Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد امیرآبادی فراهانی که ظهر امروز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سخن می گفت با انتقاد از اختلاف برخی مسؤولان قم در موضوع گردشگری و تسهیلات زائران تصریح کرد: واقعا این گونه اختلافات جالب نیست، چراکه سبب تشکیل نشدن کارگروه گردشگری استان شده است.

وی افزود: آمار نشان می دهد که از 60 هتل قم، تنها 15 درصد یعنی 9 هتل آن هم با ظرفیت بسیار محدود فعال هستند و این وضعیت در آژانس های مسافرتی و مسافرخانه ها هم دیده می شود، تا آن جا که بسیاری از آن ها به ورشکستگی رسیده اند و از طریق مسافرکشی إمرار معاش می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره پروژه دهکده اقتصاد مقاومتی در استان نیز پیشنهاد داد که ضمن فراخوان برای حضور و فعالیت فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در این پروژه، مسئله عدم استفاده از دام نیز در این پروژه لحاظ شود که این پیشنهادها با تأیید استاندار قم نیز همراه بود.

امیرآبادی فراهانی در عین حال به یکی دیگر از دستورجلسه های این نشست درباره الکترونیکی کردن فرآیند واگذاری اراضی ملی اشاره و عنوان کرد: ایجاد این سامانه قطعا به شفاف سازی و همچنین کاهش فساد و رانت کمک می کند.

وی تصریح کرد: مردم باید بدانند که کدام دستگاه ها از اراضی ملی استفاده می کنند، چراکه این اراضی در حقیقت از آنِ مردم است و باید در اختیار آنان باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعریف اراضی ملی در برخی از روستاهای با قدمت زیاد موجب برخی مشکلات شده که این امر هم باید با دقت نظر مسؤولان امر رفع شود.

وی در عین حال از مجریان الکترونیکی کردن فرآیند واگذاری اراضی ملی خواست تا به جای عنوان «دستگاه های اجرایی»، از عنوان «دستگاه های موضوع ماده 5 قانون خدمات کشوری» استفاده شود تا بتوان علاوه بر دستگاه های دولتی، دستگاه های عمومی غیردولتی را نیز در شمول این سامانه قرار داد و آنان را موظف به شفافیت و پاسخگویی بیشتر کرد.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا استان قم نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی احمد امیرآبادی فراهانی اقتصاد مقاومتی واگذاری اراضی ملی شفافیت و پاسخگویی کارگروه گردشگری استان دستگاه ها اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضایی پس از شش سال خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با موضوع فعالیت تولید کربنات کلسیم از سنگ‌های آهکی برای مصرف دام و طیور به‌عنوان مکمل غذایی در شهرستان ساوه از سال ۱۳۹۶ به‌طور کامل تعطیل و در معرض فروپاشی و ورشکستگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس نوسانات نرخ ارز، عدم رقابت با تولیدکنندگان بزرگ، دریافت تسهیلات بانکی و معوق شدن اقساط بانکی و عدم پرداخت به موقع مطالبات سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی ورشکسته شناخته شد که با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی تشکیل گردید و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در نهایت صد در صد مطالبات بستانکاران به صورت نقدی پرداخت و این شرکت از ورشکستگی خارج گردید، اذعان کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به طور کامل تحویل مالکین و سهامداران گردید.

القاصی در پایان با اشاره به ایجاد بستر جدید توسعه در واحد تولیدی مذکور و افزایش تولید تا هزار تن در روز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مطالبات اعم از حقوق و مزایای کارگری، هزینه‌های جاری از جمله حق بیمه، مالیات، برق و گاز پرداخت شد و با خروج از ورشکستگی، این واحد تولیدی در روزجاری تحویل مالکین و سهامداران شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • واژگونی مینی‌بوس در محور آستانه اشرفیه به کیاشهر با ۱۸ مصدوم
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • مصدومیت ۱۰ نفر در واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در آستانه اشرفیه
  • جزییات جدید از واژگونی مینی بوس در روستای امیرهنده
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی