Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-04@03:53:51 GMT

۱۵۰ هزار شاغل صنایع دستی کشور بیمه می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۰۲۵۴

۱۵۰ هزار شاغل صنایع دستی کشور بیمه می‌شوند

نقینه -- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اعلام کرد: در راستای طرح دولت برای پوشش بیمه یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر از روستاییان و عشایر فاقد بیمه، ۱۵۰ هزار شاغل و صنعتگر روستایی حوزه صنایع دستی بیمه می‌شوند.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، روستاییان و عشایر، «علی شیرکانی» در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری با معاونت صنایع و هنرهای دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، اظهار داشت: صنایع دستی نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور و به ویژه اقتصاد بخش روستایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به دلیل در دسترس بودن مواد اولیه صنایع دستی، سرمایه کم و ارزش افزوده پایین نیاز است که دولت از این صنعت حمایت ویژه‌ای داشته باشد.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به طرح پوشش بیمه‌ای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار روستایی و عشایری دولت، گفت: قرار است تا به وسیله این طرح بتوان حمایت‌های دولت را در دوران کرونا و تاثیرات منفی اقتصادی آن که با از دست دادن بسیاری از بازارها نمایان شده است بهبود بخشید و امیدواریم تا این طرح نقطه اتصالی بین کار و بازار باشد.
وی صنایع دستی را صنعت مادر کشور دانست که می‌تواند مشکل بیکاری جوانان کشور را حل کند و گفت: این طرح با حمایت دولت، سازمان برنامه و بودجه و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم انجام و اعتبارات آن تامین شده است و امیدواریم تا برای تمام روستاییان و عشایر کشور به ویژه شاغلین در صنایع دستی، سبب خیر شود.
 
بیش از ۷۵ درصد شاغلین صنایع دستی را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند
در ادامه معاونت صنایع دستی و هنرهای دستی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: تعداد قابل ملاحظه‌ای از جامعه بیش از دو میلیون نفری صنایع دستی کشور، در روستاها مشغول به فعالیت هستند و از کل فعالان این بخش بالغ بر ۷۵ درصد آنها را زنان هنرمند توانمند و سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و از این راه امن به تولید و ارتزاق می‌پردازند.
پویا محمودیان با بیان اینکه بیمه یکی از مطالبات همیشگی و به حق صنعتگران و هنرمندان کشور است، گفت: نتیجه اولین همکاری ما با صندوق، پوشش بیش از ۴ هزار بیمه شده است. اما تفاهمنامه امروز ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری از جمله پرداخت کامل حق بیمه هنرمندان در سال اول توسط دولت، اختصاص این طرح برای تمام روستاییان و عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و سهمیه ۱۵۰ هزار نفری بر

ای معاونت صنایع دستی و صنعتگران صنایع دستی کشور است.
به گزارش ایرنا، وزیر تعاون، اواسط شهریورماه بودکه از پوشش بیمه‌اجتماعی رایگان‌ همگانی برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار روستایی محروم از بیمه اجتماعی خبر داد. 
اواخر مهرماه نیز ۴۰۰ هزار قالیباف فاقد بیمه در سراسر کشور تحت پوشش بیمه صندوق روستایی و عشایر قرار گرفتند.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: روستاییان و عشایر صنایع دستی کشور بیمه اجتماعی پوشش بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۰۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی خاکسار، با اشاره به حضور همدان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار داشت: در غرفه استان همدان و در این نمایشگاه ۱۰ فرصت آماده سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و صنایع‌دستی به بازدیدکنندگان و هیات‌های تجاری داخلی و خارجی معرفی می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، بیان کرد: مشخصات کلی طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی، میزان سرمایه ‌گذاری و کار امکان سنجی انجام شده برروی آنها در قالب بروشور و کتابچه‌ای تهیه شده است و در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

وی با تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری و صنایع‌دستی استان در این نمایشگاه افزود: این ۱۰ بسته با ارزش ۳۷هزار میلیارد ریال و در قالب انعقاد یک تفاهم نامه ۵ ساله در استان همدان قابل اجرا خواهد شد.

خاکسار در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد مناطق نمونه گردشگری، پردیس گردشگری خورزنه و دهکده گردشگری سلامت، تولید سفال و سرامیک، صنایع‌دستی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و تولید چرم، مبل و منبت و منبت‌کاری از جمله این بسته‌های سرمایه‌گذاری هستند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح بیمه عشایر در شهرستان بدره
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عکس جاذبه‌های شیراز در سئول
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو