Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول جلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برنامه ابلاغی امسال برای کشت گندم آبی ۸۹ هزار و ۶۵۰ هکتار است، افزود: ۶۳ هزار هکتار تاکنون کشت شده که بیش از ۷۰ درصد برنامه ابلاغی محقق شده است و ادامه دارد.

وی ادامه داد: در زمینه کشت گندم دیم نیز ۲۸۹ هزار هکتار سطح ابلاغی است که ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی کشت و ۵۵ درصد از برنامه ابلاغی تاکنون محقق شده است و در مجموع ۵۹ درصد برنامه ابلاغی در اراضی دیم و آبی استان تحقق یافته است و این روند همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلی با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون، ۲۴۳ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان زیر کشت غلات رفته است گفت: رعایت تاریخ کشت مناسب غلات پاییزه از اهمیت ویژه ای بر خوردار بوده و این تاریخ کشت با توجه به اقلیم هر منطقه متفاوت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: کشاورزان حتماً باید به توصیه مراکز جهاد کشاورزی در خصوص رعایت زمان کشت و استفاده از بذور اصلاح شده توجه نمایند و حتماً پس از کشت غلات آبی باید آبیاری انجام پذیرد.

جلیلی با اشاره به کشت جو پاییزه در استان گفت: بیش از ۳۰۰ تن انواع بذر جو اعم از آبی و دیم در اختیار کشاورزان قرار داده شده‌است تا در سطح ابلاغی امسال برای کشت جو که ۵۵ هزار هکتار تعیین شده است کشت انجام گیرد که، تاکنون ۲۰ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی، معادل ۳۶ درصد تحقق یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: رعایت تناوب کشت در مزرعه ضمن اینکه از بروز آفات و بیماری‌ها پیشگیری می‌کند، در افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولید در واحد سطح نیز مؤثر است.

جلیلی افزود: انتخاب بذر مناسب وبا توجه به کیفیت و پتانسیل خاک مزرعه و در کنار آن، استفاده از زمان طلایی کشت، دو عامل بسیار مؤثر در افزایش تولید محصول و پیشگیری از آفات و بیماری‌های آن است.

کد خبر 5064220

منبع: مهر

کلیدواژه: کشت گندم سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز توهین به پیامبر آمار کرونا یوم الله 13 آبان هفته وحدت بوشهر کرمانشاه گرگان محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا پدافند غیرعامل ایلام برنامه ابلاغی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۷۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر ناصر عتباتی با اعلام این خبر بیان داشت: برابر گزارش و تحقیقات نهاد‌های امنیتی استان مبنی بر فعالیت باند گسترده و سازمان یافته قاچاق دارو در سطح استان دو نفر از عناصر اصلی و توزیع کننده خارج از شبکه دارو در سطح استان و برخی مناطق کشور مورد شناسایی قرار گرفت و متهمین دستگیر و تحت نظر مقام قضایی قرار گرفتند. 
عتباتی ادامه داد: با پایان تحقیقات مقدماتی، موضوع اتهامی در یکی از شعب دادگاه انقلاب ارومیه مورد رسیدگی قرار گرفته که رئیس شعبه با استناد به دلایل و مدارک موجود در پرونده بزه ارتکابی توسط متهمین محرز و هر یک از متهمین را به مجازات‌های حبس و بیش از ۷۴ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم نمود.

دیگر خبرها

  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی 
  • حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان