Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز چهارشنبه نشست خبری برای رییس و معاون غذا و دارو این دانشگاه با حضور تعداد معدودی از خبرنگاران ترتیب داده بود که رییس این دانشگاه اوضاع استان را را بسیار نامناسب ارزیابی کرد و گفت: برای تشریح اوضاع استان رسانه ها را به کمک طلبیده‌ایم و می‌خواهیم صادقانه و صریح به مردم بگوییم حال استان ناخوش است و حوزه سلامت با مشکلات بودجه، کمبود دارو و از همه مهمتر خستگی و فرسودگی کادر درمانی روبرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر «محمودرضا مرادی» که خود به تازگی از کرونا بهبود یافته در این نشست خبری افزود: اگرچه تعطیلی و محدودیت‌ها و ممنوعیت هایی از هفته گذشته در استان اعمال شده و اکنون نیز ادامه دارد اما متاسفانه به دلیل نادیده گرفتن این موارد آمارهای ابتلا، بستری و فوتی روز به روز در استان بیشتر می شود و باید راهکارهای جدیدی پیدا کنیم.

او با بیان اینکه متاسفانه میزان تردد مردم در طول شب در سطح شهر افزایش یافته است، گفت: در این وضعیت شاهد مهمانی رفتن، برگزاری مراسم جشن تولد، عقد و عروسی و سایر آیین ها هستیم که از مردم می خواهیم اینگونه مراسم که ضروری نیست را حذف کنند چرا که چرخه انتقال ویروس کرونا به شدت افزایش یافته است.

وی به برگزاری نشست استانداران و روسای دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور با وزیر کشور در تهران نیز اشاره کرد و گفت: بنده و استاندار کرمانشاه در این نشست پیشنهاد منع آمد و رفت شبانه را در شهر کرمانشاه مطرح کردیم و معتقدیم باید از ساعت ۲۰ این مقررات اعمال شود تا شاهد کاهش ترددها باشیم.

بمب‌های خوشه‌ای در آسمان کرمانشاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه این نشست خبری با مقایسه وضعیت فعلی با دوران جنگ تحمیلی افزود: اکنون نیز بمب های خوشه ای فراوان در آسمان کشور و استان وجود دارد با این تفاوت که بمب های فعلی نامریی و در قالب ویروس است و به چشم نمی‌آید.

مرادی با بیان اینکه موج سوم بیماری کرونا در استان آغاز شده و تا آذر ادامه دارد، افزود: با سرد شدن هوا میزان ابتلا نیز افزایش می یابد و باید در مکان های سربسته سیستم های تهویه هوا نصب و یا پنجره ها را باز بگذارند تا ویروس در فضا نماند.

او سه اصل مهم شست و شوی دست‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله ۲ متری را همچنان مورد تاکید قرار داد و گفت: ویروس به دلیل نامریی بودن در همه جا وجود دارد اما متاسفانه مردم نه تنها خود را از دور نمی‌کنند بلکه به استقبالش نیز می روند و این کار را برای کادر درمان مشکل کرده است.

وی به خستگی و فرسودگی کادر درمان استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۰ نفر از کادر سلامت استان بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از پرسنل حوزه سلامت نیز درگیر کرونا شدند و اکنون با چنگ و دندان داریم به مردم خدمات ارایه می‌دهیم.

وی با اعلام اینکه اکنون هزار و ۹۹ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند، تصریح کرد: اکنون تمام تخت‌های بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی درگیر کرونا است و در حال تخلیه کردن طبقه به طبقه بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه هستیم.

وی با بیان اینکه ما تنها با مشکل تخت روبرو نیستیم، گفت: یک بیمار مبتلا به کرونا در هر دقیقه بین ۱۰ تا ۱۵ لیتر اکسیژن نیاز دارد که برای تامین آن ۱۳دستگاه اکسیژن ساز خریداری کرده‌ایم و در اختیار بیمارستان‌ها قرار داده‌ایم.

۱۲۷ میلیارد تومان برای کرونا هزینه کردیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تاکنون برای بحث کرونا در استان ۱۲۷ میلیارد تومان هزینه خریداری وسایل و تجهیزات کرده ایم، گفت: ۲۶ میلیارد تومان برای خریداری ۱۳ دستگاه اکسیژن ساز، چهار میلیارد تومان برای خریداری هزار کپسول، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای خریداری فلومتر و مانومتر و همچنین ایجاد بخش ها و تخت‌های جدید، تجهیزات پزشکی و اقلام مصرفی هزینه شده است.

مرادی با بیان اینکه در استان ۴۰۰ تخت ویژه داریم که ۱۶۰ تخت آن برای بیماران کرونایی اختصاص یافته است، افزود: در این مدت ۶۰ تخت ویژه در استان راه اندازی کردیم که هزینه هر تخت یک میلیارد تومان است.

به گفته او باید ۳۰ تخت ویژه دیگر برای بیماران کرونایی در استان راه‌اندازی کنیم.

وی به استفاده از ظرفیت بیمارستان های در اختیار نیروهای مسلح در استان نیز اشاره کرد و گفت: این بیمارستان‌ها را باید متناسب با نیاز بیماران کرونایی تجهیز کنیم.

مردم رفتارشان را تغییر دهند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه رسانه‌ها را به همکاری در راستای اقناع عمومی دعوت کرد و گفت: با همه این محدودیت ها، ممنوعیت، تعطیلی کردن ها و هشدارها متاسفانه تغییری در رفتار عده ای از مردم هنوز مشاهده نمی شود و برخی ها هنوز این ویروس را باور ندارند.

مرادی با بیان اینکه اکنون شاهد ابتلای خانوادگی به ویروس کرونا هستیم، این شکل از ابتلا را بسیار خطرناک دانست و از مردم خواست در صورت مشاهده علایم حتما خود را قرنطینه کنند.

او به فعالیت ۱۷ مرکز مراقبت ۲۴ ساعته در استان اشاره کرد و گفت: در هر شهرستان یک مرکز و در شهر کرمانشاه چهار مرکز برای انجام تست بیماران کرونایی فعال است.

وی بیماری کرونا را بسیار هزینه بر برای فرد مبتلا و دانشگاه علوم پزشکی دانست و اظهار داشت: این یماری ۲۰ میلیون تومان برای فرد مبتلا و دانشگاه هزینه در بر دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا کرمانشاه محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمانشاه محدودیت های کرونا ویروس کرونا کرمانشاه محدودیت های کرونا اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیماران کرونایی اشاره کرد و گفت میلیارد تومان بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۹۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی دولتی کرمانشاه رایگان شد.

وی افزود: در این طرح همه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار تولید داخل غربالگری نوزادان در مراجعه به مراکز دولتی دانشگاهی کرمانشاه رایگان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: سازمان‌های بیمه گر مکلف شده‌اند که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • وزیر امنیت داخلی اسرائیل به تیر غیب گرفتار شد؛ وضعیت او وخیم است
  • وزیر امنیت داخلی اسرائیلی به تیر غیب گرفتار شد؛ وضعیت او وخیم است
  • وزیر امنیت داخلی اسرائیلی تصادف کرد؛ وضعیت او وخیم است
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی
  • شرایط وخیم بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال