Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنوز میلیون‌ها رأی در آمریکا شمرده نشده و تکلیف انتخابات مشخص نیست؛ ترامپ در حال حاضر در بسیاری از ایالت‌های تعیین‌کننده پیش است، اما آرای پستی همچنان بایدن را امیدوار نگه داشته‌اند.

 سرویس جنگ نرم مشرق - رقابت ترامپ و بایدن در تعداد انگشت‌شماری از ایالت‌های باقی‌مانده، یعنی آریزونا، جورجیا، ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا، به‌شدت داغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بی‌بی‌سی، به نظر می‌آید آریزونا به سمت دموکرات‌ها متمایل شده است، اما بایدن همچنان باید ایالت‌های ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا را نیز به نام خود ثبت کند.

به گزارش مشرق، نامزد دموکرات‌ها تا ساعتی قبل در هر سه‌ی این ایالت‌ها عقب بود، اما چنان‌که پیش‌بینی می‌شد، سیل آرای پُستی دارد این ایالت‌ها را با خود «آبی» می‌کند. (آبی، رنگ سنتی دموکرات‌ها و قرمز، رنگ سنتی جمهوری‌خواهان است.)

ویسکانسین، که ۱۰ رأی الکترال دارد، پیشاپیش با حاشیه‌ای اندک (۴۹/۴ درصد در مقابل ۴۹/۱ درصد) به رنگ دل‌خواه بایدن درآمده و چیزی تا پایان شمارش آرا در آن باقی نمانده است.

با این وجود، ترامپ همچنان در میشیگان و پنسیلوانیا پیش است. رقابت در میشیگان، که ۱۶ رأی الکترال دارد، تنگاتنگ است و بایدن با کسب ۴۸/۵ درصد از آرا در مقابل ۴۹/۹ درصد آرای ترامپ، امیدوار است آرای پستی بتوانند کفه ترازو را به نفعش سنگین کنند.

این در حالی است که پنسیلوانیا داستان کاملاً متفاوتی است. در پنسیلوانیا ترامپ با کسب ۵۵/۸ درصد آرا خیالش تا اندازه زیادی راحت است، اما از آن‌جایی که صرفاً ۶۴ درصد از آرا در این ایالت شمرده شده‌اند، بایدن که اکنون ۴۳/۱ درصد از آرای شمرده شده را کسب کرده، چشم به شمارش بقیه آرا (بیش از ۱/۴ میلیون رأی) دارد تا شاید بتواند فاصله زیادش بیش از ۱۲ درصدی‌اش با ترامپ را جبران کند.

جورجیا هم ایالت دیگری است که هنوز تکلیفش مشخص نیست. این ایالت که ۱۶ رأی الکترال می‌ارزد، شاهد برتری ترامپ با فاصله حدود ۲ درصد است (۵۰/۵ درصد در مقابل ۴۸/۳ درصد). اگر بایدن بتواند در جورجیا پیروز شود، مسیرش به سوی پیروزی بسیار ساده‌تر خواهد شد.

لازم به ذکر است که آرای شمرده‌نشده عموماً آرای غیابی و پستی هستند که تمایل عمده‌ای به سوی دموکرات‌ها دارند. بنابراین بایدن همچنان امیدوار است بتواند ۲۳۸ رأی الکترالی را که پیشاپیش در جیبش گذاشته به ۲۷۰ برساند و پیروز انتخابات شود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخابات ریاست جمهوری 2020 انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 نتایج انتخابات ریاست جمهوری ترامپ دونالد ترامپ جو بایدن بایدن اخبار داغ دموکرات ها ایالت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه CNN اخیراً اقدام به برگزاری یک نظرسنجی در رابطه با دیدگاه آمریکایی‌ها در مورد شیوه تعامل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با جنگ غزه کرده است.

بر پایه نتایج این نظرسنجی، ۷۱ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند از شیوه تعامل او با جنگ در غزه رضایت ندارند.

همچنین ۵۳ درصد دموکرات‌ها نیز گفته‌اند از شیوه تعامل او با جنگ در غزه ناراضی هستند.

در مجموع این آمارها بیانگر نارضایتی حداکثری مردم آمریکا از حمایت های بی چون و چرا و علنی نظامی و مالی واشنگتن از رژیم کودک کش صهیونیستی است که این روزها در کف دانشگاه های آمریکایی به طور واضح دیده می شود.

کد خبر 6092297 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم