Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،دراین مراسم چگنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی ، شیخ عقیل رئیس شورای ملی گسترش زبان اردو ، سراج الدین قریشی رئیس مرکز اسلامی هند، فاروق از شخصیت های اسلامی و قرآنی و رئیس موسسه هیمالیا از بزرگترین شرکت های دارویی وبهداشتی هند ،شکراللهی رئیس مرکز تحقیقات زبان فارسی در مرکز اسلامی هند برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درمراسم افتتاحیه این دور از مسابقات، با سخنرانی ربانی رایزن فرهنگی ج.ا.ایران در دهلی نو، مولانا محمد سلیمان  رئیس انجمن قاریان دهلی  و مولانا  جاوید قاسمی از مسئولین جمعیت علمای هند برگزار شدغ.رایزن فرهنگی در سخنان  خود با اشاره ملازمه تنگاتنگ قرآن و پیامبر ص ،خلق نبوی ص را تجسم عینی قرآن کریم خواند که با محاسن اخلاقی پیامبر ص که حوزه اخلاقیات اجتماعی است توانست جامعه جاهلی و خشن جزیره العرب را به امت واحده وجامعه اخلاق محور تبدیل نماید.

وی همچنین   فقدان اخلاق و معنویت و کم‌رنگ شدن نقش اخلاق  در روابط انسانی را   مهم ترین عامل چالش ها و مشکلات کنونی  بشر خواند و با اشاره به وضعیت ناشی از شیوع کرونا افزود:  دین اخلاق محور ، تنها  ملجأ و مأوای انسان‌ها  در برابر مشکلات ناشی از بحران ها ومصائب پدیده هایی همچون کرونا است.

ربانی افزود: احیای قرآن مجید  و اخلاق نبوی ص  در  شرایط کنونی که بشر به دلیل گسترش مرگ آور کرونا دچا یاس و وحشت وناامیدی شده است  بسیار ضروی است و تنها راه نجات است.

رایزن فرهنگی با اشاره به  توصیه‌های  بهداشتی پیغمبر اسلام در برابر بیماری های همه گیر، رعایت بهداشت و دستورالعمل های بهداشتی را در کنار تمسک به معنویت و دین،راهکار اساسی در مواجهه با کرونا برشمرد.

وی در ادامه ضمن تشریح اهداف وبرنامه های رایزنی درفعالیت های قرانی ، برگزاری سالانه مسابقات قرآن کریم در ایام میلاد النبی ص را فرصتی جهت تقویت همدلی وهمبستگی وهمکاری میان مسلمانان ایران وهند برشمرد.

در ادامه‌ی برنامه، قاری محمّد سلیمان ،امام و خطیب مسجد جامعه ملیّه اسلامیه ومسئول انجمن قاریان در مورد اهمیت قرائت وقاری قرآن کریم در سنت های اسلامی ضمن بیان  خاطرات خود از سفر به ایران در دوره‌ی جنگ تحمیلی و بازدید از خط مقدّم جبهه ، جمهوری اسلامی ایران را ببرکت انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی ،پیشگام در امرقرآنی برشمرد وبر اهمیت وتاثیرات اینگونه مسابقات تاکید نمود.

مولانا جاوید قاسمی نیز در سخنان خود تأکید کرد که قرآن می‌تواند محور امّت اسلامی باشد و  ما باید حول این کتاب آسمانی  جمع شویم و در مقابل دشمنان  مقاومت کنیم.

در ادمه این مراسم 42 نفر از قاریان وحافظان شرکت کننده در این دوره از مسابقات که از دهلی و ایالت های همجوار شرکت کرده بودند طی سه نوبت و با داوری چهارتن از داوران واساتید قرآنی ، در دو رشته حفظ وقرائت مسابقه دادند.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۴۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد

ایسنا/گیلان سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان گیلان «ضحی» امسال در قالب لیگ برگزار خواهد شد.

امیرحجت مرادی در گفت‌وگو با ایسنا از آغاز ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان خبر داد و اظهار کرد: سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم«ضحی» گرامیداشت شهدای قرآنی گیلان این دوره در قالب لیگ در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته‌ها شامل حفظ جزء۳۰، حفظ ۳ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل و قرائت و حفظ موضوعی(مسطورا) می‌باشد؛ مسابقات گروه‌های ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل به صورت لیگ و گروه‌های قرائت و حفظ جزء ۳۰، ۳ جزء و ۵ جزء به صورت یک مرحله‌ای(جام قهرمانی) برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در رشته‌های حفظ اجزاء همه اعضای تیم یکسان و از ابتدای قرآن نظیر سه جزء اول، پنج جزء اول و غیره است، گفت: در رشته قرائت آقایان ترکیب تیم شامل یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل، یک نفر مؤذن و در بخش بانوان یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل و یک نفر دعاخوان است؛ رشته حفظ موضوعی بر اساس طرح زندگی با آیه‌ها «مسطورا» شامل حفظ و مفاهیم از کتاب مسطورا خواهد بود.

دبیر اجرایی سومین دوره جام قرآنی «ضحی» استان گیلان بیان کرد: در این دوره تیم‌ها توسط شخصیت‌های حقوقی شامل تشکل‌های قرآنی، مجموعه‌های فرهنگی دینی، مدارس یا شخصیت‌های حقیقی نظیر اساتید، حافظان و قاریان تشکیل می‌شود؛ هر تیم از سه عضو(متسابق) و یک سرپرست تشکیل می‌شود.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در شخصیت‌های حقوقی مدیر تشکل به عنوان سرپرست تعیین و در شخصیت‌های حقیقی مربی یا یکی از اعضای تیم به عنوان سرپرست معرفی می‌شود، تصریح کرد: ضوابط و آیین‌نامه داوری مسابقات مطابق آیین‌نامه مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران (اوقاف) است.

وی افزود: همه تیم‌ها باید امتیاز ۷۰ را کسب کنند و معدل تیم نباید از ۷۰ کمتر باشد؛ تیم‌هایی که امتیاز کمتر از ۷۰ را کسب کنند در مراحل بعدی یک گروه سقوط خواهند کرد.

مرادی گفت: ثبت‌نام این مسابقات آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تکمیل و ارسال فرم مشخصات از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۱۱۴۹۳۴۵۷ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • جزئیات و زمان بیست و یکمین حراج شمش طلا اعلام شد
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی