Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@04:46:35 GMT

نرخ هر کیلو برنج خارجی به ۳۰ هزار تومان می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۸۱۸۶

نرخ هر کیلو برنج خارجی به ۳۰ هزار تومان می‌رسد

به گزارش افکارنیوز،

مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج  با اشاره به اینکه ۳۰ درصد برنج‌های وارداتی در گمرک مانده است، اظهار کرد: از برنج‌هایی که به صورت درصدی وارد شده حدود ۳۰ هزار تن در گمرک مانده است، در حالی که گمرک آمار برنج‌های مانده در گمرک را ۱۹ هزار تن اعلام می‌کند.

او افزود: با تامین ریال و ارز توسط واردکنندگان، امکان ترخیص برنج‌های مانده در گمرک وجود دارد چرا که بانک مرکزی کد تخصیص را داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ هر کیلو برنج خارجی به ۳۰ هزار تومان می‌رسد

کشاورز ادامه داد: با وجود نوسان نرخ ارز، امکان تامین ریالی و خرید ارز توسط واردکننده، ممکن است سرمایه واردکننده نرسد یا واردات برای واردکننده توجیه اقتصادی نداشته باشد چرا که قیمت برنج خارجی به حدود ۳۰ هزار تومان می‌رسد.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به اختلاف ناچیز قیمت برنج خارجی با داخلی، تقاضا برای خرید برنج خارجی کاهش یافته است.

افت تقاضا برای خرید برنج خارجی در بازار

دبیر انجمن واردکنندگان برنج از کاهش تقاضا برای خرید برنج خارجی در بازار خبر داد و گفت: با کاهش تقاضای عمومی از سوی رستوران و تالار‌های پذیرایی برای خرید برنج خارجی، مصرف تنها به خانوار اختصاص دارد که با این وجود تقاضای چندانی برای خرید در بازار نیست.

او قیمت کنونی هر کیلو برنج خارجی را یک دلار اعلام کرد و افزود: با توجه به دلار ۲۷ هزار تومانی، قیمت هر کیلو برنج خارجی با احتساب هزینه‌ها ۳۰ هزار تومان است.

کشاورز در پایان تصریح کرد: با کاهش قیمت ارز و واردات برنج خارجی پرمحصول شاهد رونق بازار خواهیم بود، چرا که قیمت برنج پرمحصول ۵۰ درصد از برنج‌های کیفی کمتر است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: واردکنندگان برنج گمرک برنج خارجی برنج وارداتی قیمت برنج نرخ هر کیلو برنج خارجی قیمت برنج خارجی برای خرید برنج خارجی کیلو برنج خارجی ۳۰ هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۸۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده رییس اتحادیه بارفروشان برای قیمت پیاز/یک کیلو پیاز چند؟

اکبر یاوری با بیان اینکه به دلیل بارندگی‌های شدید در مناطق جنوبی کشور از جمله جنوب کرمان اجازه برداشت پیاز چند روزی به کشاورزان داده نشد، اظهار کرد: همین موضوع باعث شد که قیمت پیاز افزایشی شود.

به نقل از ایسنا، وی افزود: اما در حال حاضر قیمت پیاز روند کاهشی به خود گرفته است و با گرم‌تر شدن هوا و به دست آمدن پیازهای شهرستان‌های دیگر قیمت‌ها باز هم کاهشی خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان تهران تصریح کرد: در حال حاضر قیمت عمده فروشی پیاز دزفول در میدان مرکزی میوه و تره بار کیلویی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان و پیاز جیرفت نیز ۱۷ تا ۲۴ هزار تومان است.

وی در پایان گفت: روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز به تهران وارد می‌شود. مصرف تهران نیز حدود ۲۵۰ تن است. این یعنی روزانه حدود ۱۰۰ تن نیز پیاز مازاد در تهران داریم.

حدود دو هفته‌ای می‌شود که قیمت پیاز در برخی مناطق افزایش یافته و بعضا به کیلویی بیش از ۳۰ هزار تومان و در برخی مناطق تا ۴۰ هزار تومان هم رسیده بود.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901372

دیگر خبرها

  • وعده رییس اتحادیه بارفروشان برای قیمت پیاز/یک کیلو پیاز چند؟
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه