Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از افراد از دریافت یارانه معیشتی حاصل از افزایش قیمت بنزین محروم هستند و ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایتی معیشتی دولت سازوکاری اندیشید تا افرادی که این بسته را دریافت نکرده‌اند، بتوانند به دولت اعتراض خود را اعلام کنند.

خبرگزاری میزان - آنا نوشت: پس از افزایش قیمت بنزین که در آبان ماه سال گذشته توسط دولت انجام شد دولت تصمیم گرفت درآمد حاصل از این افزایش قیمت را در قالب کمک‌های نقدی تحت عنوان یارانه معیشتی به مردم پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس مقرر شد خانوار‌های یک‌نفره ۵۵ هزار تومان، خانوار‌های دونفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوار‌های سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانوار‌های چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوار‌های پنج‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان از دولت یارانه معیشتی بگیرند.

اولین مرحله از پرداخت این یارانه‌ها در آذرماه سال ۹۸ صورت گرفت که دولت به ۶۰ میلیون نفر و به عبارتی به حساب بانکی ۱۸ میلیون سرپرست خانوار یارانه حمایتی پرداخت کرد و البته بنا به اعلام دولت، حدود ۶ میلیون خانوار، غیرنیازمند هم شناخته شده بودند و هیچ پولی به آنان پرداخت نشد؛ همین موضوع باعث شد که بسیاری از افراد جامانده از طرح معیشتی نسبت به این موضوع گلایه داشته باشند.

بر همین اساس ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایتی معیشتی دولت نسبت به این موضوع ورود کرد و سازوکاری اندیشیده شد تا افرادی که این بسته را دریافت نکرده‌اند، بتوانند به دولت اعتراض خود را اعلام کنند.

ثبت نام در سامانه #۶۳۶۹* و درخواست رسیدگی یکی از اقداماتی بود که برای جاماندگان در نظر گرفته شد. بنا به گفته سخنگوی ستاد کمک هزینه معیشتی، از حدود ۶.۲ میلیون درخواستی که در کد دستوری #۶۳۶۹* ثبت شده بود، ۶۶۶ هزار درخواست مربوط به کسانی بود که در لیست یارانه‌بگیران نبودند و همچنین مشمول بسته حمایت معیشتی هم نشدند.

خانوار‌هایی که ارزش ملک آن‌ها در تهران و کلان‌شهر‌ها ۱.۲ میلیارد تومان و در سایر شهرستان‌ها ۹۰۰ میلیون تومان باشد، خانوار‌هایی که دارای خودروی سواری با ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون تومان یا خودروی عمومی با ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان باشند و کارفرمایانی که بیش از ۳ بیمه‌پرداز داشته باشند، این کمک را دریافت نمی‌کنند. در عین حال خانوار‌هایی که بیش از ۳ سفر خارجی غیرزیارتی داشته‌اند و گیرندگان تسهیلات بانکی به‌مبلغ جمعا بیش از ۳۰۰ میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند نیز نباید منتظر دریافت این مبلغ باشند.

براساس اطلاعیه ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی سقف درآمد برای خانوار چنین اعلام شده است؛ خانوار یک نفره با حداقل درآمد سالانه ۴۸ میلیون تومان، خانوار دو نفره با حداقل درآمد سالانه ۶۰ میلیون تومان، خانوار سه نفره با حداقل درآمد سالانه ۷۲ میلیون تومان، خانوار ۴ نفره با حداقل درآمد سالانه ۸۴ میلیون تومان و خانوار ۵ نفره و بیشتر با حداقل درآمد سالانه ۹۶ میلیون تومان.

بر اساس اعلام سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار بسته معیشتی را دریافت می‌کنند که حدود ۶۰ میلیون نفر هستند؛ همچنین در مرحله اول اعتراضات حدود ۳ میلیون و ۷۰ هزار خانوار اعتراض کردند که به یک میلیون و ۱۷۶ هزار خانوار واریز شد، یعنی حدود یک سوم افرادی که معترض بودند بسته معیشتی دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: بیمه رایگان هدفمند شد

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: یارانه معیشتی یارانه نقدی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یارانه معیشتی یارانه نقدی نفره با حداقل درآمد سالانه ستاد شناسایی مشمولان یارانه معیشتی میلیون تومان هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا، مهلت پایانی مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، معاون اجتماعی و رفاهی اداره کل تعاون استان گفت: استقبال هم استانی‌ها از اجرای این طرح مطلوب بوده به طوری که امروز بیش از ۹۳۸ هزار و ۲۵۰ تراکنش در استان ثبت شد.
دانشی با بیان اینکه در این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است افزود: مابه التفاوت قیمت سبد مبنا سال ۱۴۰۱ با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تامین می‌شود، به این صورت که قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تامین می‌شود.
وی ادامه داد: با اجرای طرح فجرانه، فردی با دهک درآمدی یک تا ۳ به جای دریافت ۴۰۰ هزارتومان یارانه، ۶۲۰ هزارتومان و فردی با دهک درآمدی چهار تا هفت، به جای دریافت ۳۰۰ هزارتومان، ۵۲۰ هزارتومان یارانه دریافت خواهد کرد.
معاون اجتماعی و رفاهی اداره کل تعاون استان با اشاره به اینکه تاکنون ۲۶۶ هزار و ۷۲۴ خانوار از این طرح بهره‌مند شده اند ادامه داد: ۶۵۲ میلیارد و ۲۷۷ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان هم اعتبار در استان استفاده شده است.
دانشی ضمن درخواست از مردم برای دریافت سهمیه مرحله سوم این طرح اضافه کرد: در مرحله دوم حدود ۲۷۷ هزار خانوار از این طرح استفاده کردند و این رقم در این مرحله کاهش داشته که انتظار می‌رود جاماندگان تا فردا از این طرح بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • مهلت دریافت کالابرگ طرح فجرانه نوبت سوم تا جمعه تمدید شد
  • از باز کردن پیام‌هایی با محتوای بسته معیشتی و سبد کالا بپرهیزید
  • افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود
  • آغاز واگذاری ۱۲۴ قطعه زمین به خانوارهای مشمول قانون جوانی جمعیت در ماکو
  • فردا آخرین مهلت دریافت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ است
  • فردا، مهلت پایانی مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ
  • پرونده شمشیربازان ایران در جایزه بزرگ سئول بسته شد
  • در بلوجونیور حساب باز کنید، 50 هزار تومان هدیه نقدی دریافت کنید
  • توصیه به یارانه‌بگیران؛ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • استقبال یک میلیون خانوار اصفهانی از کالابرگ الکترونیک