Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتیجه انتخابات آمریکا در صورت شکست ترامپ با توجه به مشارکت بی‌سابقه مردم در انتخابات زودهنگام، پیش‌بینی‌های بسیاری را پیش روی کارشناسان و تحلیلگران گذاشته است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ نتیجه انتخابات آمریکا در صورت شکست ترامپ با توجه به مشارکت بی‌سابقه مردم در انتخابات زود هنگام، پیش‌بینی‌های بسیاری را پیش روی کارشناسان تحلیلگران گذاشته که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها پرداخته‌ایم:

نامزد بازنده نتیجه را قبول کند

این اتفاق معمولاً در ساعات اولیه صبح روز بعد رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک پذیرش شکست عمومی برای مردم آمریکا روشن می‌کند که چه کسی برنده شده است. پس از آشکار شدن کامل نتیجه انتخابات، نامزد شکست خورده در انتخابات در یک سخنرانی همگانی با پذیرش شکست خود راه را برای نامزد پیروز باز می‌گذارد.

نتایج نهایی می‌شود

اگر مشخص شود چه کسی پیروز انتخابات است، باز هم مقامات محلی در روز‌های پس از انتخابات، شمارش آرا را به پایان رسانده و نتایج خود را برای مقامات ایالتی ارسال می‌کنند. مقامات ایالتی نیز پس از تأیید نتایج، آن‌ها را برای مقامات فدرال می‌فرستند.

ترامپ صحت رأی‌گیری را زیر سوال می‌برد

تا امروز نزدیک به ۹۰ میلیون آمریکایی رأی خود را به صندوق انداخته‌اند که دلیل اصلی آن افزایش رأی‌گیری از طریق پست است. ترامپ گفته که در رأی‌گیری از طریق پست تقلب می‌شود و متحدان وی به تشکیک در این شیوه انتخابات دامن زده‌اند.

بر اساس تحقیقات محققان انتخاباتی مثل ادوارد فولی و چارلز استوارت، دموکرات‌ها بیشتر تمایل به رأی‌گیری از طریق پست دارند. این بدان معناست که آن‌ها با شمارش آرا پستی، رأی بیشتری به دست می‌آورند، اما همچنین ممکن است به این معنی باشد که آن‌ها در رأی‌گیری حضوری که در روز انتخابات اتفاق می‌افتد رأی دهندگان کمتری دارند.

ترامپ حضور ناظران انتخابات در محل‌های اخذ رأی را درخواست کرده است

دونالد ترامپ حامیان خود را تشویق کرده است به پای صندوق‌های رأی بروند و شاهد همه چیز باشند. جمهوری خواهان فعالانه ناظران انتخابات را استخدام می‌کنند که از کارشناسان می‌تواند چالش برانگیز باشد. به دلیل احتمال وقوع درگیری، ممکن است گروه‌های نظامی مسلح برای محافظت از انتخابات در مکان‌های رأی‌گیری حاضر شوند.

جمهوری خواهان مدت‌ها از بازرسی انتخابات منع شده بودند؛ زیرا از این روش برای ترساندن رأی دهندگان استفاده می‌کردند، اما دو سال پیش یک قاضی این محدودیت را لغو کرد. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند تعداد غیرمعمولی پرونده‌های قضائی را تشکیل دهند تا تلاش کنند شمارش آرا را متوقف یا آن را به چالش بکشند.

ترامپ شکست را نپذیرد

حتی اگر رسانه‌ها جو بایدن را برنده انتخابات معرفی کنند، ترامپ ممکن است از پذیرفتن نتیجه انتخابات امتناع کند. وی در یکی از سخنرانی‌های خود گفته بود که تنها در صورت تقلب، ما پیروزی در این انتخابات را از دست خواهیم داد.

رأی‌گیری پستی باعث تأخیر در اعلام نتایج می‌شود

سرویس پستی ایالات متحده ممکن است در تحویل برگه‌های رأی تأخیر داشته باشد. پیش از این تأخیر‌های پستی باعث شد ده‌ها هزار رأی در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا دیرتر از موعد اخذ و شمارش شود.

متحد ترامپ، لوئیس دی جوی به عنوان مدیر پست منصوب شد و وی تغییراتی را اعمال کرد که سرعت تحویل را کاهش می‌داد. او این تغییرات را مجدداً معکوس کرد، اما سرعت ارسال و دریافت پست هنوز به حالت سابق برنگشته است.

جمهوری خواهان صحت بسیاری از آرا زیر سوال ببرند

هر ایالت قوانینی در مورد زمان لازم برای علامت گذاری تعرفه‌ها یا دریافت آرا پستی دارد. علاوه بر این، آرا باید معیار‌های خاصی را داشته باشد تا معتبر شناخته شود. به عنوان مثال، امضای روی تعرفه رأی پستی باید با آنچه در پرونده‌های مقامات انتخابات وجود دارد مطابقت داشته باشد. جمهوری خواهان قصد دارند این قوانین و آرا را به چالش بکشند و به همین دلیل وکلای آن‌ها برای چالش‌های حقوقی احتمالی آماده می‌شوند.

 

مقامات جمهوری خواه تحقیقات را آغاز کنند

مقامات ایالتی و فدرال جمهوری خواه می‌توانند با شروع تحقیقات در مورد بی نظمی‌های انتخابات، شک و تردید بیشتری در نتایج ایجاد کنند.

در ماه ژوئن، روزا بروکس، استاد دانشگاه جورج تاون، دانشمندان برجسته، اعضای رسانه‌ها و مقامات ارشد دموکرات و جمهوری خواه را برای شبیه سازی سناریو‌های احتمالی انتخابات دور هم جمع کرد. در یکی از سناریوها، بیل بار، دادستان کل ترامپ، تحقیق در مورد ادعا‌های بی اساس در مورد تقلب رأی دهندگان و روابط بین مقامات دموکرات و گروه آنتیفا را آغاز کرد.

بایدن گروهی از وکلای حقوقی را استخدام می‌کند

وکلای بایدن در حال برنامه‌ریزی برای برنامه حمایت از رأی دهندگان هستند تا تلاش‌های حامیان ترامپ برای سرکوب و ارعاب آن‌ها را ناکام بگذارند و به مانور‌های قانونی کمپین ترامپ پاسخ دهند.

ترامپ می‌تواند به قانون شورش متوسل شود

دموکرات‌ها می‌توانند برای اعتراض به دخالت جمهوری خواهان در روند انتخابات به خیابان‌ها بیایند. در پاسخ، ترامپ می‌تواند برای اعزام نیرو‌های ارتش به خیابان‌ها برای برقراری نظم به قانون شورش متوسل شود، دقیقاً مانند آنچه در اعتراضات جنبش جان سیاهان مهم است در پورتلند انجام داد.

همچنین می‌تواند به نیرو‌های فدرال دستور دهد آرا تقلبی را مصادره کنند. این همان اتفاقی است که در طی یکی از شبیه سازی‌های بروکس رخ داده است.

در شبیه سازی دیگری از بروکس، مدیر کل پست که جمهوری خواه است به منظور آنچه حفاظت» از انتخابات می‌نامد، آرا پستی را ضبط می‌کند. به طور خلاصه، روند شمارش آرا می‌تواند به تأخیر بیفتد، متوقف شود یا حتی تغییر کند.

منبع: آنا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات 2020 نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جمهوری خواهان رأی دهندگان جمهوری خواه شمارش آرا رأی گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۲۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟

آیا دولت بایدن برای نجات رژیم صهیونیستی از انزوا و شکست بین‌المللی، عربستان را پیش پای اسرائیل قربانی می‌کند؟

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: در حالی که پایتخت‌ها، شهرها و دانشگاه‌های بسیاری از کشورهای جهان شاهد گسترده‌ترین اعتراضات ضد صهیونیستی است، وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با همتای سعودی در ریاض مدعی شد: «روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود. اقدام دوطرفه عربستان و آمریکا در رابطه با پرونده عادی‌سازی روابط با اسرائیل در مراحل پایانی است. آمریکا و عربستان سعودی طی یک ماه گذشته درباره عادی‌سازی روابط میان ریاض و اسرائیل اقداماتی انجام دادند».

فیصل بن‌فرحان وزیر خارجه عربستان هم گفته است: «به مراحل نهائی توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم». این در حالی است که بلینکن با وقاحت گفته است: اسرائیل برنامه‌ای برای حفاظت از غیرنظامیان در حمله به «رفح» در جنوب غزه ندارد.

بلینکن در نشست با وزیران شورای همکاری خلیج‌فارس هم، خواستار سیستم دفاعی یکپارچه در مقابل ایران شد و ادعا کرد: رویارویی ایران با اسرائیل، نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد. این حمله، تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین ضرورت همکاری ما در زمینه دفاع یکپارچه را نشان می‌دهد.

اظهارات بلینکن مبنی بر این که آمریکا و عربستان طی یک ماه گذشته درباره عادی‌سازی روابط میان ریاض و اسرائیل اقداماتی انجام دادند، در حالی است که تشدید جنایت‌های اسرائیل در ماه‌های اخیر، موجب برانگیختگی گسترده جهانی و همچنین آماده شدن محاکم بین‌المللی برای صدور حکم تعقیب و بازداشت مقامات جنایتکار صهیونیست شده است. در میدان نظامی نیز تحلیلگران، از قطعیت شکست اسرائیل خبر می‌دهند و این علاوه‌بر ضربت راهبردی تحقیرآمیزی بود که اسرائیل از ایران خورد.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد دولت بایدن و نتانیاهو اصرار دارند دولت‌هایی مانند سعودی، اردن و امارات را قربانی کنند تا هر طور که شده اسرائیل را از باتلاقی که در آن دست‌وپا می‌زند، بیرون بکشند.

پیش از این، دیوید هرست، سردبیر وب‌سایت آمریکایی میدل‌ایست‌آی با اشاره به نقش‌آفرینی اردن، هنگام حمله ایران به اسرائیل هشدار داده بود: «در حالی که مردم اردن، شلیک موشک‌های ایرانی به اهداف خود در اسرائیل را تشویق می‌کردند، ارتش اردن آنها را از طرف اسرائیل سرنگون می‌کرد. اسرائیل ممکن است این واقعیت که متحدان واقعی دارد را جشن بگیرد، اما با این کار، مشروعیت دوستان خود را به طرز مُهلکی تضعیف می‌کند».

البته ایران در آن حمله، پایگاه‌های جاسوسی و نظامی اسرائیل از جمله پایگاه نواتیم را که حفاظت‌شده‌ترین پایگاه نظامی دنیا توصیف می‌شود، درهم کوبید و فقط ذلت و خفّت ماجرا برای شاه خائن اردن بماند.

بیگاری کشیدن اخیر از عربستان و واداشتن او به انتحار با باقی‌مانده حیثیت خود نزد ملت‌های مسلمان، در حالی است که میدل‌ایست مانیتور، آبان ۱۴۰۰ با اشاره به «گاو شیرده» توصیف‌شدن سعودی از سوی ترامپ نوشت: «زمانی که ترامپ، عربستان را گاو شیرده توصیف کرد، بن‌سلمان احساس توهین نکرد. او چرا در مقابل توهین‌های مداوم رهبران غربی سکوت می‌کند، اما در لبنان تنش ایجاد می‌کند؟».

دونالد ترامپ سال ۱۳۹۵ در حالی که هنوز رئیس‌جمهور نشده بود، گفته بود: «عربستان برای ما مانند گاوی شیرده است که هر وقت دیگر نتواند دلار و طلا بدهد، دستور ذبح آن را صادر می‌کنیم و این واقعیتی است که همه دوستان و دشمنان آمریکا به ویژه خود مقامات سعودی از آن آگاهند. عربستان، باید سه‌چهارم ثروتش را به آمریکا بابت حمایت‌های ما بپردازد».

او پس از ریاست‌جمهوری هم در جریان نشست خبری مشترک با سران لتونی، لیتوانی و استونی گفته بود: «می‌خواهم از سوریه خارج شویم و به کشورمان بازگردیم، می‌خواهم کشور خود را بازسازی کنم، هفت تریلیون دلار صرف کردیم اما هیچ چیزی نگرفتیم. ما در این مورد خیلی جدی فکر می‌کنیم و به‌زودی در این مورد تصمیم قطعی خواهیم گرفت. من به ریاض گفتم اگر می‌خواهید در این‌جا بمانیم، پس هزینه‌اش را بپردازید». ترامپ، اردیبهشت ۱۳۹۷ هم در دیدار با محمد بن‌سلمان گفت: «عربستان سعودی جزو خریداران بزرگ ما بوده است. [خطاب به بن‌سلمان] یکی از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ شما خرید سهام و اقلام مختلف و تولید شغل برای آمریکایی‌ها است. من در ماه می در ریاض بودم. صدها میلیارد دلار به ایالات‌متحده بازگرداندیم. ما این را می‌دانیم و آنها هم می‌دانند». ترامپ سپس با نشان دادن چند لوح درباره خریدهای سعودی گفت: «اینها بعضی از چیزهایی هستند که از ما خریده‌اند. این یکی سه میلیارد دلار است، آن ۵۳۳میلیون دلار و آن یکی ۵۲۵میلیون دلار. این پول‌ها برای شما چیزی نیست؛ بیشتر بخرید این ۸۸۰میلیون دلار، این ۶۴۵میلیون دلار، این یکی ۶میلیارد دلار...».

اما بیش از صد میلیارد خرید نظامی از آمریکا- فقط ظرف یکی دو سال- نتوانست عربستان را به هنگام حمله متجاوزانه به یمن و تلافی‌شدن از سوی انصارالله، از گرداب نجات دهد و مانع از فرود آمدن موشک‌های در مناطق نفتی و نظامی شود. حالا هم به نظر می‌رسد اگر پای عربستان بیش از گذشته به بازی جنایتکارانه اسرائیل و آمریکا سُر بخورد، طرفی که بیش از همه زیان خواهد کرد، دولت سعودی است. مقاومت یمن نشان داده که کمترین ملاحظه‌ای درباره حامیان جنایات رژیم صهیونیستی ندارد.

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود