Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از تعطیلی طولانی مدت سینماها و بیکاری همه‌گیری که در سینمای ایران به وجود آمد معضلات بسیاری گریبانگیر سینما شد که تا امروز با وجود استفاده از راهکارهای مختلف اعم از اکران آنلاین و حمایت‌هایی که سازمان سینمایی وعده داد همچنان معضلات جدید‌تری را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، با طولانی شدن تعطیلی سینماها و عدم درآمدزایی سالن‌های سینما، به نظر می‌رسد مدیران سالن‌ها برای تسویه حساب با صاحبان آثار در برنامه‌ریزی‌‌های مالی‌شان دچار مشکل شده و بسیاری از سینمادارها حتی تا امروز که نزدیک به یک سال از اکران فیلم‌ها می‌گذرد با پخش‌کننده‌ها تسویه‌حساب نکرده‌ و این عدم پرداخت بدهی منجر به شکایت صاحبان آثار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تازگی صاحبان آثار به عدم تسویه‌حساب سینماداران اعتراض کرده و سازمان سینمایی وعده داد که از سینمادارها با ارائه وامی 4 درصدی به میزان بدهی‌شان حمایت کرده تا این بدهی پرداخت شود اما با عدم پرداخت وام از سوی سازمان سینمایی این معضل هر روز ابعاد گسترده‌تری پیدا کرد و امروز با توجه به تورم اقتصادی، در این یک سال بخش عمده‌ای از سرمایه صاحبان آثار از بین رفته است.

تهیه‌کننده‌های باتجربه سینما معتقدند این معضل سال‌هاست که در سینمای ایران وجود دارد و معمولاً تسویه‌حساب با صاحبان آثار خیلی دیر صورت می‌گیرد اما با شیوع ویروس کرونا و طولانی شدن زمان تعطیلی سینماها این معضل ابعاد گسترده‌تری پیدا کرد و امروز شاهد هستیم صاحبان آثار سینمایی که همچنان به مبلغ فروش فیلمشان دست پیدا نکرده‌اند با انتشار بیانیه‌ای از شکایت به قوه‌قضاییه خبر دادند. در بیانیه‌ای که برای شکایت از سینماداران منتشر شده، صاحبان آثار به عدم پیگیری‌های لازم از سوی اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان نیز اشاره کرده‌اند اما محمدحسین فرح‌بخش یکی از اعضای این اتحادیه تأکید دارد که اقدامات لازم صورت گرفته است. از طرفی سینماداران نیز در توجیه شرایط به وجود آمده تأکید دارند که سازمان سینمایی به وعده‌های حمایتی خود عمل نکرده و تعطیلی طولانی مدت سینماها همه برنامه‌ریزی‌های مالی آن‌ها را بهم ریخته است.

در همین رابطه گفت‌وگویی با چند سینماگر داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

محمد احمدی: «سمفا» می‌تواند یادگاری ارزشمند حسین انتظامی برای سینمای ایران باشد / این سامانه مشکل انتقال پول فروش فیلم‌ها را حل می‌کند

محمد احمدی اجرای طرح سامانه «سمفا» را راه‌حلی برای جلوگیری از مشکل انتقال پول فروش فیلم‌ها از سوی سینمادارها به پخش‌کننده‌ها و تهیه‌کننده‌ها می‌داند و معتقد است که «سمفا» می‌تواند یادگاری ارزشمند حسین انتظامی برای سینمای ایران باشد.

محمد احمدی تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: شکایت صاحبان آثار سینمایی که با وجود گذشت نزدیک به یک سال هنوز به مبلغ فروش فیلمشان دست پیدا نکرده‌اند به حق و منطقی است. ارزش پولی که سال گذشته باید به آن‌ها پرداخت می‌شد امروز به حداقل رسیده است. اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان نیز چند بار با رئیس سازمان سینمایی جلسه داشت که در این جلسات به نتایج خوبی رسیدیم اما متأسفانه برخی کارها که باید صورت می‌گرفت هنوز انجام نشده است.

احمدی خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات مهم در این جلسات مطرح شدن بحث «سمفا» بود. اگر این موضوع به صورت جدی پیگیری شود و این طرح و سامانه جدی گرفته شود حداقل از این به بعد شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود. از طریق سامانه «سمفا» مبلغ فروش فیلم‌ها به صورت مستقیم حساب می‌شود و سهم افراد ذی‌نفع مستقیم به حساب آن‌ها ریخته می‌شود و دیگر مراحل تسویه حساب سینمادارها با پخش‌کننده‌ها حذف می‌شود که در نتیجه شاهد این معضل که سال‌هاست در سینمای ایران وجود دارد، نخواهیم بود. 

او افزود: «سمفا» اتفاق بسیار خوبی است که اگر آقای انتظامی به عنوان رئیس سازمان سینمایی این طرح را با جدیت به سرانجام برساند یک یادگاری خوب از خود برای سینمای ایران به جا گذاشته است. سال‌هاست که معضل تسویه حساب سینمادارها با پخش‌کننده‌ها را شاهد هستیم و معمولاً پول خیلی دیر به دست تهیه‌کننده می‌رسد؛ به نظر می‌رسد سال گذشته با تعطیلی طولانی مدت سینماها به دلیل شیوع کرونا که تا امروز ادامه دارد این مشکل جدی‌تر شده و سینمادارها به دلیل مشکلات مالی نتوانستند با صاحبان آثار تسویه حساب کنند. امیدوارم خیلی زود دوستانی که از سینمادارها شکایت کرده‌اند به مبالغ فروش فیلم‌هایشان برسند و این مشکل حل شود اما این اتفاق به ما گوشزد می‌کند که «سمفا» را جدی‌تر از گذشته دنبال کنیم. 

این تهیه‌کننده در پایان تأکید کرد: طرح سامانه «سمفا» که یک انقلاب در عرصه اکران و توزیع فیلم‌های سینمایی به حساب می‌آید باید پس از این اتفاق در شرایط عادی سینماها نیز جدی گرفته شود. این سامانه علاوه بر حل مشکلات انتقال پول فروش فیلم‌ها مزیت‌های دیگری نیز دارد که یکی از آن‌ها می‌تواند شفاف‌سازی درباره میزان فروش آثار، سالن‌ها و سینماهای فعال و میزان فروش بلیت هر فیلم در هر روز باشد.

همایون فربد: تعطیلی طولانی مدت سینماها، برنامه‌ریزی مالی سینمادارها را بهم ریخت / تعطیلی سینماها در شرایطی که کافه‌ها و رستوران‌ها باز هستند، منطقی نیست

همایون فربد با اشاره به تعطیلی طولانی مدت سینماها در روزهای شیوع ویروس کرونا تأکید کرد که این تعطیلی برنامه‌ریزی مالی سینمادارها را بهم ریخت و باعث شد برخی سینمادارها نتوانند با پخش‌کننده‌ها تسویه‌حساب کنند.

همایون فربد مدیر پردیس سینمایی هروی سنتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا و عواقبی که برای سینما در پی داشت باعث شد که چرخه اقتصادی سینمایی از حرکت بایستد و این اتفاق به ضرر همه اهالی سینما شد که سینماداران نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

فربد تصریح کرد: طبق آخرین اطلاعاتی که از سینماهای مجموعه کورش دارم می‌دانم که این مجموعه مبلغ فروش فیلم‌ها را با صاحبان آثار تسویه کرده‌اند و از اینکه چه سینماهایی این تسویه‌حساب را انجام نداده‌اند اطلاعی ندارم اما اگر سینمایی نتوانسته با پخش‌کننده فیلم تسویه‌حساب کند قطعاً سوءنیتی نبوده و همه می‌دانیم که شیوع ویروس کرونا چه بلایی بر سر سینما آورده و آن‌ها هم قطعاً به دلیل مشکلات ناشی از این اتفاق برنامه‌ریزی مالی‌شان بهم خورده و نتوانسته‌اند مبالغ فروش را تسویه کنند.

او افزود: قطعاً هیچ سینماداری نمی‌خواهد مقروض باشد ولی می‌بینیم که شرایط به هیچ‌وجه مساعد نیست و در اکثر سینماها شاهد تعدیل نیرو هستیم. قطعاً سینمادارها برنامه‌ریزی‌هایی برای پرداخت پول پخش‌کننده‌ها داشته‌اند که متأسفانه با تعطیلی طولانی مدت سینماها برنامه‌ریزی مالی آن‌ها بهم خورده و این اتفاق را به همراه داشته است. با توجه به شرایطی که شاهد هستیم به نظر من سینمادارها و صاحبان آثار هر دو حق دارند و فکر می‌کنم با تعاملی دو طرفه می‌توان به حل شدن این مشکل امیدوار بود.

مدیر پردیس سینمایی هروی سنتر در ادامه درباره حمایت‌های صورت گرفته از سینماها در روزهای شیوع کرونا، گفت: از سوی انجمن سینماداران اقلام بهداشتی در اختیار ما گذاشته شد که مورد استفاده قرار گرفت اما برای ایمن‌تر شدن فضا خودمان در کنار حمایت‌های انجمن سینماداران اقداماتی داشتیم و سینماهای مجموعه کورش از گروه صنعتی گلرنگ دستگاه‌های ضدعفونی تهیه‌کردند.

فربد درباره میزان فروش فیلم‌ها گفت: پس از بازگشایی سینماها در روزها ابتدایی که فیلم «شنای پروانه» اکران می‌شد فروش نسبتاً خوبی را شاهد بودیم و تقریباً 50 درصد سالن پر می‌شد اما با کنار رفتن «شنای پروانه» وضعیت فروش فیلم‌ها نامساعد شد و در حال حاضر فیلمی بر پرده سینما نیست که بخواهیم به فروش بالای آن امیدوار باشیم. مردم به مرور نسبت به ایمن بودن فضای سالن‌های سینما اطمینان پیدا می‌کردند و فکر می‌کنم در حال حاضر اگر فیلم خوبی اکران شود می‌توان فروش خوبی را پیش‌بینی کرد.

او در پایان گفت: اکران در این شرایط برای هر فیلمی با ضرر مالی همراه خواهد بود اما به نظر من با تمهیداتی باید به رونق سینماها کمک کرد. تعطیلی سینماها در شرایطی که رستوران‌ها، کافه‌ها و دیگر اماکن به فعالیت خود ادامه می‌دهند منطقی نیست و بهتر است تجدید نظری درباره این تعطیلی‌ها صورت گیرد چرا که مطمئناً سالن‌های سینما و تئاتر با توجه به رعایت نکات بهداشتی کمترین خطر را در شیوع ویروس کرونا دارند.

محمدحسین فرح‌بخش: عدم تسویه‌حساب سینماداران با صاحبان آثار کاری قبیح و نادرست است / اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان اقدامات لازم را انجام داده / صاحبان آثار دروغ می‌گویند

محمدحسین فرح‌بخش تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: عدم تسویه‌حساب سینماداران با پخش‌کننده‌ها کاری قبیح و نادرست است که به هیچ عنوان نمی‌توان از این کار دفاع کرد و حق کاملاً با صاحبان آثار است. آن‌ها از سال گذشته تا امروز پول فروش فیلمشان را نگرفته و ارزش این پول نسبت به زمان اکران فیلم بسیار کاهش پیدا کرده است.

فرح‌بخش تصریح کرد: حتماً اعتراض و شکایت حق صاحبان آثار است اما در بیانیه‌ای که از سوی این دوستان منتشر شده، صاحبان آثار به این نکته اشاره کرده‌اند که اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان علی‌رغم یکپارچه شدن هیچ اقدامی برای حل این مشکل نداشته است. این یک دروغ مطلق است که در این بیانیه مطرح شده چرا که اگر امروز قرار بر این شده سازمان سینمایی مبلغ فروش فیلم‌ها را به پخش‌کننده‌ها پرداخت کند و این مبلغ را به صورت وام برای سینماداران در نظر بگیرد حاصل تلاش اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان بوده است اما متأسفانه این دوستان بدون هیچ اطلاعی از اقدامات اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان، در بیانیه خود تأکید دارند که هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

او افزود: اقدامات لازم برای حل این مشکل از سوی اتحادیه صنف تهیه‌کننده انجام شده اما اگر تا امروز مبلغ فروش فیلم‌ها تسویه نشده است به مراحل قانونی اجرایی شدن این کار از سوی سازمان سینمایی برمی‌گردد که متأسفانه روند پیشروی آن بسیار کند و زمانبر است ولی مطمئناً با توجه به اینکه همه کارهای قانونی انجام شده به زودی با طی کردن آخرین مراحل قانونی مبلغ فروش فیلم‌ها با صاحبان آثار تسویه شود.

