Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس اجرای پروژه تقاطع غیر هم سطح میدان جمهوری کرج از همان ابتدا با حواشی زیادی رو به رو بود و منتقدان از زوایای مختلف به نقد پروژه پرداختند تاجایی که شورای شهر شهرداری را مکلف کرد تا پروژه به مدت 20 روز متوقف شود تا بررسی های بیشتری در رابطه با آن صورت بگیرد.

شهرداری کرج در حالی این پروژه را  کلید زد که نقدهای زیادی در رابطه با پروژه مطرح بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه قرار گرفتن باغ فاتح در محدوده میدان جمهوری و حضور چند صد اصله درخت در این محوطه یکی از انتقادات جدی نداشتن پیوست زیست محیطی برای پروژه بود. 

در صورت اجرای پروژه حدود 360 درخت باید در مسیر میدان جمهوری جابه‌جا شوند که بر اساس اظهارات کارشناسان تعداد زیادی از این درخت ها قابلیت انتقال ندارد و ادعای شهرداری مبنی بر حفظ و نگه‌داری از درختان در محلی دیگر یک ادعای غیر فنی است.  

شهرداری کرج بعد از مواجه شدن با انتقادات فعالان محیط زیست مدعی شد در راستای احترام فعالان محیط زیست و در پاسخ به مطالبات مردمی پیوست زیست محیطی طرح را هم تهیه کرده است. پیوستی که بر اساس اظهارات کارشناسان متعدد از نظر علمی چندان غنی نبود و انتقادات زیادی درباره محتوای آن وجود دارد.

اما بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد ادعای شهرداری کرج از اساس محل سوال است چراکه مطالعات زیست محیطی صورت گرفته توسط شرکت «مهندسین مشاور آمودراه» انجام شده است  و این شرکت از نظر سازمان برنامه و بودجه صلاحیت لازم برای مطالعات زیست محیطی را ندارد و به بیان دیگر پیوست زیست محیطی پروژه جمهوری فاقد اعتبار است.

 

شرکت های فعال در حوزه عمرانی در سامانه جامع هوشمند تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی سازمان سازمان برنامه و بودجه رتبه بندی می‌شوند و تخصص های آن بر اساس استانداردهای فنی امتیازدهی می‌شود و شرکت نامبرده دارای رتبه (grad) زیست محیطی نیست.

 

 حالی که مهلت  20 روزه شورای شهر کرج برای بررسی بیشتر پروژه در حال اتمام است ابهامات این پروژه همچنان پا برجاست و شهرداری کرج پاسخ مناسبی به مباحث مطرح شده نداده است و هر روز ابعاد جدیدی از این پروژه حاشیه دار روشن می‌شود.

دیروز علی درویش پور معاون امور عمرانی استانداری البرز با بیان اینکه با توجه به اینکه پروژه مذکور در حال حاضر متوقف شده و به فصل سرما نزدیک می‌شویم گفت: هفته گذشته اینجانب طی مذاکره و مکاتبه ای که با شهردار کرج داشتم؛ تعیین تکلیف پروژه بصورت اصلاح طرح فعلی و یا جایگزینی با طرح‌های مناسب را متذکر شدم.

انتهای پیا/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: کرج شهرداری کرج علی کمالی زاده میدان جمهوری کرج درویش پور میدان جمهوری شهرداری کرج زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۶۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند

مهدی زارع خورمیزی در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: کارشناسان این اداره به صورت مستمر کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطارهای لازم به متولیان معادن ارائه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود، عنوان کرد: فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی ترین تهدیدات محیط زیست است، از این رو متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

کد خبر 6092179

دیگر خبرها

  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد
  • تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج‌فارس»
  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران