Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، عبدالله هندیانی معاون پیگشیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تشریح جزئیات محموله داروی قاچاق که اخیرا به کشور عراق ترانزیت شده بود، گفت: در حوزه دارو سازمان غذا و دارو متولی است، اما با پیگیری‌هایی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته دارویی که از ایران خارج شده به صورت ترانزیت بوده و مربوط به داخل کشور نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، کشور ما فقط مسیر گذر بوده و این محموله از یکی از کشورهای همسایه خارج شده و با عبور از مرز ایران به صورت قانونی و با اسناد قانونی به کشور عراق ترانزیت شده است. مبدا این محموله یکی از کشورهای همسایه که ترکیه عنوان شده، مبدا و مقصد کالای ترانزیت در اسناد آن مشخص است.

هندیانی در پاسخ به این سوال که آیا این محموله به ایران تحویل داده خواهد شد، توضیح داد: محموله‌ای که ضبط شود باید به مقصد اولیه برگردانده شود، فقط گذشت آن از ایران بوده غیر از این ورود و خروج این محموله ارتباطی به ایران ندارد.

محسن جلواتی در گفتگو با تسنیم با اشاره به اقدامات مطرح شده در خصوص ادعای طرف عراقی در خصوص قاچاق دارو از ایران به این کشور گفت: در حال حاضر شاهد اظهار نظرهای بعضاً متناقض از سوی گمرک، سازمان غذا و دارو و برخی مسئولان وزارت بهداشت هستیم. در همان روز اول اعلام موضوع از طرف عراقی یکی از مشاوران وزارت بهداشت اعلام کرد، احتمال تهیه داروهای مذکور از  داروخانه‌ها و صادرات به صورت قاچاق وجود دارد.

قائم مقام دیده بان شفافیت و عدالت گفت: با توجه به حواشی ایجاد شده در خصوص موضوع قاچاق دارو و تاکید گمرک بر ترانزیت19 کانتینر بایستی برای شفاف شدن حداکثری اسناد مربوط به ترانزیت محموله مذکور منتشر شود.

گفتنی‌ است، گمرک و سازمان‌ غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: داروهای قاچاق مکشوفه در کشور عراق، که در بعضی رسانه‌های خارجی مورد توجه قرار گرفته است، متعلق به یکی دیگر از کشورهای همسایه بوده و صرفا از طریق یکی از مرزهای غربی‌ ترانزیت شده بود.

هنوز مرز خروجی این محموله اعلام نشده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک

سرهنگ عبدالرحیم دهقان فرمانده انتظامی شهرستان بستک گفت: ماموران انتظامی پاسگاه دهنک حین گشت زنی در محور روستای چاه بنارد – لار در بازرسی از یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس مشکوک ۱۰۵ جفت کفش بچه گانه و ۳۷۶ ثوب لباس زنانه قاچاق کشف کردند.

وی ارزش محموله کشف شده را برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال برآورد کرده و افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک