Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، رفیعی،مدیرکل دامپزشکی قم گفت: با توجه به موفقیت مرحله اول و دوم طرح واکسیناسیون رایگان طیور روستایی استان بر علیه بیماری نیوکاسل در کاهش این بیماری، اداره کل دامپزشکی قم در نظر دارد مرحله سوم این طرح را برای جمعیت طیور روستایی استان تا ۲۴ آبان اجرا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او از صاحبان طیور روستایی خواست با دهیاری‌ها و اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی استان  در واکسینه کردن طیور خود همکاری کنند.


مدیرکل دامپزشکی قم گفت:  پیش بینی می شود  در این مرحله تعداد ۲۵۰ هزار قطعه طیور تحت پوشش طرح واکسیناسیون رایگان طیور روستایی قرار گیرند.


او افزود: در این طرح واکسن نیوکاسل از نوع آشامیدنی مقاوم به حرارت استفاده می‌شود که دامداران و روستاییان هیچ وجهی را بابت مایه واکسن نیوکاسل پرداخت نخواهند کرد.


 رفیعی ادامه داد: در مرحله اول حدود ۱۸۰ هزار و در مرحله دوم حدود ۲۴۵ هزار طیور روستایی در روستا‌های استان قم واکسینه شدند و این طرح‌ها با موفقیت بسیار خوبی موجب کاهش بیماری نیوکاسل در سطح استان شد.


مدیر کل دامپزشکی قم از دامداران و دهیاران خواست برای واکسینه شدن دام هایشان با شماره تلفن‌های اداره دامپزشکی شهرستان قم: ۳۶۶۴۲۷۸۹ داخلی ۱۰۶ و ۱۲۲، دامپزشکی شهر جعفریه: ۳۶۲۲۲۸۹۰، دامپزشکی شهر دستجرد: ۳۵۲۲۳۴۵۰، دامپزشکی شهر کهک: ۳۴۲۲۳۶۴۷ زیر تماس بگیرند.


بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی است که در طیور روستایی و صنعتی باعث ایجاد تلفات و کاهش تولید می‌شود و با توجه به حجم بالای طیور روستایی در کشور و اهمیت آن در اقتصاد می‌تواند منجر به خسارت‌های فراوانی شود. از سوی دیگر انتشار این بیماری در طیور می‌تواند گله‌های طیور صنعتی را نیز درگیر  و خسارت‌های اقتصادی هنگفتی را به کشور وارد کند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون طیور دامپزشکی قم طیور روستایی دامپزشکی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند