Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@16:05:06 GMT

هلسینکی کاملا کربن- صفر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۷۰۱۶

هلسینکی کاملا کربن- صفر می‌شود

بنای ساختمان‌های کربن صفر یک راه حل مهم برای کاهش اثر تغییرات آب و هوایی است؛ تمام ساختمان‌های بناشده تا سال ۲۰۳۰ در پایتخت فنلاند کربن-صفر خواهند بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر هلسینکی پایتخت فنلاند معاهده ساختمان‌های کربن صفر را که توسط شورای جهانی ساختمان سبز تنظیم شده امضا کرده است؛ شورای جهانی ساختمان سبز یک شبکه بین‌المللی متشکل از ۷۰ شورای ساختمان پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هلسینکی متعهد شده که همه ساختمان‌های شهر تا سال ۲۰۳۰ کربن خنثی باشند.

این معاهده توسط شرکت‌های خصوصی و مقامات دولتی پذیرفته شده است. هلسینکی هدف‌گذاری کرده است که تا سال ۲۰۳۵ کاملاً کربن-خنثی باشد. بیش از ۵۰ ٪ از انتشار کربن در فنلاند از ساختمان‌ها ناشی می‌شود و مقامات شهری برنامه‌های مشخصی را برای افزایش بازدهی انرژی ساختمان‌ها تعیین کرده‌اند.

شهردار شهر هلسینکی در این رابطه گفت: "تغییرات آب و هوایی مهم‌ترین چالش زمان است و هلسینکی در خط مقدم مبارزه با آن قرار دارد. انرژی مورد نیاز برای گرمایش باید به‌طور قاعده‌مند کاهش یابد. به همین دلیل ساختمان‌ها هسته اصلی مبارزه با تغییرات اقلیمی هستند. هلسینکی متعهد به انجام اقدامات بلندپروازانه در ساختمان‌های خود برای کاهش مصرف انرژی جهت گرمایش و افزایش استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر است."

ساختمان‌های کربن صفر به ساختمان‌هایی اطلاق می‌شود که بهره‌وری انرژی مصرفی آنها بیشینه است و تأمین انرژی با استفاده از انرژی‌های پاک نظیر انرژی خورشیدی, انرژی باد, انرژی زمین‌گرمایی صورت می‌پذیرد؛ در این ساختمان‌ها انرژی‌های فسیلی مصرف نمی‌شود و انتشار آلاینده‌های کربنی صفر یا نزدیک به صفر است.

هلسینکی اخیراً ابزاری آنلاین به نام Climate Watch را معرفی کرده است که پیشرفت شهر در ۱۴۷ مورد از اقدامات مشخص شده در برنامه عملیاتی «هلسینکی شهر کربن-خنثی ۲۰۳۵» را ارزیابی می‌کند. پایتخت فنلاند برای رسیدن به هدف کربن - خنثی شدن تا سال ۲۰۳۵، مجموعه‌ای از اقدامات را با هدف کاهش ۸۰ درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای در سطح شهر معرفی کرده و برای ۲۰ درصد باقیمانده نیز بالتبع غرامت صادر خواهد کرد.

سازمان خدمات زیست‌محیطی هلسینکی برنامه عملیاتی «هلسینکی شهر کربن-خنثی ۲۰۳۵» را به روشی کاملاً شفاف تهیه کرده و این برنامه را ضمن انتشار گزارش‌های اجرای آن و ارزیابی قدم‌های بعدی ادامه می‌دهد. همچنین پیشنهاد شده است که سایر مقامات محلی اجازه استفاده رایگان از این ابزار بسیار کارآمد را داشته باشند.

کد خبر 453616

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کربن صفر کربن خنثی ساختمان کربن صفر هلسینکی فنلاند شهرهای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ساختمان ها کربن خنثی کربن صفر تا سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۷۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اوسمار اورونوف را تعویض کرد؟

به گزارش قدس آنلاین، اوستوف اورونوف، ستاره نیم فصل دوم پرسپولیس، در دیدار مقابل آلومینیوم اراک زننده یکی از گل‌های زیبای این بازی لقب گرفت. هرچند تیمش در پایان با حذف از این تورنمنت وداعی تلخ با جام حذفی داشت.

ستاره ازبکستانی پرسپولیس که در نیم فصل دوم به این تیم اضافه شده است، در این بازی نیز کاملا آماده نشان می‌داد و با گل و پاس گل کار را به پایان رساند. یکی از انتقادات شکل گرفته علیه اوسمار در این بازی نیز تعویض او پیش از پایان نیمه دوم بود.

به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی تعویض این هافبک تکنیکی، مصدومیت شدیدی بود که به واسطه خطاهای پیاپی حریف شکل گرفته است. اورونوف در این بازی بارها مورد هدف بازیکنان روبه‌روی خود قرار گرفته بود و در چند مرحله نیز خطاها به شکلی بود که او را کاملا عصبانی کرده و از داور بازی خواستار توجه بیشتر به این موضوع و تذکر به خطاکار شده بود.

دیگر خبرها

  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • چرا اوسمار اورونوف را تعویض کرد؟
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند