Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی کاظمی با بیان اینکه جهان واقعیت غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را پذیرفته است، گفت: این روند برخواسته از فروپاشی و افول قدرت هژمونی آمریکاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" در رابطه با تحولات اخیر آمریکا گفت: این تحولات برخواسته از واقعیت های درونی آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی کاظمی ادامه داد: این دوره انتخابات آمریکا از دو بعد دارای اهمیت است؛ یکی اینکه جامعه آمریکا به‌شدت دو قطبی شده و شکاف‌های اقتصادی و سیاسی عمیق است و اختلاف نظر و اختلاف دیدگاه‌ها به قدری زیادی است که دو طرف یعنی دموکرات و جمهوری‌خواه و یا لیبرال و محافطه‌کار، تحمل یکدیگر را ندارند و فضای همکاری حزبی و ایده‌ئولوژیک وجود ندارد و طرفین آمده‌اند که یکدیگر را از میدان حذف کنند.

وی افزود: بحث دوم موضوع کروناست که بحران های زیادی را رقم زده و ناکارآمدی دولت در مدیریت این بحران بیکاری و مشکلات فراوانی را به وجود آورده و علاقه مندی گروه های مختلف برای پایان دادن به این بی ثباتی باعث شد این انتخابات آمریکا با شور و شوق بیشتری برگزار شود و از طرفی به نظر می رسد پذیرش نتیجه انتخابات از سوی هر دو نامزد و خصوصا ترامپ با مشکل روبرو می شود.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: این انتخابات آمریکا ممکن است با شورش ها و تنش هایی همراه باشد و اگر ترامپ رای نیاورد امکان دارد این شورش ها شدت بیشتری داشته باشد و همانطور که از قبل نیز این نامزد جمهوری خواه اعلام کرده در مقابل پیروزی بایدن سکوت نخواهد کرد.

کاظمی افزود: از طرفی ممکن است ترامپ در صورت رای نیاوردن بحث تقلب را مطرح کند و کلا باعث تنش های زیادی در آمریکا شود و از آنجا که یک تندرو است احتمال هر نوع اعمال خشونت آمیزی از وی و طرفدارانش پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: اگر ترامپ برنده شود شاهد شورش‌های خشونت‌بار از سوی طرفداران بایدن نیستیم ولی درباره پیروزی بایدن احتمال دارد که شبه‌نظامی‌ها، جریانات به‌شدت متعصب مذهبی، برخی نژادپرستان و ضدمسلمان‌ها که بعضا مسلح هم هستند، این رخداد را لغزش تاریخی و از بین رفتن کشور تلقی کنند و مصمم به مقاومت شوند.

این استاد البرزی تاکید کرد: هر اتفاقی متحمل است و روندهای نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که فاصله ترامپ با بایدن در حال کاهش است و بایدن در میانگین ملی در ایالت متحده آمریکا حدود 7 درصد از ترامپ جلوتر است اما این کاهش در دو هفته از حدود 10 درصد به 7 درصد نشان می‌دهد که ترامپ با گذشت زمان شانس خود را خصوصا در ایالت‌های صحنه نبرد مثبت می‌کند. شمارش آرا باید صورت بگیرد و البته احتمال اعتراض و بازشماری وجود دارد؛ این‌ها وضعیت پیچیده‌ای را به‌وجود می‌آورد که امکان پیش‌بینی درباره نتایج انتخابات را دشوار می‌سازد.

وی با بیان اینکه جهان واقعیت غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را پذیرفته است، گفت: :این برخواسته از فروپاشی و افول قدرت هژمونی آمریکاست .آمریکایی ها قبلا به لحاظ آن رهبری جهانی که داشتند همواره اجازه ظهور و بروز این رهبرها را نمی دادند اما آمریکا امروز نسبت به دهه های گذشته ضعیف است ظلم و بی عدالتی به جایی رسیده است که دیگر قابل تحمل نیست.

کاظمی ادامه داد: مقام معظم رهبری در روزمبارزه با استکبار فرمودند:" رئیس جمهور فعلی می گوید این تقلبی ترین انتخابات آمریکا است و رقیب وی می گوید ترامپ قصد دارد تقلب گسترده ای انجام دهد. این دموکراسی آمریکایی است." این بیان رهبری به شدت گویاست که امروز آمریکا با یک جنگ داخلی روبروست و قدرت و هژمونی آمریکا در حال فروپاشی است وقتی دو نفر از یک ایالت نمی توانند با هم بر سر ریاست جمهوری توافق کنند دیگر در این بین عدالت جایگاهی ندارد .

این مدرس استانی تصریح کرد: همه چیز بر اساس نظرسنجی‌هاست و نظرسنجی‌ها خیلی قابل اتکا نیست و باید آرا استخراج و مطابقت داده شود؛ الان هر دو طرف اعلام می‌کنند که جلو و پیشتاز هستند.

وی گفت: اینکه چه کسی رییس جمهور آمریکا شود قطعا در بخش اقتصادی کشور ما تاثیرگذار است متاسفانه ترامپ در این 4 ساله خشونت بارترین و سنگین ترین تحریم ها را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داد اما روحیه مقاومت و استقلال کشور ما توانست با درایت رهبر فهیم و تکیه بر توان داخلی بر این تحریم ها غلبه کند.

کاظمی گفت: اما قضاوت کردن در مورد بایدن نیز زود است زیرا معمولا تعداد کمی از وعده‌های انتخاباتی محقق می‌شود، باید ببینیم اگر بایدن انتخاب شد، ترکیب تیم امنیت ملی او چه خواهد بود.

این مدرس دانشگاه در خاتمه خاطر نشان کرد: بیشتراز اهمیت انتخابات آمریکا روی وضعیت کشور تمرکز بر توان داخلی، تولید داخل، اقتصاد مقاومتی می تواند بر هر تحریم غلبه کند ما اگر بتوانیم بر توان داخل تکیه کنیم و از وابستگی و دلبستگی به برداشت تحریم ها، اقتصاد داخل را رونق دهیم از تولید کننده داخلی حمایت کنیم اقتصاد مقاومتی را پیاده کنیم؛ می بینیم همهانطور که مقام معظم رهبری فرمودند بر هر تحریم و محدویتی پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام/