Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان استاندار اصفهان گفت: در دانشگاه نسل چهارم باید شهروند و آموزش عالی مورد نظر باشد و سه ضلع آموزش آکادمیک، پژوهش علمی و عالمانه و حیات خلاقانه در یک سیستم تنیده شود که نبود اینها توسعه نیافتگی و مرگ جامعه را رقم می زند.

عباس رضایی امروز (پنج شنبه-۱۵ آبان ماه) در بیست و نهمین اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ کشور که به میزبانی دانشگاه اصفهان و با حضور روسای ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور به صورت مجازی و حضوری برگزار شد، با بیان اینکه این روزها تک تک ما دوران تازه ای را تجربه می کنیم و همه کارها تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته، اظهار کرد: از شیوه ارتباط با اعضای خانه گرفته تا نحوه ورود و خروج به منزل و بسیاری از حوزه های زندگی با چالش های فراوانی روبه رو شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کووید ۱۹ با تعطیلی در سراسر جهان اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و ... را با چالش مواجه کرده و سبک زندگی جدیدی تحمیل کرده است که تحول این ویروس در حوزه تغییر سبک آموزش شدید بوده و بسیار محسوس است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان شهری پر افتخار با تاریخی درخشان است، تصریح کرد: همه می دانیم دانشگاه مرکز تولید علم و توسعه و سرچشمه ایده پردازی است. دانشگاه نهاد تفکر خلاق و شکوفایی است و از این رو رسالتی خطیر دارد.

رضایی با بیان اینکه دانشگاه نهادی هوشمند است که پیشگام در تحول، تغییر و توسعه خواهد بود، خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه در مقطعی به آموزش ژرف توجه داشته و در زمانی پژوهش محور شده، اکنون در توسعه علوم پایه و تحقیقات پایه سیاست گذاری شده و همه اهتمام ورزیدند تا وظیفه خود را ایفا کنند و موفقیت در بروندادهای پژوهش نشان این موفقیت است.

وی بر دانشگاه نسل چهارم تاکید کرد و افزود: اهتمام به اصل پژوهش در کنار آموزش و ارتقا روحیه نشاط و خودباوری از رسالت های خطیر دانشگاه نسل چهارم است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: مدیریت دانش و پژوهش، انسجام بخشی در سیاست گذاریها، برنامه ریزی ها و نظارت راهبری و روزامدسازی نقشه علمی کشور در سطح منطقه و جهان امری ضروری و لازم است.

رضایی تنظیم رابطه تحصیل با اشتعال و توجه به نیازهای تولید و اشتغال و تبدیل ایده به محصول و دانش به ثروت را از وطایف خطیر در این دوران حساس عنوان کرد و افزود: نهاد دانشگاه رسالت توسعه یافتگی در عرصه دانش، سیاست، فرهنگ و اقتصاد را برعهده دارد و تولید فرهنگ را در دستور دارد.

به گفته وی امروز آینده پژوهی و تعامل دانشگاه و جامعه و جوامع بین المللی امری ضروری است و  اگر دانشگاه متعلق به مردم و ماحصل سرمایه ملت است باید برونداد دانشگاه در راه ملت باشد و  باید تمام دانشگاه در جهت تعالی جامعه قرار گیرد.

استاندار اصفهان وجود جوانان محقق مشغول به آفرینش علمی، فرهنگی، صنعتی، هنری و ...و منابع عظیم  زیرمینی و موقعیت جغرافیایی و بازار بزرگ ملی و اقتصادی کشور را از ظرفیت های کشور دانست و تاکید کرد: نباید از آن غفلت کرد.

رضایی مردمی کردن اقتصاد را نیازمند جهادی هوشمندانه دانست و گفت: اگر خروجی دانشگاه در جامعه ناکارآمد است، معلول نداشتن سیستم جامع نگر در عرصه یادگیری و تولید سرمایه اجتماعی است. زیرا آموزش و تحصیلات به تنهایی کارآمد نیست، چراکه داشتن مدرک تحصیلی ضرورتا مساوی با داشتن روحیه تصمیم گیری گروهی و روحیه مشورت طلب و انتقادپذیری نیست.

وی افزود: مدرک لزوما مساوی آگاهی و فهم دقیق و عمیق از مصلحت عامه و منافع ملی نیست. مدرک به تنهایی انسان باشخصیت به عنوان سرمایه اجتماعی نمی سازد و مدرک لزوما مساوی با شناخت عمیق از تحولات بسیار پیچیده جهانی نیست.

استاندار اصفهان تاکید کرد: دانشگاه باید از تماشاگری به بازیگری در عرصه جامعه گام بردارد و در دانشگاه نسل چهارم باید شهروند و آموزش عالی مورد نظر باشد و سه ضلع آموزش آکادمیک، پژوهش علمی و عالمانه و حیات خلاقانه در یک سیستم تنیده شود که نبود اینها توسعه نیافتگی و مرگ جامعه را رقم می زند.

به گزارش ایسنا، بیست و نهمین اجلاس ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور با حضور عباس رضایی- استاندار اصفهان، غلامحسین رحیمی- معاون پژوهش و فناوری  وزارت علوم تحقیقات و فناوری، محمود نیلی- رییس دانشگاه تهران، سید مهدی ابطحی رییس دانشگاه صنعتی اصفهان و هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان به صورت حضوری و دیگر روسای ۱۳ دانشگاه بزرگ به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه اصفهان دانشگاه های برتر دانشگاه نسل چهارم استاندار اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۰۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان پرجمعیت‌ترین استان کارگری کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در نشستی به مناسبت هفته کار و کارگر با نمایندگان تشکل‌های کارگری با ارایه گزارشی از اقدامات برای توجه به رفاه و امنیت کارگران گفت؛ کاهش طول مدت رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی، کاهش ۸درصدی حوادث منجر به فوت ناشی از کار در استان، تک رقمی شدن نرخ بیکاری دراستان به ۹ درصد از مهمترین اقدامات این اداره کل در سال گذشته بوده است.
میثم مداحی افزود: در این نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری به مشکلات کار و کارگری از جمله امنیت شغلی، مشکلات درمانی، ساماندهی اتباع بیگانه استان، ساماندهی و بیمه کارگران ساختمانی، افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم، اختصاص سختی کار، پرداختند.
در این نشست استاندار اصفهان پس از شنیدن مطالبات و دغدغه‌ها گفت: همواره کارگران در دوران پس از انقلاب نقش مهمی در استقلال و ابادانی این مرز و بوم داشتند.
سیدرضا مرتضوی افزود: اگر امروز در تولید و تامین مایحتاج اساسی مردم در کشور حرف برای گفتن داریم بخاطر تلاش‌های شبانه روزی جامعه کارگری بوده است.
وی با بیان رویکرد دولت سیزدهم در مقوله تولید و راه اندازی واحد‌های راکد متفاوت است گفت: با تلاش‌های انجام شده نزخ بیکاری از بیش از ۱۲ درصد به ۸و۶ دهم درصد رسیده است.
استاندار اصفهان با قول مساعد برای کاهش مشکلات صنف کارگری، در خصوص پیگیری مطالبات نمایندگان کارگری گفت: تلاش می‌شود تا با فعال سازی کمیسیون کارگری بخشی از این دغدغه‌ها را کاهش دهیم.
سید رضا مرتضوی، مهمترین مولفه دولت را در شرایط کنونی در همه زمینه‌ها مردم دانست و افزود: دشمن از این انسجام و وحدت هراس دارد.

دیگر خبرها

  • سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بازنگری شود
  • کارگران با میدان‌داری کشور را از حضیض ذلت به اوج عزت رسانده‌اند
  • رئیسی: همه دختران ایران عزیز را دوست دارم
  • اصفهان پرجمعیت‌ترین استان کارگری کشور
  • گزارش خبرنگار تسنیم از تکریم ۷۵۰ معلم نمونه اصفهان + فیلم
  • جواد عزتی بازیگر «وحشی» هومن سیدی شد
  • قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند
  • تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • جامعه‌شناختی تفکرات اجتماعی