Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-30@00:22:09 GMT

امضای بایدن تضمین است، علی برکت الله!

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۳۹۷۱

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «ظرفیت های بایدن برای اصلاح طلبان» نوشت: «اصلاح‌طلبان چند مدتی است تأکید می‌کنند که ریاست‌جمهوری بایدن از هر نظر به نفع ایران خواهد بود، زیرا در صورت تغییر دولت آمریکا امکان مذاکره با این کشور وجود خواهد داشت؛ هرچند مذاکره در شرایطی که به هر حال تحریم‌های گسترده‌ای از سوی آمریکا علیه ایران وضع شده، قدری سخت است و به‌نظر می‌رسد که مدتی طول بکشد تا این تحریم‌ها رفع شود و در شرایطی مانند آنچه پیش از خروج ترامپ از برجام شاهد بودیم، ایران و آمریکا بتوانند در فضایی به دور از تهدید مذاکره کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با همه اینها به نظر نیروهای اصلاح‌طلب، حضور بایدن در کاخ سفید می‌تواند باعث گشایش روزنه‌هایی شود که در صورت انتخاب مجدد ترامپ همان روزنه اندک هم بسته می‌شود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «افزون بر این گزاره که ممکن است ورود بایدن به کاخ سفید باعث گشایش باب مذاکره و به‌تبع آن بهبود احتمالی داخلی شود، اصلاح‌طلبان تصور می‌کنند با پیروزی بایدن می‌توانند با تکیه بر گفتمان مذاکره در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده برگ برنده مهمی در دست داشته باشند. آنها در شرایطی که نارضایتی عمومی زیاد شده است و شاید دیگر نتوانند با وعده‌های اقتصادی یا سیاسی مردم را به انتخابات امیدوار کنند، گمان می‌کنند یکی از مهم‌ترین راه‌های اعتمادسازی برای مردم تکرار مجدد دوگانه مقابله-مذاکره است و با این شیوه قادر خواهند بود که مردم را به نفع خود پای صندوق انتخابات بیاورند».

شرق در ادامه تاکید کرد: «هنوز هم مردم درباره ناامنی‌های احتمالی یا در شدیدترین حالت جنگ میان ایران و آمریکا حساسیت نشان می‌دهند و در تقابل نیروهای سیاسی داخلی که مدافع تقابل حداکثری هستند و نیروهایی که می‌کوشند با همه محدودیت‌های موجود باب مذاکره را باز نگه دارند، دسته دوم را انتخاب می‌کنند...به گفته بسیاری از تحلیلگران حوزه دیپلماسی پیروزی بایدن برای ایران و بلکه عرصه بین‌المللی می‌تواند مفید باشد و جهان را قدری خالی از افراط‌گرایی‌ها و زورگویی‌ها کند، اما از منظر سیاست داخلی برای اصلاح‌طلبان هم حائز اهمیت است».

این روزنامه اصلاح طلب با ذوق زدگی اعلام کرده که پیروزی بایدن می تواند ما اصلاح طلبان را برای فضاسازی درباره دوگانه دروغین «یا جنگ- یا مذاکره» تجهیز کند!

روزنامه شرق اذعان دارد که کارنامه اقتصادی دولت روحانی- دولتِ اصلاح طلبان- خالی است و تنها ابزار موجود برای اصلاح طلبان، ایجاد هراس افکنی در مردم و بیان وعده های «سرِ خرمن» درباره نتایج مذاکره است.

روزنامه اصلاح طلب شرق در دی ماه 94 در اوج عهدشکنی دولت اوباما در تیتر اصلی نوشت: «امضای کری تضمین است؛ اطمینان تهران از اجرای برجام». چندی بعد مدیرمسئول روزنامه شرق در توصیف این تیتر گفت: «من مبالغه را قبول دارم. این مبالغه‌ها باید می‌شد به این خاطر که فضا خیلی فضای تنگ و ترشی بود، دولت باید در حقیقت این موضوع را قدری بزک می‌کرد که بتواند حرفش را به کرسی بنشاند».

گویا اکنون نیز روزنامه های اصلاح طلب برای بزک کارنامه دولت به همین ترفند تکراری روی آورده اند.

لازم به ذکر است که «جو بایدن» پس از اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار حاج قاسم سلیمانی، با انتشار پیامی گستاخانه تاکید کرد: «سلیمانی سزاوار اجرای عدالت به خاطر جرائمش علیه سربازان آمریکایی و هزاران بی گناه در منطقه بود. او از ترور حمایت کرد و آشوب را گسترش داد»!

بایدن همچنین در اردیبهشت 94 و در مقطعی که معاون اول دولت باراک اوباما بود، در شرایطی که مذاکرات هسته ای دولت روحانی با 1+5 در جریان بود، در اظهارنظری گستاخانه گفت: «لازم باشد با ایران وارد جنگ خواهیم شد».

وی در هفته های گذشته نیز در یادداشتی در سی ان ان با عنوان  «راه هوشمندانه‌تری برای سخت گرفتن بر ایران وجود دارد» نوشت: «من هیچ تردیدی درباره چالش‌ها و مشکلاتی که رژیم ایران بر منافع امنیتی آمریکا، دوستان و شرکای ما و بر مردم خودش تحمیل می‌کند، ندارم. اما همان‌گونه که راه ترامپ وجود دارد،  همزمان راه هوشمندانه و حساب شده دیگری نیز برای سخت‌گیری علیه ایران هست».

بایدن در ادامه نوشت: «ما با متحدان‌مان برای تقویت و گسترش مفاد توافق هسته‌ای کار خواهیم کرد و همزمان به دیگر نگرانی‌ها نیز توجه خواهیم کرد. ما به تلاش‌ها برای عقب‌راندن ایران از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده که دوستان و شرکای ما را در منطقه تهدید می‌کند، ادامه خواهیم داد... ما همچنین به استفاده از تحریم‌های هدفمند علیه نقض حقوق بشر در ایران، حمایت این کشور از تروریسم و برنامه موشک‌های بالستیک ادامه خواهیم داد».

بایدن و حزب دموکرات صراحتا اعلام کرده اند که اقدامات تازه تر در سیاست خارجی، اجرای برجام موشکی و منطقه ای توسط ایران است. این دقیقا همان اظهارات ترامپ و همان 12 شرط پمپئو درباره ایران است.

منبع: مشرق

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: اصلاح طلبان اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن

به گزارش همشهری آنلاین، رامین مهمانپرست؛ سخنگوی سابق وزارت امورخارجه،در روزنامه همشهری نوشت، دولت‌های غربی و آمریکا در قبال سیاست خارجی خود، قبل از هر چیزی دست به فضاسازی و کنترل افکار عمومی می‌زنند تا از این طریق بتوانند سیاست‌های خود را ولو اینکه با تمام اصول انسانی و اخلاقی مخالف باشند، پیگیری کنند؛ به تعبیری آنان به وسیله زمینه‌سازی و تبلیغات رسانه‌ای وجهه‌ای مثبت و توجیه‌پذیر از اقدامات خود به نمایش می‌گذارند. در قبال درگیری‌ها و نزاع‌های موجود در خاورمیانه هم وضع به همین شکل بوده است. آنان هرگاه که جنگ و تقابلی بین نیروهای مقاومت فلسطینی، حزب‌الله و سایر مبارزان محور مقاومت با رژیم اشغالگر صهیونیستی رخ می‌داد، سعی می‌کردند چهره‌ای تروریستی از مقاومت نشان دهند که منافع ملی و مشروع اسرائیل را به خطر انداخته است؛ به تعبیری در طرح آنان طرف مثبت ماجرا اسرائیل بود و طرف منفی آن محور مقاومت!
امروزه پس از ضربه طوفان‌الاقصی به صهیونیست‌ها موضوعی که به‌ شدت برای جبهه غرب سخت و سنگین تلقی می‌شود، آگاهی و هوشیاری مردم کشورهای غربی و آمریکا از جنایاتی است که توسط اسرائیلی‌ها در نوار غزه رخ می‌دهد. پس از عملیات طوفان‌الاقصی و زیر سؤال بردن حیثیت نظامی و امنیتی اسرائیل توسط مقاومت، نتانیاهو و کابینه اسرائیل برای ترمیم این آبروریزی و بهبود زخمی که از مقاومت خوردند بی‌رحمانه‌ترین جنایات را در نوار غزه پیگیری کردند که نتیجه آن شهادت بیش از ۳۰هزار فلسطینی است.
همین جنایات گسترده اسرائیلی‌ها در نوار غزه موجب شد تا بیداری و آگاهی قابل توجهی در غرب و آمریکا به‌وجود بیاید. افکار عمومی در این کشورها به خوبی از فریب رسانه‌ها آگاه هستند و آن تصویری که در طول این سال‌ها از مقاومت و اسرائیل ترسیم کرده بودند، به هم ریخته و آشکار شده که این صهیونیست‌ها هستند که با کمک دولت‌های غربی دست به جنایات وحشتناک در غزه می‌زنند و از آن سو مردم فلسطین در یک نبرد نابرابر و غیرمتوازن از سرزمین و حقوق خود دفاع و مقاومت می‌کنند.
این بیداری برای آمریکا و غرب بسیار خطرناک است؛ بالاخص وقتی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیل و سیاست‌های آمریکا به دانشگاه‌ها کشیده شده است؛ چرا که دانشجو به‌عنوان قشر پیشرو و پیشتاز جامعه قدرت انتقال سریع‌تر مسائل را دارد و افکار عمومی را می‌تواند به سمت دیگری هدایت کند. این دقیقاً همان چیزی است که برای آمریکایی‌ها خطرناک است و قدرت تحمل آن را ندارند.
علاوه بر این، به زمان انتخابات آمریکا نزدیک هستیم و بایدن از رقیب خود که ترامپ باشد از لحاظ مقبولیت عمومی عقب‌تر است؛ لذا سعی دارد با مدیریت شرایط خاورمیانه دستاویزی در جهت تبلیغ به نفع خود داشته باشد، اما این اعتراضات فراگیر دانشجویان و استادان آمریکایی و افشاگری جنایاتی که با کمک دولت بایدن رخ داده است، نقشه‌های آنان را تحت ‌تأثیر قرار داده و عصبانیت دولت آمریکا را نسبت به این تظاهرات که بر مبنای دمکراسی و آزادی‌خواهی شکل گرفته، برانگیخته است.
دقیقاً‌ در چنین شرایطی است که دست دولت‌های غربی، رو می‌شود و نشان می‌دهد شعارهای زیبا و فریبنده حقوق ‌بشری مبنی بر آزادی‌ بیان و انسان‌دوستی تنها برای غربی‌ها ابزارهایی برای پیشبرد سیاست‌های آنهاست.

کد خبر 847379 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو ایران و آمریکا اسرائیل ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن