Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@15:55:42 GMT

تسهیلات جدید برای بخش صنعت و معدن

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۲۹۴۴

تسهیلات جدید برای بخش صنعت و معدن

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سعید زرندی در جلسه کارگروه تأمین مالی گفت: به منظور هدایت و تخصیص منابع بانکی در راستای برنامه‌های جهش تولید پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به تصویب شورای پول و اعتبار رسید.  این منابع دو تفاوت با سایر تسهیلات که تاکنون به بخش صنعت، معدن اختصاص یافته شده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اول اینکه این منابع با توجه به برنامه‌های وزارتخانه اختصاص می‌یابد و ما برای اولین بار توانستیم پیوندی بین تسهیلات بانکی و برنامه‌ها انجام دهیم و منابع مالی هدفمندتر اختصاص یابد.

وی افزود: مقرر شده است منابع ۵۰ هزار میلیارد تومان به هفت محور شامل: فعال کردن ظرفیت های‌ خالی محصولات صنعتی منتخب، نهضت ساخت داخل، فعال‌سازی واحدهای راکد، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، پیشران و گلوگاهی، توسعه مناطق محروم و کمتر برخوردار، اصناف تولیدی و همچنین احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس پرداخت شود. بنابراین متقاضیان این تسهیلات باید در قالب یکی از این محورها درخواست داشته و در این زمینه ها فعالیت داشته باشند.

به گفته معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت اتفاق دوم این بود که در مصوبه در کارگروه رفع موانع جهش تولید و شورای پول و اعتبار تصریح شده، این تسهیلات از طریق فرایند سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که همیشه در سال‌های قبل مورد بحث بود، این مسئله است که نظام بانکی مدعی پرداخت اعداد و ارقام بالا در تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن است، اما فعالان این حوزه در این خصوص نظرات متفاوتی دارند، تصریح کرد: وزارتخانه هم امکان اطلاعات دقیق که هر واحد چه مقدار و از چه بانکی تسهیلات گرفته را نداشت.  وقتی تسهیلات از طریق سامانه وزارتخانه پرداخت شود، برای ما شفاف خواهد شد که چه مقدار از مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومانی به چه واحدهای تولیدی و پروژه هایی ارائه شده است.

افزایش سقف اعطای تسهیلات برای بنگاه‌های تولیدی

وی با بیان اینکه با این اتفاق هم میزان دقیق پرداخت‌ها مشخص می‌شود، هم وزارتخانه می‌تواند پیگیری‌های لازم را برای تحقق کامل تعهدات نظام بانکی جهت اجرای برنامه جهش تولید انجام دهد، گفت: در مصوبه دیگری در شورای پول و اعتبار مقرر شد، سقف اعطای تسهیلات برای بنگاه‌های تولیدی افزایش یابد. به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، نیازمند تغییر در سقف پرداخت‌های بانک‌ها به بخش صنعت و معدن بودیم.

به گفته این مقام مسئول بر اساس این مصوبه، سقف مانده تسهیلات سرمایه در گردش اعطایی به بنگاه‌های تولیدی تا ۹۰ درصد فروش سال گذشته بر مبنای اعتبارسنجی بانک‌ها افزایش یافت.  همچنین مصوب شد، سقف اعطای تسهیلات و ایجاد تعهدات یک بانک برای یک بنگاه‌ تولیدی از ۳ درصد به ۵ درصد سرمایه ثبتی بانک مشمول افزایش یابد.  با این مصوبه امکان افزایش سقف تسهیلات به یک واحد تولیدی فراهم شد.

وی افزود: به زودی با هماهنگی بانک مرکزی فرآیند ثبت نام واحدهای تولیدی در سامانه بهین یاب جهت دریافت تسهیلات ایجاد خواهدشد که در این زمینه اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد

پربیننده ترین تحلیل جامع بر آهن و فولاد ارفع نگاهی مختصر به صنعت مس کاهش قیمت طلا با تقویت شاخص دلار آمریکا/ شوک دوباره به قیمت فلز گرانبها سودآوری عظیم در سیمان تامین کاهش تقاضا در بازار فلزات گرانبها با نوسان قیمتی/ ثبات بازار در شرایط توقف معاملات

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تسهیلات بانکی حمایت از تولید صنعت و معدن بنگاه تولیدی بنگاه صنعتی وزارت صمت سعید زرندی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت بخش صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۲۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت فردا سه‌شنبه به استان مرکزی سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، در ادامه‌ی سفرهای مسئولین ملی به استان مرکزی، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت ماه، میهمان دیار آفتاب است.

حضور در افتتاحیه سی و دومین همایش سالانه بین‌المللی مهندسان مکانیک ایران در دانشگاه صنعتی اراک، نشست با فعالان اقتصادی و تشکل‌های حوزه‌ی صنعت، معدن و تجارت استان و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان مرکزی است.

استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی کشور دارای موقعیت استراتژیکی است که به دلیل استقرار صنایع گوناگون و قریب سه هزار واحد صنعتی، با در اختیار داشتن رتبه‌ی نخست تنوع تولیدات صنعتی از قطب‌های مهم صنعت کشور به شمار می‌رود.

در راستای نهضت احیای واحدهای راکد اقتصادی در دولت سیزدهم، طی دو سال گذشته ۷۲۰ واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان مرکزی به مدار تولید برگشتند.

کد خبر 751257

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد