Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس سازمان انتقال خون کاشان ضمن اشاره به نیاز شدید پلاسمای گروه‌های خونی AB+ و AB- گفت: میزان اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کاشانی در حد انتظار نیست. - اخبار استانها -

مححدرضا ذیلایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به شرایط اهدای پلاسما توسط بیماران کرونایی اظهار داشت: بیماران کرونایی پس از رعایت 14 روز قرنطینه پس از ابتلا و پس از گذشت 28 روز از قرنطینه و در مجموع با گذشت 42 روز از گذشت ابتلا می‌توانند خون اهدا کند تا پلاسمای خون اهداکننده جدا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر تیتر IGG خون اهدایی مناسب باشد می‌توان پلاسمای خون را برای بهبود بیماران کرونایی استفاده کرد، افزود: از آنجا که بیماران بهبودیافته فعلی حداقل 42 روز از بیماری آنان گذشته و یک ماه پیش ویروس کرونا به میزان فعلی شیوع پیدا نکرده بود، در شرایط فعلی با کمبود پلاسما مواجه هستیم.

رئیس سازمان انتقال خون شهرستان کاشان با بیان اینکه در شرایط فعلی در تمامی گروه‌های خونی پلاسما با کمبود مواجه است، ابراز داشت: ذخیره پلاسما به دو شیوه امکان پذیر است؛ یک شیوه با دستگاه عملیات "پلاسما فریز" انجام شود که دانشگاه علوم پزشکی از هفته آینده این اقدام را راه‌اندازی می‌کند.

وی ضمن اشاره به دومین شیوه اهدای پلاسما توسط بیماران بهبودیافته کرونایی گفت: یکی دیگر از روش‌های اهدای خون بیماران کرونایی است و ما پلاسمای خون آنان را جدا می‌کنیم و برای بیماران کرونایی استفاده می‌کنیم اما کمبود پلاسما دلایل متفاوتی دارد به نحوی که همه افراد بهبودیافته شرایط اهدای خون ندارند.

فقط 2 درصد بهبودیافتگان کرونا پلاسما اهدا کردند/ تهران، بزرگترین مصرف کننده خونآمار اهدای پلاسما در همدان کاهش یافته است/روند اهدای پلاسما در همدان نزولی شده استکاشان به اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونایی نیاز مُبرم دارد/ بهبودیافتگان 42 روز پس از ابتلا به انتقال خون مراجعه کنند

ذیلایی تصریح کرد: برخی از بیماران کرونایی بهبودیافته سن بالایی دارند و یا توان اهدای خون ندارند و از طرفی 42 روز پیش میزان شیوع کرونا نسبت به زمان فعلی کمتر بوده است و بر همین اساس در شرایط فعلی متقاضی دریافت پلاسما زیاد اما با کمبود پلاسما رو به رو هستیم.

وی با بیان اینکه میزان اهداکنندگان پلاسما در کاشان در حد انتظار نیست، تاکید کرد: با توجه به اینکه در یک ماه گذشته میزان شیوع ویروس کرونا و آمار مبتلایان افزایش داشته است، انتظار داریم تا بیماران بهبودیافته به شکرانه کسب مجدد سلامتی  و برای نجات جان دیگر شهروندان پس از گذشت 42 روز از ابتلا برای اهدای خون و پلاسما به سازمان انتقال خون مراجعه کنند.

رئیس سازمان انتقال خون شهرستان کاشان با بیان اینکه در شرایط فعلی در تمامی گروه‌های خونی نیازمند اهدای خون و پلاسما هستیم، افزود: در شرایط فعلی در تمامی گروه‌های خونی به ویژه AB+  و AB- شدیدا نیاز به اهدای بهبودیافتگان داریم و از این رو از تمامی افراد بهبودیافته تقاضا داریم به شکرانه سلامتی مجدد پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

انتهای پیام/801/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس سازمان انتقال خون بیماران کرونایی شرایط فعلی گروه های خونی اهدای پلاسما پلاسمای خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: تخصیص بودجه و اعتبار ساری با توجه به جمعیت شناوری در ایام سال جوابگو نیست و برای گرفتن حقش نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، پرویز شعبانی شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها به مناسبت نهم اردیبهشت روز شورا که در تالار مرکزی ساری برگزار شد، با اشاره به تلاش امور عمرانی استانداری برای رسیدن به اهداف مدیریت شهری اظهار کرد: امیدواریم با روی کار آمدن استاندار جدید مازندران توجه بیشتری به پروژه‌های عمرانی و حوزه شهری مرکز استان شود.

وی با بیان اینکه ساری با توجه به جمعیت شناوری که در ایام سال دارد، باید در بحث تخصیص بودجه و اعتبار مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد تا به حق خود برسد، افزود: تشکیل شورای اسلامی شهرها و روستاها سبب تحکیم انقلاب و افزایش نقش نظارتی مردم بر شهرداری‌ها شده است.

رئیس شورای شهر ساری با تاکید بر اینکه شوراها بعد از گذشت ۲۵ سال به دوران بلوغ خود رسیده و ثمرات خوبی داشته است، اظهار داشت: البته کاستی‌ها و ضعف‌هایی هم دارند که باید بعد از بررسی‌های دقیق مرتفع شود.

شعبانی ادامه داد: امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم از طرف مقام معظم رهبری معرفی شده که شورای اسلامی شهرها و روستاها با توجه به اینکه با مردم به صورت مستقیم ارتباط دارند، برای تحقق این امر می‌توانند نقش به‌سزایی ایفا کنند.

کد خبر 748546

دیگر خبرها

  • نادری با جدایی ری از تهران مخالفت کرد
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند + فیلم
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • بارسلونا در انتظار لغزش در مذاکرات تمدید قرارداد کواراتسخلیا و ناپولی