Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ایجاد ناآرامی و تنش‌های پس از انتخابات آمریکا می‌تواند آن الگوی آرمانی که از لیبرال دموکراسی به جهان معرفی کردند را خدشه دار کرده و زیر سوال ببرد. میرقاسم مومنی در گفت‌وگو با میزان، دربارۀ اینکه با توجه به فضای حاکم سیاسی اجتماعی رژیم آمریکا پس از انتخابات ریاست جمهوری، و احتمال ایجاد تنش و درگیری‌های گسترده، اظهار داشت: اگر نگاهی به سخنرانی‌های دو ماه گذشته آقای ترامپ نگاه کنیم متوجه می‌شویم که رئیس جمهور فعلی آمریکا زمینه ایجاد تنش و ناامنی در آمریکا پس از اعلام نتیجه انتخابات را فراهم کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه ترامپ گفته بود که اگر نتیجه انتخابات به نفع وی نباشد قبول نمی‌کند و از قدرت کنار نمی‌رود، گفت: در آمریکا جهت حل اختلافات میان قوا و برخی مسائل مهم دیگر، به دیوان عالی قضات کشور مراجعه می‌کنند.

مومنی افزود: در شرایط حاضر اکثریت قضات دیوان عالی کشور جمهوری خواه و همفکر آقای ترامپ هستند و به همین علت رئیس جمهور فعلی آمریکا امیدوار است که اگر آرا خیلی نزدیک به هم باشد، از طریق رای دیوان عالی قضایی کشور انتخابات را به سود خود به پایان رساند.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: به همین جهت می‌بینیم که آقای ترامپ قبل از شمارش میلیون‌ها رای دیگر شهروندان آمریکایی خود را پیروز انتخابات اعلام می‌کند.

وی بیان کرد: به اعتقاد من برای هر دو جریان این انتخابات سخت خواهد بود و هیچ یک از طرفین حاضر به پذیرش شکست از طریق مسالمت آمیز نیستند.

مومنی با بیان اینکه تیم انتخاباتی ترامپ به دنبال استفاده از ناآرامی، تهدید، خشونت و قدرت نمایی خیابانی است، گفت: در نهایت اینکه باید تا ساعات آینده منتظر شویم تا ببینیم کدامیک پیروز انتخابات خواهد بود هرچند که شمارش آرای پستی دو سه روزی زمان می‌برد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل درمورد استفاده ایران از ناآرامی و تنش در آمریکا، بیان کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای عدم دخالت در اتفاقات داخلی کشور‌ها است و همانطور که رهبری هم فرمودند انتخاب شدن هر یک از این دو فرد فرقی برای ایران ندارد چرا که در طول چهل و یکسال گذشته دموکرات‌ها و جمهوری خواهان هر دو با ایران خصومت داشتند.

وی ادامه داد: به هرحال ایجاد ناآرامی و تنش‌های پس از انتخابات آمریکا می‌تواند آن الگوی آرمانی که از لیبرال دموکراسی به جهان معرفی کردند را خدشه دار کرده و زیر سوال ببرد.

مومنی در پایان خاطرنشان کرد: مردم جهان می‌ببینند که ساختار سیاسی، قوانین و چارچوب‌های اجتماعی آمریکا به واسطه برگزاری یک انتخابات دچار ریزش و افول شده و این می‌تواند یک شکست بزرگ برای ساختار سیاسی آمریکا به حساب آید.   بیشتر بخوانید: نگرانی ایران برای حضور تروریست‌ها در مرزهای شمالی ایران سر جای خود است/ با کسی مسامحه نداریم   انتهای پیام/ برچسب ها: ترامپ انتخابات آمریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترامپ انتخابات آمریکا انتخابات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو طرحی را برای حل مسالمت آمیز اوکراین تدوین کرده است.

براساس گزارش دیلی تلگراف، رئیس جمهور سابق آمریکا تا زمان انتخابات طرح خود درباره اوکراین را علنی نخواهد کرد.

پیشتر ترامپ در پایان ماه آوریل در مصاحبه‌ای با تایم گفته بود که در صورت انتخاب شدن به اوکراین کمکی نخواهد کرد مگر اینکه اروپا وارد عمل شود. «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفته بود: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت‌های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه گذشته بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت‌های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این در حالی است که وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیروهای ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیروهای این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیروهای اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آنها بر شهرهای بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیروهای این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روزهای گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده‌اند.

کد خبر 6096075

دیگر خبرها

  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب و صهیونیسم در حال شکسته‌شدن است
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