Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، این مدل از رایانه راسپربری که نسخه‌ای به روزشده از مدل همین رایانه در سال ۲۰۱۹ است، از پردازنده قدرتمندتر چهار هسته‌ای و ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A۷۲ بهره می‌گیرد. مدل قبلی این پردازنده ۱.۵ گیگاهرتزی بود.

این رایانه کوچک دارای ۴ گیگابایت رم، هدر GPIO چهل پینی و یک کارت حافظه میکرو اس دی است که ذخیره سازی داده‌ها و اجرای سیستم عامل را تسهیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی دیگر از مزایای این رایانه پشتیبانی از شبکه‌های وای فای بر روی باند ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز و بلوتوث ۵ است. دو پورت یو اس بی ۳ و یو اس بی ۲ هم اتصال لوازم جانبی مختلف را به این رایانه تسهیل می‌کند. دو پورت جدید micro HDMI هم اتصال دو نمایشگر به این رایانه را تسهیل می‌کند. این پورت‌ها از نمایشگرهایی با دقت ۴K و سرعت پخش ۶۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

ابعاد کل صفحه کلیدی که این رایانه را در خود جای داده ۲۸۶ در ۱۲۲ در ۲۳ سانتیمتر بوده و قیمت آن نیز تنها ۷۰ دلار است. اگر این صفحه کلید با موس یو اس ی، منبع تغذیه یو اس بی – سی و کابل‌های جانبی و همین طور کارت حافظه اس دی عرضه شود قیمت آن به ۱۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: رایانه تراشه سخت افزار بلوتوث صفحه کلید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی ظهر چهارشنبه در حاشیه اولین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران بانک‌های عامل و برخی مدیران بنگاه‌های اقتصادی مربوطه افزود: مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی به صورت ویژه در حوزه صمت و غیره مورد بررسی دقیق و رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: در همین خصوص تعداد ۹ مصوبه در حوزه صمت و غیره جهت مانع زدایی مشکلات آنان تعیین و سپس جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارسال خواهد شد.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر عنوان کرد: موضوعات دستورکارهای مطرح شده در این جلسه شامل طرح تولید آهک، پرورش میگو، محصولات سلولزی، پرورش ماهی در قفس بود که هریک با توجه به مسائل و موضوعات مربوطه به منظور فعال سازی، تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی، دریافت سند رسمی و رفع اختلاف مالکیتی، ترهین وثایق، مشکل بدهی به شرکت گاز مصوبات لازم تعیین و سپس مقرر شد از طریق دستگاه‌هایی اجرایی نظیر بانک‌های عامل، شرکت گاز، منابع طبیعی، امور اراضی، راه و شهر سازی همکاری و مساعدت لازم را به عمل آورند.

وی اعلام کرد: در راستای تسریع در رفع مشکلات بنگاه‌های تولیدی استان، برنامه ریزی جهت افزایش جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور دستگاه‌های اجرایی به صورت هفتگی و مستمر در دستور کار دبیرخانه کارگروه تسهیل است.

مدیر کل صمت استان تاکید داشت: در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و حمایت بیشتر از تولیدکنندگان، از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و همچنین بانک‌های عامل استان انتظار می‌رود با تعامل و همکاری بیشتر با دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نسبت به تسریع در اجرای مصوبات کارگروه اقدام کنند.

کد خبر 6087851

دیگر خبرها

  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند