Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-05@23:19:29 GMT

آرامش به بازار روغن جامد بر می‌گردد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۱۲۹۰

به گزارش اکوفارس، ابوالحسن خلیلی عضو هیئت مدیره انجمن روغن نباتی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از حل مشکل تامین روغن در کشور خبر داد و گفت: بنابر توصیه‌های بهداشتی طی یک دهه اخیر، فرهنگ مصرف روغن از جامد به روغن مایع تغییر کرده است چرا که در آن مقطع ترکیبات ترانس چرب تولید روغن نباتی به حدی بالا بود که منجر به مخاطرات بهداشتی می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: طی یک دهه اخیر، سازمان استاندارد و وزارت صمت به سمت تغییر فرمولاسیون روغن جامد و فرهنگ مصرف رفتند.

خلیلی ادامه داد: با تغییر فرمولاسیون و تغییر فرهنگ مصرف شاهد افزایش عرضه روغن مایع هستیم، ضمن آنکه توزیع روغن‌های ۴.۵ و ۵ کیلو به صورت نیمه جامد است.
هجوم افراد برای خرید علت اصلی گرانی روغن

به گفته این مقام مسئول، طی یک تا ۲ هفته اخیر، افراد سودجو با فضاسازی در فضا‌ی مجازی توجه مردم را به سمت روغن‌های حلب، جلب کرده‌اند که این امر در کنار خبر‌های منفی بی‌شمار در خصوص تولید و توزیع موجب شد تا مردم به سمت خرید و ذخیره سازی روغن هجوم ببرند که در نهایت ازدیاد تقاضا در برابر عرضه، بازار روغن را از نظم عادی خارج کرد.

او نوید بازگشت آرامش به بازار روغن را داد و گفت: در حال حاضر با تزریق روغن در بازار، تا حدودی شاهد کاهش تب و تاب هجوم افراد برای خرید روغن در بازار هستیم.

عضو هیئت مدیره روغن نباتی با اشاره به دلایل افزایش چندبرابری قیمت روغن حلب در بازار بیان کرد: با وجود حساسیت مردم به روغن‌های بسته بندی ۴ و ۵ کیلویی و تامین بخشی از نیاز صنف و صنعت در این نوع بسته بندی شاهد تفاوت قیمت نسبت به قبل در بازار هستیم که بنابر برنامه ریزی صورت گرفته، روغن خام از طریق بازرگانی دولتی در اختیار کارخانه‌ها قرار گرفته است که امیدواریم از هفته آینده بازار روغن به نظم خاص خود بازگردد.

خلیلی در پایان تصریح کرد: با وجود برنامه‌ریزی صورت گرفته در هفته آتی با ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا شاهد آرامش در بازار روغن جامد خواهیم بود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بازار روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۱۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کشور گفت: به دنبال ایجاد و تقویت بازارهای عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در پایتخت و نقاط مختلف ایران هستیم.

مریم جلالی امروز یکشنبه ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: تولیدات صنایع‌ دستی زنجیره هایی به‌هم پیوسته هستند که نباید صرفاً در حالت فرهنگی و ویترینی بمانند بلکه باید با برنامه‌ریزی های مدون و اقدامات جهادی هماهنگ به ادبیات توسعه و کسب و کار نزدیک شود و در سطح ملی و بین‌المللی نقش آفرین باشد.

معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی افزود: سیستان و بلوچستان نیز عزم جدی را آغاز کرده و امیدواریم از طریق صنایع‌ دستی، گردشگری، شیلات، لنج‌سازی و آبزیان و سایر ظرفیت ها و دارایی هایی که این استان دارد بتوانیم یک عنصر هویتی ویژه‌ای را به وجود آوریم.

به گفته جلالی، ما نیز در معاونت صنایع‌ دستی وزارتخانه در تلاش هستیم تا زنجیره اقتصادی صنایع‌ دستی و معیشت عزت آفرین را برای تک تک فعالان این حوزه در کشور و  سیستان‌ و بلوچستان به وجود آوریم.

وی تاکید کرد: یکی از اقداماتی که به دنبال انجام آن هستیم ایجاد بازار ثابت عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در تهران و اقصی نقاط کشور است که پیگیر تحقق آن هستیم و در حال حاضر نیز وجود دارد اما نیازمند تقویت و گسترش است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد تا محصولاتی که در اقلیم خاص خودش تولید می‌شود زیست بوم آنها نیز کامل و در سایر نقاط عرضه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز/ قیمت‌ها ریزشی شد
  • آرامش نسبی بازار طلا و سکه امروز در رشت در مقایسه با هفته گذشته
  • عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر
  • قیمت روغن خوراکی امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • سامانه خودنویس آرامش را به بازار اجاره مسکن تزریق کرد
  • عملیات «وعده صادق» جایگاه ایران در برابر دیدگان کشورهای جهان را تغییر داد
  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد
  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود