Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-کارشناسان حقوقی بر این باورند که شکایت‌های دونالد ترامپ درباره روند برگزاری و شمارش آرا، تاثیری بر نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نخواهد داشت.

کارشناسان حقوقی تاکید می کنند که شکایت های مطرح شده از سوی وکلای ترامپ، شانس ناچیزی برای تغییر دادن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش در حالی که مسیر ترامپ برای پیروزی در انتخابات سخت و دشوار شده است، ستاد انتخاباتی اش روز پنجشنبه چالش ها و شکایت های حقوقی خود را افزایش داده و اعلام کرده است که قصد طرح شکایت در ایالت نوادا را دارد.

روز چهارشنبه نیز ستاد انتخاباتی ترامپ شکایت هایی را در میشیگان و پنسیلوانیا و جورجیا مطرح کرده و خواستار رسیدگی دیوان عالی آمریکا به این پرونده ها شده است.

کرشناسان حقوقی می گویند: این دادخواست با هدف متوقف کردن شمارش آرا و به تعویق انداختن اعلام پیروزی بایدن توسط رسانه های مهم آمریکایی است و می تواند تبعات سیاسی وخیمی برای ترامپ به همراه داشته باشد.

رابرت یابلون استاد دانشگاه ویسکانسین در این باره گفت: مانور حقوقی فعلی عمدتا راهی برای ستاد انتخاباتی ترامپ است تا سعی کند این بازی را ادامه دهد. تاکنون هیچ گونه شواهدی وجود نداشته است که نشان دهد قانون شکنی های سیستماتیک در روند شمارش آرا وجود داشته است.

بیل استپین مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ در این باره گفت: شکایت های مطرح شده با این هدف بوده است که تنها آرا قانونی شمرده شود.

این در حالی است که باب بوئر از تیم حقوقی جو بایدن در این باره تاکید کرد: شکایت های مطرح شده بی اساس است. هدف آنها این است که به ستاد انتخابات ترامپ فرصت طرح این استدلال را بدهد که شمارش آرا متوقف شود. شمارش آرا متوقف نخواهد شد.

کارشناسان حقوقی بر این باورند که شکایت های مطرح شده تنها در صورتی موثر خواهد بود که مساله اصلی اختلاف بر سر چند هزار رای در یک یا دو ایالت مهم و کلیدی باشد.

ترامپ خواستار توقف شمارش آرا در ایالت های میشیگان و پنسیلوانیا شده است. شکایت ستاد انتخاباتی ترامپ روز پنجشنبه در دادگاه میشیگان رد شده است ولی دادگاه پنسیلوانیا طی حکمی خواستار دسترسی بهتر ناظران ستاد ترامپ به روند شمارش آرا در فیلادلفیا شده است.

ستاد انتخاباتی ترامپ با طرح شکایت در دیوان عالی آمریکا به دنبال بی اعتبار کردن آرا پستی در پنسیلوانیا است.

تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ستاد انتخاباتی ترامپ شکایت های مطرح شده ستاد انتخابات شمارش آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۶۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در دو حوزه انتخابیه زنجان

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: اهمیت دور دوم انتخابات کمتر از دور اول نیست و طبق برنامه‌ریزی انجام شده ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در دو حوزه انتخابیه زنجان و طارم و همینطور خدابنده پیش‌بینی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ابوالفضل رفیعی رئیس ستاد انتخابات استان زنجان امروز در جلسه ستاد انتخابات استان اظهار داشت: همه اقدامات ستاد انتخابات استان، بر‌اساس تقویم و برنامه زمان‌بندی اعلامی ستاد انتخابات کشور در حال انجام است.

وی با بیان اینکه همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه فراهم شده است گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه‌ها همچون دور نخست نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته است مطرح کرد: با هدف اجرای هرچه مطلوب‌تر انتخابات در دور دوم، تدابیر لازم پیش بینی شده است.

وی به زمانبندی تبلیغات نامزدهای این مرحله نیز اشاره کرد و گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه13 اردیبهشت تا 8 صبح روز پنجشنبه مورخ 20 اردیبهشت ادامه دارد.

این مسئول گفت: همچون دور نخست، برنامه‌های تبلیغاتی در صداوسیما و امکانات ویژه دستگاه‌‌های دولتی برای استفاده نامزدها تعیین و به آنان ابلاغ شده است؛ 491 شعبه ثابت و سیار در حوزه‌های انتخابیه (زنجان – طارم ) و (خدابنده) مستقر هستند.

به گفته رفیعی؛ در حوزه انتخابیه ( زنجان – طارم ) 199 شعبه ثابت و 132 صندوق سیار و در حوزه انتخابیه خدابنده 90 شعبه ثابت و 70 صندوق سیار اخذ رای پیش بینی شده است.

گفتنی است، انتخابات در حوزه های انتخابیه زنجان – طارم  برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین تنها منتخب به دور دوم کشیده شده است و قرار است دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب آغاز می‌شود
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • پیش‌بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در دو حوزه انتخابیه زنجان
  • شکایت سپاهان و نساجی رد شد
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف