Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، مالزی فیلم «روح» ساخته امیر ازوان را برای بخش بهترین فیلم بلند بین‌المللی اسکار انتخاب کرد. این فیلم در دوره‌ای نامشخص از گذشته رخ می‌دهد و دختری کوچک پیش‌بینی‌های شومی برای خانواده‌ای فقیر می‌کند که در جنگل زندگی می‌کنند.

این فیلم نخستین فیلم بلند ازوان است و نخستین بار سال پیش در جشنواره بین‌المللی فیلم سنگاپور به نمایش درآمد و بعد به جشنواره فیلم آسیایی جوگجا-نتپک و در تابستان امسال به جشنواره فیلم اودین ایتالیا راه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«روح» که با بودجه‌ای محدود ساخته شده تنها با تمرکز بر ۶ شخصیت شکل گرفته که ۳ نفر آنها کودک و سه نفر بزرگسال هستند. در جشنواره اودین ایتالیا از این فیلم به عنوان یک کشف بزرگ در کارگردانی یاد شده بود.

مالزی از سال ۲۰۰۴ هر سال در رقابت فیلم بین‌المللی اسکار شرکت کرده است.

از سوی دیگر یونان فیلم «سیب‌ها» را به رقابت اسکار می‌فرستد. این فیلم به کارگردانی کریستوس نیکوس اولین تجربه وی در ساخت یک فیلم بلند است و به عنوان فیلم افتتاحیه بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد و در فهرست جشنواره‌های تلوراید و تورنتو نیز جای گرفت.

«سیب‌ها» داستان مردی را روایت می‌کند که در تلاش است تا در بحبوحه یک بیماری همه‌گیر که موجب فراموشی گسترده می‌شود، حافظه خود را حفظ کند. این فیلم همین هفته در جشنواره فیلم تسالونیکی به نمایش درمی‌آید.

کوهن میدیا ماه پیش امتیاز نمایش این فیلم برای آمریکا را خرید و فیلم در کشورهای مختلف اروپایی نیز به نمایش درخواهد آمد.

«سیب‌ها» در جشنواره ونیز به موفقیت مهمی دست یافت. کیت بلانشت و تیم او در کمپانی «درتی فیلمز» از تهیه‌کنندگان فیلم هستند.

فهرست کوتاه ۱۰ فیلم منتخب برای رقابت امسال بخش فیلم بین‌المللی اسکار ۹ فوریه اعلام می‌شود و از آن میان ۵ نامزد ۱۵ مارس معرفی می‌شوند.

کد خبر 5064177

منبع: مهر

کلیدواژه: مالزی یونان اسکار خارجی زبان فیلم کوتاه برنامه تلویزیونی تئاتر ایران جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور هنر ایران در جهان فیلم سینمایی شبکه پنج سیما ویروس کرونا موسیقی ایرانی توهین به پیامبر رادیو نمایش سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران سریال ایرانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جشنواره فیلم بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۷۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران

آفتاب‌‌نیوز :

محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند.

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد.

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز ۱۷ الی ۱۹ اردیبهشت ماهدر شهر اصفهان برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • برندگان اسکار ایتالیا معرفی شدند/ «من کاپیتان» درخشید
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • تور سراسری تصویر ایران آغاز شد
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • پیشنهاد تماشای «افعی تهران» در تلویزیون
  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج