Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار مهدی معصوم بیگی رئیس پلیس پیشگیری ناجا اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردمی و برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) و ثمره خون مطهر هزاران شهید است، بنابراین وجاهت جایگاه پلیس در چنین نظامی قطعاً در خدمتگزاری به مردم است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات در ناجا راه اندازی معاونت اجتماعی است، گفت: از رویکرد‌های مهم ناجا جامعه محور بودن است، در واقع پلیس توانسته است با تشکیل و راه اندازی معاونت اجتماعی، مسائل و آسیب‌های اجتماعی را تحلیل، پیش بینی و با پیشگیری از بروز و ظهور آن‌ها منزلت پلیس در جامعه را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر اهمیت مسائل اجتماعی در کارکرد پلیس تصریح کرد: نیروی انتظامی با طیف وسیعی از مسائل اجتماعی سروکار دارد که حل چالش‌های آن نیازمند ارتقای اشرافیت اجتماعی پلیس بر تحولات و رویداد‌های جامعه است و این مهم به سبب فعالیت رده‌های اجتماعی در نیروی انتظامی به مرحله رشد و بلوغ رسیده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به نقش محوری رده‌های اجتماعی در تحرک و تحول اساسی در سازمان نیروی انتظامی افزود: برای تحقق نظم و امنیت و پایدارسازی انضباط اجتماعی در جامعه نیازمند پلیس مقتدر و اجتماع پسند هستیم که همزمان با عملکرد موفق عملیاتی و انتظامی بتواند با رویکرد اجتماعی، مشارکت مردم را در حوزه امنیت و انضباط افزایش دهد.

سردار معصوم بیگی "تحول گرایی" را از ضرورت‌های انکار ناپذیر در تمام بخش‌های نیروی انتظامی ارزیابی و عنوان کرد: بخشی از تحول آفرینی در سازمان نیروی انتظامی در گرو فعالیت‎های اجتماعی است، لذا سرآمد بودن در این حوزه نیازمند حمایت و پشتیبانی همه جانبه از امور اجتماعی است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت معاونت اجتماعی پلیس پیشگیری در راستای تحقق اهداف کلان این پلیس بیان کرد: معاونت اجتماعی زبان گویای پلیس پیشگیری است و در خط مقدم ایجاد و ارتباط دو سویه بین مردم و کلانتری‌ها قرار دارد، لذا با تقویت این مجموعه گام‌های اساسی در اجرای موفق ماموریت‌ها بر خواهیم داشت.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: این زبان گویا پلی بین مردم و رده‌های متعدد پلیس پیشگیری است که وظیفه آن آگاه سازی مردم از فعالیت‌های پر شمار و متنوع، توانمندی‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای و بسترسازی برای همفکری و همگامی شهروندان با پلیس پیشگیری است.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم در اولویت کاری این پلیس قرار دارد، خاطر نشان کرد: آسیب‌های اجتماعی عامل اصلی وقوع جرایم هستند که بسیاری از این آسیب‌ها را می‌توان با آموزش و آگاه سازی پیشگیری کرد، البته در این زمینه معاونت اجتماعی در اجرای این راهبرد نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند.

وی یکی دیگر از وظایف مهم رده‌های اجتماعی را بالا بردن احساس امنیت در جامعه و کاهش فاصله احساس امنیت با خود امنیت اعلام کرد و گفت: با ارتقای احساس امنیت در بین مردم است که سایر محور‌های مرتبط با امنیت اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی و ... نیز در جامعه افزایش می‌یابد.

سردار معصوم بیگی در پایان با اشاره به انتصاب جدید معاون اجتماعی در پلیس پیشگیری ناجا اظهار داشت: ما در این حوزه نیازمند نیرو‌ها و مدیرانی علاقمند به حوزه اجتماعی و همچنین ولایی، تحول گرا، پرتلاش و لایق، آینده نگر و متخصص هستیم.

بیشتر بخوانید

خط و نشان پلیس برای متخلفان تدابیر بهداشتی/ سردار رحیمی: به دنبال تعطیلی تهران نیستیم مشارکت اجتماعی راهبردی کلان برای تحقق نظم و امنیت در کشور

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی امنیت اجتماعی نظم و امنیت پلیس پیشگیری ناجا معاونت اجتماعی نیروی انتظامی معصوم بیگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۷۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل تیراندازی در خفر دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حجت‌الله احمدیان در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر وقوع یک فقره تیراندازی در یکی از روستاهای شهرستان خفر، بلافاصله بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مأموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و پس از شناسایی مخفیگاه متهم، پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خفر با بیان اینکه اسلحه متهم کشف شد، تصریح کرد: پلیس قاطعانه و با تمام توان با مخلان نظم و امنیت عمومی در سطح شهرستان برخورد خواهد کرد و هرگز اجازه نخواهد داد هنجارشکنان امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیندازند.

کد خبر 6092122

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • عامل تیراندازی در خفر دستگیر شد
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • دستگیری ۲۲ نفر از عاملان تیراندازی در هویزه
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد