Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌‌ها - فرمانده انتظامی مازندران از آزادسازی ۲۷ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی که بدون مجوز تغییر کاربردی دیوار کشی و در حال ساخت و ساز بوده به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال در شهرستان تنکابن خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از پایگاه خبری پلیس مازندران، سردار مرتضی میرزایی اظهار داشت: در پی تغییر کاربری غیر قانونی و دیوارکشی اراضی کشاورزی از سوی افرادی سودجو در تنکابن موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جریان رسیدگی به این پرونده ماموران انتظامی کلانتری بخش خرم آباد و پاسگاه انتظامی بلده با همکاری نماینده اداره منابع طبیعی شهرستان با هماهنگی قضایی، بیش از 27 هزار متر مربع به از اراضی کشاورزی با تخریب دیوار و ساخت و ساز های غیر مجاز رها سازی شد.

میرزایی گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش زمین رهاسازی شده که اقدام به دیوار کشی و ساخت و ساز در آن شده بود، بالغ بر 400 میلیارد رسال اعلام شد که در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و متهمان به به مرجع قضایی معرفی شدند.

130 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است‌احیای قنوات استان ایلام با همکاری سپاه / 3000 هکتار از اراضی کشاورزی ‌آبی خواهد شد + فیلمتهران| 64 هکتار از اراضی کشاورزی و حریم شهر در بهارستان رفع تصرف شد

وی با اشاره به اینکه تغییرکاربری زمین‌های کشاورزی و باغی با هدف سودجویی و ساخت و ساز در آن بدون مجوزهای قانونی از دستگاه‌های ذیربط تخلف است، تصریح کرد: قانون برای همه یکسان است و همگان باید از قوانین و مقررات جاری کشور تبعیت کنند.

انتهای پیام/ 681

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اراضی کشاورزی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۳۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: حدود ۱۳ هزار تن سیر از ۵۳۵ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان برداشت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، بهروز قمرزاده با اشاره به پایان برداشت سیر در این شهرستان بیان کرد: 535 هکتار از زمین های کشاورزی دزفول در سال زراعی 1403- 1402 به کشت سیر اختصاص یافت.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیر تولیدی دزفول افزود: کیفیت بالای سیر تولیدی این شهرستان باعث شده تا علاوه بر مصرف این محصول در دزفول و خوزستان و سایر استان‏های کشور، در صورت فراهم بودن شرایط، به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه نیز صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی سیر تولیدی دزفول و کمک به بازاریابی فروش این محصول، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و ارایه توصیه‌های فنی برای تنظیم بازار فروش سیر تولیدی این شهرستان اقدام شده است.

به گزارش تسنیم، برداشت سیر در این شهرستان همه ساله از اوایل اسفند ماه آغاز و تا اوایل اردیبهشت به پایان می رسد.

سال گذشته زراعی 9 هزار تن سیر از 370 هکتار از مزارع دزفول برداشت شد که امسال این میزان چهارهزار تن افزایش یافت.سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان دزفول 90 هزار هکتار است که 65 هزار هکتار از این مساحت مربوط به کشت آبی و 25 هزار هکتار کشت دیم است.

هم‌اکنون 126 محصول شامل 63 نوع محصول کشاورزی و 43 نوع گل و گیاه زینتی در دزفول تولید می‌شود که نشان دهنده ظرفیت بالای کشاورزی در این شهرستان است. سالانه بالغ بر 2.5 تا سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در دزفول تولید می‌شود 

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان