصادی کشور از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت در محل نمایشگاه دائمی تهران در حال برگزاری است.   سید جواد موسوی ادامه داد: این اداره کل در نمایشگاه تهران به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است.   وی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است.   وزیر کشور، استاندار خراسان رضوی و معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از غرفه خراسان رضوی در اکسپو ۲۰۲۴ تهران، بازدید کردند و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این بازدیدها، ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها را برای بازدیدکنندگان تشریح کرد.

دیگر خبرها

  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد