Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@03:22:40 GMT

صادرات کالا از خراسان شمالی ۳۳.۷ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۶۷۹۸

صادرات کالا از خراسان شمالی ۳۳.۷ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی سعید پورآبادی از کاهش صادرات کالا در خراسان شمالی به میزان ۳۳.۷ درصد خبر داد و اظهار کرد: در نیمه نخست امسال ۱۴۱ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ میلیون دلار در نیمه نخست امسال از این استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ازلحاظ وزن ۲۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد کاهش یافت.

وی شیوع ویروس کرونا را عاملی مهم در این اتفاق ارزیابی کرد و گفت: از دیگر علل کاهش محصولات صادراتی استان تحریم‌ها و تعلیق کارت‌های بازرگانی است.

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی عمده کالاهای صادراتی استان را شامل محصولات پتروشیمی ازجمله اوره، ملامین و ازت، محصولات فولادی، مواد غذایی شامل ماکارونی، شیرینی، آبنبات و رب گوجه‌فرنگی، سیمان، کیسه خون، اشیای سرامیک، لوله پلی‌اتیلن، تخم‌مرغ و تره‌بار  شامل هندوانه، کرفس، چغندرقند، کدو، گوجه‌فرنگی، فلفل، خیار، سیب‌زمینی، خربزه و کلم، کاهو، خرما و ملون و کالاهای صنعتی عنوان کرد.

وی  افزود: این میزان کالا به کشورهای افغانستان، آذربایجان، عراق، گرجستان، ایتالیا، آلبانی، امارات، ترکیه، روسیه، بلغارستان، مالزی، قزاقستان، ازبکستان، عمان و ترکمنستان صادرشده است.

پورآبادی گفت: ۶۵۰ کارت بازرگانی در استان صادرشده است که از مجموع این تعداد تنها ۱۱۰ کارت دارای اعتبار هستند و از تعداد کارت‌های دارای اعتبار نیز تنها ۲۷ کارت فعال بودند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در خصوص اقدامات انجام‌شده در راستای مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: خرید ۱۰۰ دستگاه تب‌سنج، توزیع ۳۰۰ هزار ماسک، اهدای ۲۰۰ کارت هدیه به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال به کادر درمانی، توزیع محلول‌های ضدعفونی و خرید یکسری اقلام بهداشتی موردنیاز برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ازجمله اقدامات این اتاق است که به‌صورت رایگان انجام شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات کالا خراسان شمالی اتاق بازرگانی ویروس کرونا خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۶۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه درصد کشت بهاره نسبت به کل سطح زیر کشت ۴۱ درصد است، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال میزان تولید محصولات بهاره خراسان رضوی سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن است.

حمید حاجی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به تفکیک، سطح زیر کشت محصولات کشاورزی بهاره در خراسان رضوی شامل ۲۰ هزار هکتار چغندر قند، ۲۲ هزار هکتار ذرت علوفه‌ای، ۲۱ هزار هکتار پنبه، سبزی و صیفی و محصولات جالیزی ۵۰ هزار هکتار و یونجه ۳۰ هزار هکتار است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تأثیر خشکسالی بر وضعیت زراعت استان عنوان کرد: میانگین بارندگی از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۱۷ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است اما نسبت به میانگین طولانی‌مدت شاهد کاهش ۳۰ درصدی بارش‌ها هستیم، لذا این کاهش بارندگی ۲۵ درصد خسارت کاهش محصول در شرایط نرمال را به همراه دارد.

حاجی‌نژاد مهمترین مشکلات بخش زراعت را خاموشی چاه‌های کشاورزی، تداوم خشکسالی و اعلام دیرهنگام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: باید با توجه به وضعیت منابع آبی استان و خاموشی چاه موتورهای کشاورزی به سمت روش‌های نوین آبیاری و افزایش بهره‌وری حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی کشاورزان باید از سطح موجود تولید را افزایش دهند و الگوی کشت خود را محصولات کم‌آب‌طلب با درآمد اقتصادی بالا قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • فراتر رفتن تجارت خارجی از ۱۰ میلیارد دلار
  • خروجی اکسپو فرصتی برای پیگیری قراردادهای تجاری مناسب بین کشورهاست