Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@21:25:44 GMT

گنجاندن یک یگان مسلح عراق در فهرست سیاه آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۲۱۶۰

به گزارش ایرنا، آمریکایی ها بدون ارائه هرگونه توضیح در خصوص این اقدام کم سابقه خود، به وزارت کشور و فرماندهی مشترک نظامی عراق ابلاغ کرده اند که نیروهای واکنش سریع از تجهیزات و آموزش های نظامی آمریکا استفاده نکند.

فرمانده نیروی واکنش سریع عراق در این رابطه در اظهاراتی به رسانه های عراقی گفته است که آمریکایی ها به وزارت کشور و معاون فرماندهی مشترک نظامی عراق اعلام کرده اند که این یگان در فهرست سیاه دولت آمریکا قرار داده شده و ممنوع از تجهیز و آموزش نظامی آمریکا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرلشکر «ثامر الحسینی» که درجنگ با گروه تروریستی داعش به «ابوتراب» معروف شده افزوده است که آمریکایی ها تاکنون در خصوص علت گنجاندن این یگان مسلح عراقی در فهرست سیاه واشنگتن توضیحی نداده اند اما گفته اند که ممنوع از تجهیز و آموزش نظامی آمریکا هستند.

در همین حال عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق دربیانیه ای تاکید کرد که آمریکا با هدف اختلاف انداختن بین نیروهای مسلح عراق دست به این اقدام زشت زده است.

«کاطع الرکابی» افزود که گنجاندن یگان واکنش سریع در فهرست سیاه دولت آمریکا، تلاشی برای اختلاف افکنی بین نیروهای مسلح عراق از جمله نیروهایی زیر مجموعه وزارتخانه های دفاع و کشور است.

وی با بیان اینکه این اقدام آمریکا، گستاخی و دخالت آشکار در امور داخلی عراق است ادامه داد که نیروهای واکنش سریع نیروهای قانونمند و تحت امر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق هستند و در جنگ با داعش و آزادی سرزمین های عراق از چنگال تروریسم، هزاران شهید و زخمی تقدیم کرده اند.

الرکابی تاکید کرد که دخالت ها و سلطه گری آمریکا در برخی کشورهای جهان از جمله عراق، امری است که موجب خشم ملت ها شده زیرا واشنگتن یکبار به الحشد الشعبی و باری دیگری به نیروهای واکنش سریع و گاهی نیز به گروه های مقاومت اتهام می زند انگار که در این اتهام زنی و توصیف سازی ها ذی حق است.

وی به دولت آمریکا هشدار داده است که از دخالت در امور داخلی عراق خودداری کند و افزود که نیروهای مسلح عراق در مقابله با تروریسم، رودهایی از خون تقدیم کرده و گنجاندن نیروهای واکنش سریع در فهرست سیاه، اقدامی زشتکارانه است.

دولت آمریکا در طول ماه های اخیر تعدادی از فرماندهان الحشد الشعبی، گروه های مقاومت اسلامی و برخی فعالان سیاسی و اجتماعی نزدیک به محور مقاومت را در عراق در فهرست تحریم های خود گنجانده امری که با محکومیت و انزجار عمومی در این کشور مواجه شده است.

سناریو اختلاف افکنی بین نیروهای مسلح عراق با ادعای حمایت از بخشی از این نیروها و گنجاندن بخشی دیگر در فهرست های تحریم آمریکایی، بعد از اعلام پیروزی بر داعش به طور جدی در عراق مطرح بوده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نیروهای واکنش سریع نیروهای مسلح عراق فهرست سیاه دولت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۲۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیروهای مسلح تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳، جدول ۲۱ با عنوان توزیع اعتبارات نیروهای مسلح را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: این جدول مربوط به نیروهای مسلح است که ما ۱.۸ میلیارد یورو برای آن پیش‌بینی کردیم و این بودجه برای تقویت بنیه دفاعی کشور است.

کد خبر 6092799 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • نیروهای یگان ویژه موجب ارتقاء احساس امنیت شهروندان است
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیروهای مسلح تصویب شد
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند