Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

میلیون‌ها رای‌دهنده آمریکایی روز سه‌شنبه در حالی برای انتخاب رئیس‌جمهوری این کشور به حوزه‌های رای‌گیری مراجعه کردند که بیش از ۱۰۰ میلیون رای‌دهنده نیز پیش از روز رای‌گیری به صورت زودهنگام در انتخابات شرکت کرده بودند.

دو نامزد دموکرات و جمهوریخواه برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده باید بتوانند ۲۷۰ رای الکترال را کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرای الکترال اکثر ایالت‌های آمریکا به نامزدی تعلق می‌گیرد که بیشترین رای را در آن ایالت به دست آورد. دو ایالت کم‌جمعیت مین و نبراسکا از این قاعده مستثنی هستند.

***

جو بایدن: کسی نمی‌تواند دموکراسی ما را نابود کند

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به اظهارات ترامپ، توییت کرده: «مردم سکوت نخواهند کرد و اجازه نخواهند داد که به آنها زور گفته شود، تسلیم نخواهند شد. تک تک آرا باید شمارش شود.»

او ساعتی بعد هم در توییتی دیگر اظهاراتی که در برابر دوربین‌ها گفته بود را تکرار کرد و نوشت: «کسی نمی‌تواند دموکراسی ما را نابود کند. نه الان و نه هیچ وقت. آمریکا راه درازی برای رسیدن به اینجا طی کرده. نبردهای فراونی را جنگیده‌ایم.»

ترامپ: اگر آرای قانونی شمارش شوند پیروز می‌شوم

ترامپ سیستم انتخاباتی آمریکا را فاسد ارزیابی و رای گیری پستی را باعث نابودی آن دانست. او دلیل برگزاری رای گیری پستی را عدم باور دموکراتها به پیروزی عنوان کرد. دونالد ترامپ در پایان گفت فرقی نمی کند چه کسی پیروز شود ولی اجازه نمی دهد چنین مسله ای برای آمریکا اتفاق بیفتد. او که صدایی گرفته داشت و چهره اش خسته بنظر می آمد قبل از سوالات خبرنگاران سالن را ترک کرد.

در میشیگان و ویسکانسین هم ما خیلی وضع خوبی داشتیم.... در آروزینا هم اختلاف کمی هست که البته پیروز خواهیم شد.... تا به این لحظه انقدر نسبت به ابراز احساسات و پیام های افرادی که از من می پرسند حساس نبودم.... که در این انتخابات تقلب شد و سعی وحود دارد که بطور مصنوعی نتیجه را عوض کنند. انتظار دارم که دیوان عالی روند غیرقانونی آنها را متوقف کند. پنجره ها را با کاغذ پوشانده بودند.

نظر سنجی های مهندسی شده سعی داشتند نشان دهند که مثلا حو بایدن با ۵ درصد اختلاف در فلوریدا به پیروزی می رسد در صورتیکه من به پیروزی رسیدم. اینها همه در تلاش بودند که ملت رای ندهند.... دموکراتها در بسیاری از ایالت ها بر سیستم رای گیری نظارت داشتند ما شکایت های بسیاری را ارایه کردیم که ناعادلانه به نتیحه ای نرسیده..... در بسیاری از ایالت ها ما خیلی فاصله داشتیم و جلو بودیم مثل کارولینای شمالی که البته هنوز هم جلو تریم ولی ناگهان برگه های رای گیری اضافه شد...

دونالد ترامپ با دیگر آنچه را در جریان شمارش آرا در جریان است «تقلب» خواند و تاکید کرد اگر تنها آرای واقعی شمارش شوند او برنده نهایی است.

بایدن در جورجیا به ترامپ نزدیک‌تر شد

با ادامه شمارش آرا در ایالت جورجیا، بایدن فاصله خود را با ترامپ کمتر کرد به طوریکه تنها فاصله این دو رقیب ۹ هزار رای است. همچنان بیش از ۴۰ هزار رای شمارش نشده در این ایالت وجود دارد. مسئولان انتخاباتی این ایالت پیش بینی کرده‌اند کار شمارش آرا احتمالا امشب به وقت محلی به پایان می‌رسد.  این ایالت ۱۶ رای الکترال دارد.

فاصله ترامپ و بایدن در جورجیا به دو دهم درصد رسید

گابریل استرلینگ، یک مقام برگزاری انتخابات در ایالت جورجیا اعلام کرد که همچنان ۴۷ هزار رای شمارش نشده در این ایالت باقی مانده است. فاصله دو رقیب در این ایالت تنها دو دهم درصد و ترامپ همچنان پیشتاز است.

گابریل استرلینگ در یک نشست خبری افزود: «در تلاش هستیم اطمینان حاصل کنیم که تمام آرا به درستی شمرده شده‌اند و نتایج واقعی از نظر رای دهندگان را منعکس کند.»

ترامپ تنها ۱۲ هزار و ۷۶۴ رای بیشتر از بایدن در این ایالت دارد و بایدن در حال کمتر کردن این فاصله است.

یک مقام‌‌ انتخابات نوادا: شاید شمارش آرا تا شنبه یا یکشنبه طول بکشد

در حالیکه بسیاری منتظر نتایج ایالت نوادا هستند تا تکلیف انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص شود، جو گلوریا، مسئول ثبت آرا در بخش کلارک ایالت نوادا اعلام کرد که ممکن است شمارش آرا تا شنبه یا یکشنبه طول بکشد.

وی در یک نشست خبری گفت: «هدف ما در شهرستان کلارک سریع شمردن آرا نیست. بلکه می‌خواهیم مطمئن شویم که دقیق هستیم.»

ممکن است ۶۳ هزار و ۲۶۲ رای تا روز یکشنبه نیز کاملا شمرده نشوند و سایر رای‌های قانونی نیز همچنان به تدریج دریافت می‌شود و تا ۱۲ نوامبر(۲۲ آبان) شمارش به پایان می‌رسد.

این مقام شهرستان کلاک اعلام کرد که دست‌کم ۶۳ هزار و ۲۶۲ برگه رای شمارش نشده در این بخش را دریافت خواهند کرد که از این تعداد ۵۱ هزار برگه تا صبح جمعه بررسی می‌شوند.

وی هشدار داد که ممکن است ۶۳ هزار و ۲۶۲ رای تا روز یکشنبه نیز کاملا شمرده نشوند و سایر رای‌های قانونی نیز همچنان به تدریج دریافت می‌شود و تا ۱۲ نوامبر(۲۲ آبان) شمارش به پایان می‌رسد.

طبق قوانین ایالت نوادا، مسئولان برگزاری انتخابات این ایالت، آرای پستی را که دقیقا تا تاریخ ۳ نوامبر [روز انتخابات] ارسال شده باشند، شمارش می‌کنند و برای دریافت آن‌ها تا ۱۲ نوامبر منتظر می‌مانند.

جو گلوریابا اشاره به اینکه شش رای الکترال ایالت نوادا می‌تواند در انتخابات تعیین کننده باشد، گفت که این موضوع ضرورت دقت در شمارش آرا را تایید می‌کند.

وی تاکید کرد که اجازه نمی‌دهند کسی مانع انجام وظایفشان در شمارش آرا شود.

در حال حاضر جو بایدن در ایالت نوادا با ۹ دهم درصد اختلاف پیشتاز است.

شکایت کارزار ترامپ در میشیگان رد شد

یک قاضی دادگاه ایالتی دادخواست ارائه شده از سوی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ درباره شمارش آرا در ایالت میشیگان را رد کرد.

کارزار انتخاباتی ترامپ از دادگاه میشیگان خواسته بود تا زمانیکه که نمایندگان آن‌ها دسترسی‌های لازم برای شمارش آرا و نظارت را پیدا نکرده‌اند، شمارش آرا متوقف شود. آن‌ها مدعی بودند که رقیبان آن‌ها برای رسیدگی به آرای غیرحضوری در این ایالت دسترسی داشتند.

این تصمیم یک روز پس از آن رخ داد که رسانه‌های آمریکایی جو بایدن را برنده در میشیگان عنوان کردند و ۱۶ رای الکترال این ایالت نیز در سبد این نامزد دموکرات قرار گرفت.

قاضی سینتیا استیونز اعلام کرد که این دادخواست اواخر بعد از ظهر چهارشنبه چند ساعت قبل از شمارش آخرین برگه‌های رای ارائه شد.

وی افزود که «مدعی علیه معاون فرماندار ایالت میشیگان یعنی ژاکلین بنسون است اما فرد اشتباهی برای شکایت است چراکه او کارهای شمارش آرا را انجام نداده است حتی اگر رئیس انتخابات ایالت باشد. »

در این دادخواست گفته شده بود که بنسون به عنوان یک دموکرات بدون حضور ناظران دو حزب اجازه شمارش آرای غیر حضوری را داشته است. وی به زیر پاگذاشتن «حقوق بنیادین رای‌دهندگان میشیگان … برای شرکت در انتخاباتی عادلانه و قانونی» متهم شد.

بایدن: صبور باشید، جایگاهمان خوب است!

جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در پیامی توئیتری خطاب به طرفدارانش نوشت: صبور باشید. آرا در حال شمارش هستند و ما نسبت به جایگاهمان احساس خوبی داریم.

ترامپ: در پنسیلوانیا یک پیروزی رقم زدیم/ ما می‌بریم

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری مدعی شد که پیروزی حقوقی بزرگی در ایالت پنسیلوانیا برای کارزار انتخاباتی وی حاصل شده است.

ظاهراً یک قاضی آمریکایی به ستاد ترامپ اجازه نظارت بیشتر بر شمارش آرا در ایالت کلیدی پنسیلوانیا را داده است.

وی در پیامی دیگر مدعی شد: تمام ایالت‌هایی که ادعا شده بایدن در آنها به پیروزی رسیده توسط ما به خاطر تقلب مورد چالش حقوقی قرار خواهند گرفت. دلایل زیادی داریم، فقط رسانه‌ها را چک کنید. ما می‌بریم. اول آمریکا.

دادستان پنسیلوانیا: اجازه نمی‌دهم کسی روند شمارش آرا را متوقف کند

جاش شاپیرو، دادستان پنسیلوانیا در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا گفت: «من اجازه نمی‌دهم کسی روند شمارش آرا را متوقف کند. این آرا قانونی است و شمارش می‌شوند. لفاظی‌ها باید از بین بروند. این کارزار تمام شده است.»

هریس: تک تک رای‌ها باید شمرده شود

کامالا هریس، معاون جو بایدن به نظر می‌رسد در پاسخ به توییت ترامپ که خواستار توقف شمارش آرا شده بود، در توییتی نوشت: «تک تک رای‌ها باید شمرده شوند.»

توییت دیگر از ترامپ در اعتراض به شمارش آرا

دونالد ترامپ که انتشار توییت‌های خود را از سر گرفته است در توییتی گفت که «هر رایی که پس از روز انتخابات بیاید قابل شمارش نیست.»

توییتر بلافاصله این نوشته رئیس جمهوری آمریکا را برچسب گذاری کرد که می‌تواند حاوی اطلاعات نادرست درباره انتخابات باشد.

فاصله بایدن و ترامپ در پنسیلوانیا به ۱۳۵ هزار رای رسید

آخرین نتیجه منتشرشده از شمارش آراء در ایالت پنسیلوانیا نشان می‌دهد که دونالد ترامپ سه میلیون ۲۲۴ هزار و ۱۰۴ رای به دست آورده است. در مقابل جو بایدن سه میلیون و ۸۸ هزار و ۴۰۲ رای کسب کرده است. به این ترتیب فاصله دو نامزد در پنسیلوانیا به ۱۳۵ هزار رای رسیده است. حدود ۷۰۰ هزار رای هنوز در پنسیلوانیا شمارش نشده است. این ایالت ۲۰ رای الکترال دارد و جو بایدن در صورت کسب این ۲۰ رای رئیس‌جمهوری آینده آمریکا خواهد بود.

بایدن: همه رای‌ها را بشمارید

جو بایدن نیز با همرسانی ویدئویی در توییتر گفته همه آرا باید شمرده شود.

ترامپ: شمارش را متوقف کنید

دونالد ترامپ به دنبال نزدیک شدن جو بایدن به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صفحه توئیتر خود با حروف بزرگ نوشت: «شمارش را متوقف کنید!»

چند رای در جورجیا هنوز شمارش نشده است؟

رسانه‌های آمریکا گزارش می‌دهند که حدود ۵۰ هزار رای هنوز در ایالت جورجیا شمارش نشده است. دونالد ترامپ هم اکنون با اختلاف بیش از ۱۸ هزار رای در جورجیا پیشتاز است. ایالت جورجیا ۱۶ رای الکترال دارد. جو بایدن در صورت پیروزی در جورجیا رئیس‌جمهوری آینده آمریکا خواهد بود.

ترامپ و پنس روز پنجشنبه دیدار یا برنامه عمومی ندارند

کاخ سفید اعلام کرده است که نامزد جمهوریخواهان و معاونش روز پنجشنبه هیچ برنامه یا دیدار عمومی ندارند.

آخرین نتایج انتخابات آمریکا؛ کاهش فاصله آرای ترامپ و بایدن در جورجیا

شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی در چند ایالت کلیدی هنوز ادامه دارد که هنوز جو بایدن یا دونالد ترامپ موفق به کسب ۲۷۰ رای الکترال لازم برای راهیابی به کاخ سفید نشده اند.

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات تاکنون ۲۶۴ رای الکترال را به دست آورده است. در مقابل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده ۲۱۴ رای الکترال کسب کرده است. جو بایدن پس از پایان شمارش آرای میشیگان و ویسکانسین توانست در این دو ایالت غرب میانه پیروز شود. او اکنون در صورت پیروزی در ایالت نوادا چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا خواهد شد.

این در حالی است که هنوز نتیجه آرای الکترال ایالت های پنسیلوانیا، کارولینای شمالی و جورجیا نیز مشخص نشده است.

فاصله آرای بایدن و ترامپ در پنسیلوانیا به ۱۶۴ هزار رای رسید

آخرین نتایج آراء در ایالت پنسیلوانیا نشان می‌دهد که دونالد ترامپ سه میلیون و ۲۱۵ هزار و ۹۶۹ رای به دست آورده است. جو بایدن نیز سه میلیون و ۵۱ هزار و ۵۵۵ رای کسب کرده است. به این ترتیب اختلاف آرای جو بایدن و دونالد ترامپ در پنسیلوانیا به ۱۶۴ هزار و ۴۱۴ رای کاهش یافته است.

تاکنون ۸۹ درصد آراء در پنسیلوانیا شمارش شده است. این ایالت ۲۰ رای الکترال دارد. جو بایدن در صورت پیروزی در این ایالت در کالج الکترال به پیروزی دست خواهد یافت و رئیس‌جمهور می‌شود.

کاهش فاصله آرای ترامپ و بایدن در جورجیا

فاصله آرای جو بایدن و دونالد ترامپ در ایالت جنوبی جورجیا به تنها حدود ۱۸ هزار رای رسیده است. دونالد ترامپ با شمارش ۹۶ درصد آراء همچنان پیشتاز است اما بنا به گزارش‌ها آرای باقی مانده اکثرا در مناطقی به صندوق ریخته شده که دموکرات‌ها اغلب آرای بیشتری کسب می‌کنند. ایالت جورجیا ۱۶ رای الکترال دارد.

وال استریت ژورنال: تیم بایدن برای انتقال ریاست جمهوری از ترامپ آماده می‌شود

روزنامه "وال استریت ژورنال" بامداد پنجشنبه نوشت: با وجود آنکه هنوز نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما تیم بایدن در حال برنامه‌ریزی برای انتقال ریاست جمهوری از ترامپ است. مجموع آرای الکترال جو بایدن به رقم ۲۶۴ رسید و وی برای راهیابی به کاخ سفید تنها ۶ رأی الکترال (۲۷۰ رأی) نیاز دارد.

بایدن در میشیگان ترامپ را شکست داد

جو بایدن با شکست دونالد ترامپ در ایالت میشیگان ۱۶ رای الکترال این ایالت کلیدی را از آن خود کرد. با پیروزی در میشیگان، بایدن در مجموع ۲۶۴ رای الکترال کسب کرده است و تنها شش رای الکترال دیگر نیاز دارد تا به مقام ریاست جمهوری ایالت متحده آمریکا برسد.

نحوه شمارش آرا در این ایالت مورد اعتراض کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ قرار گرفت و آن‌ها خواسته بودند که شمارش آرا متوقف شود.

بایدن: پس از شمارش آرا، ما پیروز خواهیم شد

جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در یک سخنرانی در ایالت دِلاوِر اعلام کرد که «واضح» که او ۲۷۰ رای الکترال مورد نیاز برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری را به دست خواهد آورد.

وی افزود: «من اینجا نیستم تا اعلام کنم که ما برنده شدیم، من اینجا هستم تا بگویم، اعتقاد داریم که وقتی شمارش آرا تمام شد، ما برنده خواهیم شد.»

وی تاکید کرد که پس از یک شب طولانی شمارش مشخص است که او به اندازه کافی رای ایالت‌ها را کسب کرده است تا به ۲۷۰ رای الکترال برسد.

بایدن همچنین تاکید کرد که او رئیس جمهور تمام آمریکایی‌ها خواهد بود: «وقتی پیروز شویم دیگر هیچ ایالت قرمز و آبی وجود نخواهد داشت… فقط ایالات متحده آمریکا.»

وی در ابتدای سخنان خود شهروندان آمریکایی را خطاب قرار داد و گفت دیروز بار دیگر ثابت کردید که دموکراسی ضربان قلب این ملت است.

بایدن در ایالت ویسکانسین ترامپ را شکست داد

جو بایدن در ایالت ویسکانسین توانست دونالد ترامپ را شکست دهد و ۱۰ رای الکترال را وارد سبد انتخاباتی خود کرد و مجموع آرای الکرال خود را به ۲۴۸ رساند. به این ترتیب وی تنها ۲۲ رای تا ریاست جمهوری آمریکا فاصله دارد.

۳.۳ میلیون رای در این ایالت شمارش شده است و بایدن تنها با ۰.۶۲۴ درصد اختلاف توانست ترامپ را در این ایالت شکست دهد. کارزار انتخاباتی ترامپ اعلام کرده است خواهان بازشماری آرا در این ایالت می‌شود.

شکایت کارزار انتخاباتی ترامپ

کارزار انتخاباتی ترامپ دادخواستی را برای ارائه به دادگاه تنظیم کرده است که طبق آن خواستار توقف شمارش آرا در ایالت میشیگان شده است.

رئیس کارزار انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای تاکید کرد که آن‌ها دسترسی لازم به برخی مکان‌های شمارش آرا ندارند.

وی تصریح کرد تا زمانیکه شرایط این دسترسی و نظارت فراهم نشود آن‌ها خواستار توقف شمارش آرا در میشیگان هستند.

ترامپ: دنبال پیدا کردن رای برای بایدن در همه جا هستند

ترامپ در دو توییت به جابجایی آرا در سه ایالت اعتراض کرد و نوشت: «در هر سوراخی در پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان دنبال پیدا کردن رای برای بایدن هستند. این برای کشورمان بسیار بد است.»

وی در توییت دیگری نوشت: «سخت تلاش می‌کنند تا ۵۰۰ هزار رای پیشتازی او را در پنسیلوانیا از بین ببرند- به زودی. به همین ترتیب در میشیگان و جاهای دیگر.»

رئیس کارزار انتخاباتی بایدن: در چهار ایالت کلیدی پیروز می‌شویم

جنیفر اومالی دیلون، رئیس کارزار انتخاباتی بایدن در یک نشست خبری گفت: «جو بایدن در مسیر پیروزی در این انتخابات قرار دارد و وی رئیس جمهور بعدی ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

وی این برآورد را اعلام کرد که «بایدن در ایالت‌های ویسکانسین، نوادا، میشیگان و پنسیلوانیا پیروز می‌شود.»

وی افزود: «ما فقط به رای سه یا چهار تا از این ایالت‌ها نیاز داریم تا بتوانیم به رقم ۲۷۰ رای الکترال برسیم.»

ترامپ: جلو بودم اما...

دونالد ترامپ در توییتی به ایالت‌هایی اشاره کرد که در آن‌ها پیشتاز بود اما بایدن در حال حاضر جلو افتاده و گفت که « دیشب در ایالت‌های تحت کنترل دموکرات‌ها پیش افتاده بودم اما به طرز معجزه‌آسایی تک تک آن‌ها ناپدید شدند. بسیار عجیب است.»

توییتر پس از انتشار این مطلب از سوی رئیس جمهوری آمریکا، به آن برچسب زد و نوشت: «برخی یا تمام محتوای به اشتراک گذاشته شده در این توئیت مورد مناقشه است و ممکن است در مورد انتخابات یا روش‌های مدنی دیگر گمراه کننده باشد.»

رقابت شانه‌ به شانه در ۶ ایالت

در حالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با رقابت شانه به شانه بایدن و ترامپ در شش ایالت باقی مانده پیش می‌رود که هنوز نمی‌توان برنده این انتخابات بسیار نزدیک را مشخص کرد.

شمارش آرا در ایالت‌های میشیگان، جورجیا، نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین همچنان ادامه دارد و این شش ایالت رئیس جمهور آینده ایالات متحده آمریکا را مشخص می‌کنند. هم اکنون بایدن در سه ایالت از این شش ایالت پیش است و ترامپ نیز در سه ایالت دیگر پیشتازی خود را حفظ کرده است.

ایالت میشیگان؛ فاصله‌ای که کم و کمتر شد

جو بایدن پس از چندین ساعت که از شمارش آرای ایالت میشیگان می‌گذرد توانست در این ایالت از ترامپ پیشی بگیرد. فاصله این دو رقیب به کمتر از یک درصد رسیده است. این در حالی است که بیش از۹۰ درصد آرا در این ایالت کلیدی که ۱۶ رای الکترال دارد شمرده شده است.

بایدن در حالی از ترامپ در ایالت میشیگان پیشی گرفته است که تا چند ساعت پیش و در ابتدای شمارش آرا، ترامپ با بیش از ۱۰ درصد فاصله پیشتاز بود.

شهروندان میشیگان تا پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ به مدت ۲۵ سال به دموکرات‌ها رای داده بودند اما در سال ۲۰۱۶ این ایالت با ۱۰ هزار و ۷۰۴ رای بیشتر به دونالد ترامپ اقبال خود را نشان داد و قرمز شد.

ایالت جورجیا؛ ترامپ با دو درصد پیش است

در ایالت جورجیا بیش از ۹۰ درصد آرا شمارش شده است که تاکنون دونالد ترامپ با ۵۰.۵ درصد آرا پیشتاز است. در این ایالت تاکنون بایدن ۴۸.۳ درصد آرا را کسب کرده است. این ایالت ۱۶ رای الکترال دارد. این ایالت از دیرباز سنگر جمهوری‌خواهان به حساب می‌آید و از سال ۱۹۹۲ تاکنون این سنگر تکان نخورده است.

ایالت نوادا؛ فاصله کمتر از یک درصد و پیشتازی بایدن

در ایالت نوادا از ابتدای شمارش آرا جو بایدن پیش بود اما این فاصله هم اکنون به کمتر از یک درصد رسیده است. تاکنون بیش از ۶۰ درصد آرای این ایالت با شش رای الکترال شمارش شده است و ترامپ ۴۸.۶ درصد آرا را دارد و سهم بایدن ۴۹.۲ درصد است.

کارولینای شمالی؛ پیشتازی کمتر از دو درصد ترامپ

در کارولینای شمالی، ترامپ پیشتاز است و در حالی که شمارش آرا در حال اتمام است ترامپ ۵۰.۱ درصد آرا را تاکنون به سبد رای خود ریخته است و سهم بایدن ۴۸.۷ درصد آرا است. این ایالت از ۱۰ انتخابات گذشته ریاست جمهوری، در ۹ انتخابات به جمهوری‌خواهان رای داده است و تنها در سال ۲۰۰۸ باراک اوباما به طور استثنایی در این ایالت پیروز شد.

ایالت پنسیلوانیا؛ پیشتازی با فاصله ترامپ

در پنسیلوانیا فاصله دو رقیب کمی زیادتر است و در این رقابت ترامپ در این ایالت کلیدی با ۲۰ رای الکترال با بیش از ۱۰ درصد فاصله پیشتاز است. تاکنون بیش از ۶۰ درصد آرای این ایالت شمارش شده است که سهم ترامپ ۵۴.۸ درصد آرا بوده است و سهم بایدن ۴۴.۱ درصد رای مردم.

برخی از رسانه‌های آمریکایی این برآورد را داشته‌اند که با توجه به تعداد آرای پستی باقیمانده و شمارش نشده در این ایالت، جو بایدن با وجود اختلاف زیاد در پنسیلوانیا همچنان شانس برای پیروزی دارد. مقام‌های این ایالت اعلام کردند که همچنان ۱.۴ میلیون رای شمارش نشده است که اکثر آن‌ها رای‌های پستی است. دونالد ترامپ چهار سال پیش با کمتر از یک درصد اختلاف یعنی حدود ۴۴ هزار رای توانست در این ایالت برنده شود.

ایالت ویسکانسین؛ از قرمز به آبی

ایالت ویسکانسین از چند ساعت پیش به آبی و دموکرات‌ها رو گرداند و در حال حاضر فاصله دو رقیب کمتر از یک درصد است به طوریکه با شمارش ۹۵ درصد آرا بایدن ۴۹.۶ درصد را از آن خود کرده است و ۴۸.۹ درصد رای ها نیز در سبد ترامپ ریخته شده است. دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ نخستین نامزد جمهوری‌خواه از سال ۱۹۸۴ در ویسکانسین بود که توانست با ۲۳ هزار رای بیشتر هیلاری کلینتون را شکست دهد.

مایک پنس: در راه پیروزی هستیم

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی گفت: با تمام وجود اعلام می‌کنیم ما در مسیر پیروزی هستیم.

ترامپ: اجازه نمی‌دهیم آرای ما را به سرقت ببرند

ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید گفت: ما برای جشن بزرگ آماده می شویم. ما در ایالت‌هایی پیروز شدیم که تصور آن را نمی‌کردیم. ما در ایالت فلوریدا پیروزی چشمگیری به دست آوردیم. میلیون ها نفر به ما رأی دادند و گروهی غمگین سعی در سرقت ما دارند و ما اجازه نمی‌دهیم. ما در پنسیلوانیا با اختلاف بالا در حال پیروزشدن هستیم. با ۶۴ درصد شمارش آرا در پنسیلوانیا ما جلو هستیم، در میشیگان و ویسکانسین هم همین طور، ما برنده شدیم. در تگزاس هم امکان ندارد آن‌ها (دموکرات‌ها) پیروز شوند. در برخی مناطق اعلام اعداد را متوقف کرده‌اند. این یک تقلب عمومی در آمریکاست. این باعث شرمندگی است. به شما بگویم ما انتخابات را بردیم. اجازه نمی دهم پس از ساعت ۴ رایی را اضافه کنند. به دادگاه عالی خواهم رفت و اجازه نخواهم داد.

جو بایدن: صبور باشید، در مسیر پیروزی قرار داریم

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: نتایج نهایی، فردا یا پس فردا اعلام می شود. احساس خوبی دارم،در مسیر خوبی قرار داریم. نه من و نه ترامپ نمیتوانند رئیس جمهور را انتخاب کنند، مردم باید رئیس‌جمهور را انتخاب کنند. در آریزونا می‌بریم و هنوز در جورجیا نباخته‌ایم. پلسینوانیا را هم خواهیم برد.

ترامپ: خیلی جلو هستیم

ترامپ: ما خیلی جلو هستیم اما آنها (بایدن) تلاش می‌کنند انتخابات را سرقت کنند. ما هرگز این اجازه را نخواهیم داد. آرایی که بعد از پایان رای گیری و بسته شدن محل رای داده شود شمرده نخواهد شد.

در این صفحه می‌توانید به طور لحظه به لحظه آخرین اخبار از پایان رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شمارش آراء را دنبال کنید.

*اختلاف رأی نامزدها و پیشتاز بودن یک حزب در هر ایالت ممکن است با ادامه شمارش آراء تغییر کند.

نتایج انتخابات به روایت گاردین

 

این نتایج بروزرسانی می‌شود

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۵۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه CNN اخیراً اقدام به برگزاری یک نظرسنجی در رابطه با دیدگاه آمریکایی‌ها در مورد شیوه تعامل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با جنگ غزه کرده است.

بر پایه نتایج این نظرسنجی، ۷۱ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند از شیوه تعامل او با جنگ در غزه رضایت ندارند.

همچنین ۵۳ درصد دموکرات‌ها نیز گفته‌اند از شیوه تعامل او با جنگ در غزه ناراضی هستند.

در مجموع این آمارها بیانگر نارضایتی حداکثری مردم آمریکا از حمایت های بی چون و چرا و علنی نظامی و مالی واشنگتن از رژیم کودک کش صهیونیستی است که این روزها در کف دانشگاه های آمریکایی به طور واضح دیده می شود.

کد خبر 6092297 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • تداوم پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند