Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@05:40:57 GMT

ترم دوم دانشگاه ها به موقع شروع می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۳۷۳۱

ترم دوم دانشگاه ها به موقع شروع می شود

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: علی رغم اینکه علاقه‌مند بودیم دانشجویان دو تا سه ترم را به صورت حضوری در دانشگاه حضور پیدا کنند تا با دانشگاه، اعضای هیات علمی و سایر هم کلاسی‌های خود آشنا شوند متاسفانه به خاطر شیوع کرونا و موج سوم بیماری تمام مراحل ترم تحصیلی جاری از ثبت نام تا تحصیل و تدریس به صورت کاملا الکترونیکی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: دانشجویان جدید الورود، چون با یک ماه و نیم تاخیر وارد دانشگاه می‌شوند دانشگاه‌ها برنامه‌های مختلفی برای آن‌ها در نظر گرفته اند تا مسئله اتمام به هنگام ترم را برای دانشجویان برنامه ریزی کنند. این دانشگاه‌ها برنامه‌هایی از جمله ترم فشرده‌تر و واحد درسی کمتر را در برنامه‌های خود دارند تا پایان ترم مهر برای دانشجویان قدیمی و جدید الورود تقریبا هم زمان باشد.  

خاکی صدیق در ادامه اظهار کرد: برخی دانشگاه‌ها نیز برنامه دارند که تا ۳ تا ۴ هفته ترم را برای دانشجویان نوورود ادامه دهند، ولی واحد‌ها را کم نخواهد کرد و به صورت کامل واحد‌های یک ترم را به دانشجویان ارائه می‌کنند که این مسائل بستگی به برنامه ریزی و سیاست آموزشی خود دانشگاه‌ها دارد.  

معاون وزیر علوم  بیان کرد: امیدواریم که به ترم اول دانشجویان لطمه نخورد و دانشجویان بتوانند روند تحصیل را ادامه دهند و ترم دوم را به موقع شروع کنند.  

خاکی صدیق افزود: آموزش‌های الکترونیکی از ترم قبل شروع شد و زیر ساخت‌ها در اکثر موسسات آموزشی به وضع قابل قبولی رسیده است.   اعضای هیات علمی با تجربه‌ای که کسب کردند در آموزش مجازی آماده ارائه دروس ترم جدید هستند. دانشگاه‌ها این ترم را با آمادگی خیلی بهتری شروع کردند و همکاری وزارت ارتباطات برای رایگان کردن بخش آموزش مجازی نیز خیلی کمک کننده بود و در ارائه بهتر دروس کمک کننده بود.  

خاکی صدیق در ادامه درباره شرایط حذف ترم نیز اظهار کرد: حذف ترم بدون احتساب جز بخشنامه‌ای بود که در فروردین ماه به دانشگاه‌ها ارسال شد، اما تصمیم با دانشگاه است که موردی تقاضا‌ها را بررسی می‌کنند و اگر تشخیص داده شود حذف ترم انجام می‌شود.  

معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در ادامه تصریح کرد: با برنامه ریزی که دانشگاه‌ها انجام دادند برای تدریس فشرده‌تر و ارائه کمتر واحد به دانشجویان، دانشجویان ترم اولی می‌توانند در بازه زمانی معقولی که با ترم بعدی تداخل نداشته باشد ترم را به پایان برسانند.  

بیشتر بخوانید

احتمال آغاز ترم آینده برای دانشجویان جدیدالورود از بهمن ماه لو رفتن سوالات کنکور اصلا امکان پذیر نیست شروع ترم تحصیلی آینده آبان است/ آموزش قطعاً مجازی است لزوم ارائه آموزش‌های مجازی برای دانشجویان خارجی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم دانشجویان برای دانشجویان دانشگاه ها خاکی صدیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی به محیط داخل دانشگاه کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌های مختلف و تعامل با دانشجویان همکاری کنند.

زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی محیط داخل دانشگاه را کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌ها و تعامل با دانشجویان و جذب دانشجویان مختلف همکاری کنند.


وی افزود: همچنین تشکل‌های اسلامی تعامل و ارتباط خود را با سایر تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های اسلامی، کانون های علمی و فرهنگی همچنین کمک به پر کردن اوقات فراغت دانشجویان را داشته باشند.


وزیر علوم اضافه کرد: ۸۵ ساعت از اوقات فراغت دانشجویان در داخل دانشگاه می‌گذرد و باید برای این زمان برنامه داشته باشیم و همچنین بسیج دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه و خوابگاه‌ها داشته باشد.


وی ادامه داد: رهبر انقلاب از بسیج دانشجویی انتظار دارد که اولین نقش خودش را در افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی در داخل دانشگاه رقم بزند و تعامل چهره به چهره با دانشجویان داشته باشد؛ و محیط داخل دانشگاه را یک محیط زیبایی که فکر زیبای بسیج و بسیجی درآن باشد، داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • ادامه تحصن‌ در ۴۰دانشگاه‌ آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • «آکادمی ورزش و تندرستی» دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم