Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@10:53:22 GMT

بهره برداری از ۵۴ واحد آبشیرینکن در دولت تدبیر امید

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۹۵۹۴

بهره برداری از ۵۴ واحد آبشیرینکن در دولت تدبیر امید

ایسنا/هرمزگان معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا  گفت: در سال ۹۲ تمام ظرفیت آبشیرینکن های هرمزگان تنها هشت میلیون متر مکعب بود که تا پایان امسال این رقم به ۹۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

تقی‌زاده خامسی صبح امروز (۱۵ آبان ماه) در آئین افتتاح بزرگترین آبشیرینکن کشور که با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، با ذکر این نکته که ۹۷ درصد از منابع آبی در دریا قرار دارند، اظهار کرد: با توجه به کمبود آب شیرین، کشورها با تکنولوژی مدرن برای استفاده بهینه از آب دریا اقدام می‌کنند؛ حتی کشورهایی که به اندازه کافی آب شیرین دارند به آب دریا به عنوان یک منبع نگاه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی استفاده از آب دریا را یک الزام دانست و عنوان کرد: با توجه به رشد مصرف آب در حوزه صنعت به سمت استفاده از آب دریا گام خواهیم برداشت.

 معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا  تصریح کرد: آبشیرینکن «بندرعباس» هفتاد و دومین واحد نمک‌زدایی است که بهره‌برداری می‌رسد.

تقی‌زاده خامسی با بیان اینکه ۵۴ واحد آبشیرینکن در دولت تدبیر امید به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: ۲۳ واحد دیگر نیز تا پایان دولت تدبیر و امید به نتیجه خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار کرد: در سال ۱۳۹۲ کشور تنها ۱۷ آبشرینکن داشت که با اقدامات انجام شده در حال حاضر این تعداد به ۷۲ مورد رسیده است.

 وی با اشاره به جمعیت ۸۰۰ هزار نفری بندرعباس و خمیر، گفت: آبشیرینکن بندرعباس، ۱۵ میلیون متر مکعب از نیاز آب شرب شهر بندرعباس و خمیر تامین خواهد کرد. این ۱۵ میلیون متر مکعب به همراه بخشی از آبشیرینکن ۱۰۰ هزار متر مکعبی، نیمی از نیاز آبی این دو منطقه را تامین می‌کند.

 معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: در سال ۹۲ تمام ظرفیت آبشیرینکن های هرمزگان تنها هشت میلیون متر مکعب بود که تا پایان امسال این رقم به ۹۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی میلیون متر مکعب آب دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۹۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاف سردرگم فاضلاب شهر بندرعباس با عزم دولت سیزدهم باز شد

بخش عمده‌ای از مطالبه عمومی مردم بندرعباس با عزم جدی که در دولت سیزدهم دیده می‌شود بالاخره قرار است بعد از سالها وعده و وعید نهایتا تا سال آینده به نتیجه برسد و بخش مهمی از فاضلاب شهر جمع‌آوری و مشکلات فعلی به حداقل برسد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080632 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • کلاف سردرگم فاضلاب شهر بندرعباس با عزم دولت سیزدهم باز شد
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور