Web Analytics Made Easy - Statcounter

هوشنگ ملایی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس که با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهور برگزارشد، اظهارکرد: با افتتاح این طرح روزانه ۴۰ هزار متر مکعب از نیاز آبی شهرستان بندر خمیر و روستاهای اطراف آن تامین می‌شود.
وی بیان داشت: تاکنون مجوز برداشت ۱۵۰میلیون مترمکعب از آب دریا جهت شیرین‌سازی برای این مجموعه صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره نبود وجود محدودیت تامین آب صنایع از خط انتقال آب شیرین کن بندرعباس، خاطرنشان کرد: بنابر پیگیری‌های انجام شده محدودیتی از نظر تامین آب صنایع موجود در مسیر وجود نخواهدداشت و آب مورد تقاضا در دسترس قرار می‌گیرد.
ملایی ادامه داد: طرح ملی آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس، یکی از نمونه‌های شاخص فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص تحقق جهش تولید و اقتصاد مقاومتی است که به دست جوانان، کارشناسان و متخصصان ایرانی به ثمر نشست.
به گزارش ایرنا، مرحله نخست اَبَر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از جمله هرمزگان و کرمان امروز پنجشنبه با دستور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری افتتاح شد.
این طرح با تدبیر دولت و با استفاده از توان فنی و مهندسی داخلی و سیاست وزارت نیرو مبنی بر ایجاد منابع آبی پایدار در شهرهای ساحلی اجرا شده که اشتغال‌زایی غیرمستقیم ۲ هزار نفری صنایع منطقه از جمله مهم‌ترین مزایای اجرای آن است.
استاندار هرمزگان گفت: در مرحله نخست این طرح باعنوان ساقی کوثر ظرفیت ۲۰۰ هزار مترمکعب به منظور انتقال آب از خلیج فارس به منطقه سیرجان استان کرمان درقالب طرح هرهفته الف- ب ایران وزارت نیرو صورت گرفته است.
فریدون همتی، مجموع هزینه شیرین سازی و خط انتقال آب تا سیرجان را ۱۶۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: درمرحله نخست این طرح، آب از تاسیسات نمک زدایی بندرعباس تحویل گرفته شده و از طریق خط انتقال با لوله‌های فولادی به قطر هزار و ۶۰۰ میلی متر به سمت معدن گل گهر سیرجان پمپاژ می‌شود.

مرحله نخست اَبَر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از جمله هرمزگان و کرمان امروز پنجشنبه با دستور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری افتتاح شد.

استاندار هرمزگان درمراسم بهره برداری از این پروژه آبرسانی گفت: در مرحله نخست این طرح باعنوان ساقی کوثر ظرفیت ۲۰۰ هزار مترمکعب به منظور انتقال آب از خلیج فارس به منطقه سیرجان استان کرمان درقالب طرح هرهفته الف- ب ایران وزارت نیرو صورت گرفته است.

فریدون همتی، مجموع هزینه شیرین سازی و خط انتقال آب تا سیرجان را ۱۶۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: درمرحله نخست این طرح، آب از تاسیسات نمک زدایی بندرعباس تحویل گرفته شده و از طریق خط انتقال با لوله‌های فولادی به قطر هزار و ۶۰۰ میلی متر به سمت معدن گل گهر سیرجان پمپاژ می‌شود.


 

برچسب‌ها طرح انتقال آب خلیج فارس رونق تولید فلات مرکزی ایران توسعه اقتصادی اقتصاد مقاومتی شرکت آب منطقه ای هرمزگان هرمزگان وزارت نیرو پروندهٔ خبری افتتاح طرح های آب و برق در هرمزگان سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح انتقال آب خلیج فارس رونق تولید فلات مرکزی ایران توسعه اقتصادی اقتصاد مقاومتی شرکت آب منطقه ای هرمزگان هرمزگان وزارت نیرو طرح انتقال آب خلیج فارس رونق تولید فلات مرکزی ایران توسعه اقتصادی اقتصاد مقاومتی شرکت آب منطقه ای هرمزگان هرمزگان وزارت نیرو اخبار کنکور انتقال آب از خلیج فارس آب شیرین کن وزارت نیرو خط انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۰۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاتکلیفی هزار و ۶۲ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بندرشهید رجایی/ تعیین تکلیف به زودی

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: پرونده هزار و ۶۲ دستگاه ماشین آلات وارداتی معطله در بندر و گمرک شهید رجایی بندرعباس بزودی تعیین تکلیف می‌شود.

مجتبی قهرمانی در نشست خبری افزود: این ماشین آلات راهسازی به ارزش حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان از حدود یکسال پیش تاکنون بلاتکلیف مانده است که زمینه برگزاری مزایده برای فروش آنان در چند روز آینده اجرایی می‌شود.

وی گفت: این ماشین آلات را بخش خصوصی وارد کرده، اما برای ترخیص آن اقدام به موقع صورت نگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ایی رئیس قوه قضاییه سیزدهم اردیبهشت به هرمزگان سفر کرد و پس از بازدید از این ماشین آلات وارداتی به رئیس کل دادگستری هرمزگان برای تعیین تکلیف آنها تفویض اختیار کرد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در جمع خبرنگاران گفت: بهره گیری از این تفویض اختیار، ترخیص و تعیین تکلیف کالا‌های معطله را سرعت می‌دهد و هماهنگی‌ها و استعلام‌هایی که برای ترخیص سریع کالا‌های وارداتی و یا صادراتی نیاز است از این پس با دستور قضایی در استان امکان پذیر است.

خبرنگاران شرکت کننده در این نشست از نمایشگاه دستاورد‌های دادگستری هرمزگان هم بازدید کردند.

در ۲۶ غرفه این نمایشگاه اداره‌ها و سازمان‌های وابسته به دستگاه قضا آخرین دستاورد‌های خود را در محل دادگستری هرمزگان در بندرعباس به نمایش گذاشته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی هزار و ۶۲ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بندرشهید رجایی/ تعیین تکلیف به زودی
  • شناسایی باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • شناسایی و انهدام باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • مدرسه پسرانه سما شعبه یک بندرعباس، روز معلم را جشن گرفت
  • کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان
  • پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی
  • پیست موتورسواری بندرعباس غیراستاندارد و حادثه‌آفرین ‌است