این تهیه‌کننده در پایان گفت: این حمایت که از سوی سازمان سینمایی صورت می‌گیرد به این شکل است که سازمان سینمایی میزان بدهی سینماداران را با پخش‌کننده‌ها تسویه می‌کند و مبالغ بدهی هر سینمایی را به صورت وام برای آن سینما در نظر می‌گیرد که سینمادارها باید این مبلغ را به مرور پرداخت کنند.

علی سرتیپی: طولانی شدن زمان تسویه حساب سینماداران با پخش‌کننده‌ها معضل جدیدی نیست / حق با صاحبان آثار است

علی سرتیپی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: اعتراض صاحبان آثاری سینمایی که از سال گذشته تا امروز هنوز پول فروش فیلم‌شان را دریافت نکرده‌اند اعتراضی منطقی و به‌جا است و حرفی که می‌زنند را کاملاً قبول دارم. پول‌ فروش فیلم‌هایشان باید خیلی زودتر از این‌ها به آن‌ها پرداخت می‌شد و امروز نسبت به زمان فروش فیلم‌ها ارزش این پول کمتر شده است.

سرتیپی تصریح کرد: این معضل از گذشته تا امروز در سینمای ایران وجود داشته و مربوط به امروز و یک یا دو سینما نیست اما در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا این معضل ابعاد گسترده‌تری پیدا کرده و می‌بینیم که کار به شکایت از سینماداران رسیده است.

او افزود: دلیل اصلی گسترده شدن این معضل به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی طولانی مدت سینماها برمی‌گردد که وضعیت معیشت سینمادارها و حتی سینماگران را بسیار وخیم کرده است اما دومین عامل شکل‌گیری این وضعیت به عدم حمایت سازمان سینمایی برمی‌گردد. قرار بود سازمان سینمایی طبق قولی که داد با در نظر گرفتن وامی برای سینماداران به حل شدن این معضل کمک کند اما متأسفانه تا امروز هیچ اتفاقی نیفتاده و سازمان سینمایی هیچ کمکی برای حل این مشکل نکرده است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «رحمان 1400» در پایان اظهار داشت: امیدوارم بیانیه سینماگرانی که به عدم تسویه حساب فروش فیلم‌هایشان از سال گذشته تا امروز اعتراض دارند تمهیدی برای این وضعیت اندیشیده شود و این مشکل که از گذشته تا امروز در سینمای ما وجود دارد حل شود و دیگر شاهد تکرار این اتفاق نباشیم.

مهدی فخوری: انجمن سینماداران در پرداخت بدهی سینمادارها کوتاهی کرده / هیچ حمایتی از سازمان سینمایی صورت نگرفت

مهدی فخوری مدیر سینما اریکه ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: سینما اریکه ایرانیان از ماه‌ آبان، آذر و دی ماه سال گذشته بدهی‌هایی داشته که ما حدود سه ماه پیش این بدهی‌ها را پرداخت کردیم اما این پول به حساب انجمن سینماداران واریز شد و به نظر می‌رسد انجمن نسبت به پرداخت این بدهی‌ها اقدامی نکرده است.

فخوری تصریح کرد: ما پس از اعتراض صاحبان آثار نسبت به عدم تسویه حساب سینماداران مبلغ بدهی را با فاکتور به انجمن پرداخت کردیم اما طبق تماسی که چند پخش‌کننده با سینما داشته‌اند نسبت به عدم پرداخت بدهی اعتراض داشته‌اند و از این تماس‌ها من به این نتیجه رسیدم که به نظر می‌رسد انجمن سینماداران همچنان پول را پرداخت نکرده است.

او افزود: این مشکل پیش‌تر وجود نداشت و ریشه چنین معضلی را در شیوع ویروس کرونا می‌دانم. من شخصاً حدود 8 ماه است که بیکار هستم و در این 8 ماه فقط در ماه تیر 28 روز سینمای اریکه ایرانیان باز بود که هیچ استقبالی صورت نگرفت و فکر می‌کنم در این شرایط اگر تصمیم به بازگشایی بگیریم باز هم هیچ استقبالی صورت نمی‌گیرد. اکثر فیلم‌های خوبی که انتظار داریم در این شرایط بتوانند اکران موفقی داشته باشند میلی به اکران ندارند و فیلم‌هایی که بر پرده سینماها می‌روند نیز فروش چندانی ندارند.

مدیر سینما اریکه ایرانیان در پایان تأکید کرد: سازمان سینمایی در این مدت بارها وعده حمایت از سینماها داده که متأسفانه هیچ اتفاقی نیفتاده و تا امروز به ما فقط 10 بسته ماسک و 100 ژل دست داده شده است. متأسفانه خبری از وام 4 درصدی که وعده داده شده بود نیست. من از چند همکار در سینماهای دیگر نیز پرسیدم و آن‌ها نیز هیچ مبلغی به عنوان وام حمایتی دریافت نکرده‌اند. البته من از همه سینماهای کشور خبر ندارم و باید بگویم که برای سینمای ما و چند سینمای دیگر که جویا شدم فعلاً هیچ حمایتی از سوی سازمان سینمایی صورت نگرفته است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محمد احمدی علی سرتیپی محمدحسین فرح بخش اتحادیه صنف تهیه کنندگان سوی سازمان سینمایی انجمن سینماداران مبلغ فروش فیلم ها برنامه ریزی مالی شیوع ویروس کرونا سینمای ایران اریکه ایرانیان تعطیلی سینماها پخش کننده ها صاحبان آثار گذشته تا امروز پول فروش فیلم نظر می رسد برای سینمای برای سینما شاهد هستیم تهیه کننده سال گذشته نکرده اند فرح بخش سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۷۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی

خبرگزاری مهر -گروه هنر-سیدامیرشایان حقیقی؛ برمبنای آمار سمفا تا ساعت ۲۲:۳۰ شنبه شب ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تاکنون ۳ میلیون و ۶۷۱ هزار و ۲۰۶ نفر در ۱۰۰ هزار و ۸۱۳ سانسی که ۸ فیلم سینمای ایران در سالن‌های سینمایی به نمایش گذاشته شده‌اند، به تماشای آثار نشسته اند و فروشی نزدیک به ۲۲۱ میلیارد و ۷۰۱ میلیون و ۳۵۴ هزار تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آورده‌اند.

در هفت روز گذشته، فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در ۲۱ هزار سانس را پیدا کرده و توسط ۸۷۱ هزار و ۷۴ نفر تماشا شده اند. سینمای ایران در این هفته تجربه افزایش نزدیک به ۳ هزار سانس برای نمایش فیلم را تجربه کرده و با افزایش ۳ هزار نفری مخاطبان نسبت به هفته قبلش مواجه بوده است؛ به این ترتیب در این هفته، میزان فروش سینمای ایران عددی معادل با ۴۹ میلیارد و ۲۰۱ میلیون و ۵۸ هزار تومان بوده و نسبت به هفته گذشته ۱۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

بر این مبنا میانگین مخاطبان هر کدام از فیلم‌های سینمای ایران در هر سانس عددی نزدیک به ۴۲ نفر بوده است در حالی که هفته گذشته این عدد نزدیک به ۳۲ نفر بود.

«مست عشق»؛ سبقت از همه رقبا تنها در سه روز

«مست عشق» از ۵ اردیبهشت به صورت همزمان بر پرده سینماها در ایران و ترکیه نقش بسته است، بلیت فروشی این فیلم از ۲ اردیبهشت آغاز شده بود و نه تنها تا قبل از اکران بیش از ۲۳ هزار بلیت با ارزشی بیش از ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پیش فروش کرده و رکورد قابل توجهی در پیش فروش از خود برجای گذاشته بود بلکه این اثر تاریخی و غیر کمدی در رقابت با فیلم های سینمایی سال ۱۴۰۳ رکورد فروش روز نخست سینما را نیز از آن خود کرد.

فیلم «مست عشق» در نخستین روز نمایش عمومی خود، در یک رکوردشکنی بی سابقه توانست با جذب ۵۱ هزار مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند. مجموع فروش روز نخست این فیلم ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

از همین رو «مست عشق» پرفروش‌ترین فیلم هفته گذشته محسوب می‌شود زیرا این فیلم توانسته در هفت روز گذشته به فروشی معادل با ۱۹ میلیارد و ۷۱۹ میلیون و ۵۵۷ هزار تومان دست پیدا کند؛ این فیلم با در اختیار داشتن ۴۶۵ سالن سینما در سال جاری، توسط ۲۸۷ هزار نفر تماشا شده است، بر مبنای آمار ارایه شده، میانگین مخاطبان فیلم «مست عشق» در هر سانس، عددی نزدیک به ۶۵ نفر است.

به این ترتیب این فیلم سینمایی تنها با گذشت سه روز از اکران خود توانسته است با سبقت از فیلم کمدی «تمساح خونی» که در تمام سال ۱۴۰۳ رتبه اول فروش هفته را در اختیار داشته است، پرفروش ترین فیلم هفته گذشته باشد. جهت آشنایی بیشتر «با مست عشق» می‌توانید گزارش «نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/ حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر» را بخوانید.

«تمساح خونی» همچنان پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۴۰۳ محسوب می‌شود اما در رده دوم جدول فروش هفتگی قرار می‌گیرد زیرا این فیلم توانسته در هفت روز گذشته به فروشی معادل با ۱۱ میلیارد و ۶۰۴ میلیون و ۴۲۴ هزار تومان دست پیدا کند.

«تمساح خونی» که اکران خود را از ۱۶ اسفند ماه سال قبل در قالب اکران نورورزی آغاز کرده است، با در اختیار داشتن ۶۴۸ سالن سینما در سال جاری، توسط ۲ میلیون و ۳ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۱۲۲ میلیارد تومان رسیده است. این فیلم همچنان پرفروش‌ترین فیلم سینمایی سال ۱۴۰۳ است.

«سال گربه» دی گر کمدی این روزهای سینما در رده سوم جدول پرفروش‌ترین آثار سینمای ایران در هفت روز گذشته و بعد از «تمساح خونی» قرار می‌گیرد. ۹ میلیارد و ۳۵۹ میلیون و ۷۰۲ هزار تومان عددی است که از فروش فیلم مصطفی تفی زاده در هفت روز گذشته اعلام شده است.

«سال گربه» که اکران خود را از ۲۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ به سرگروهی پردیس سینمایی مگامال آغاز کرده است، با در اختیار داشتن ۵۴۴ سالن سینما در سال جاری، توسط ۴۹۲ هزار نفر تماشا شده و با فروش ۹ میلیاردی در هفته گذشته به فروشی بیشتر از ۲۸ میلیارد تومان رسیده است.

چه فیلم‌هایی در رده چهارم تا هشتم قرار دارند

«بی بدن» در جایگاه چهارم جدول پرفروش های هفته قرار دارد و در یک هفته گذشته فروش معادل با ۴ میلیارد و ۸۸۲ میلیون و ۶۴۷ را به نام خود ثبت کرده است.

«بی بدن» که اکران خود را از ۲۳ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ در قالب اکران نورورزی آغاز کرده است، با در اختیار داشتن ۴۹۴ سالن سینما در سال جاری، توسط ۵۱۴ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۳۱ میلیارد تومان رسیده است.

افزایش مخاطب فیلم‌ها در هفته ای که گذشت

«آسمان غرب» به تهیه‌کنندگی حبیب والی نژاد نیز در یک هفته گذشته توسط ۳۶ هزار و ۹۲۳ نفر تماشا شده و به فروشی معادل با ۱ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان رسیده است و نسبت به هفته قبلی فروش خود را افزایش داده است به این ترتیب این اثر در رده پنجم جدول فروش‌ هفته‌ای که گذشت قرار می‌گیرد.

فیلم سینمایی «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد با فروش ۳۱ هزار بلیت در جایگاه ششم گیشه فروش سینماها قرار می‌گیرد. این فیلم نیز با در اختیار داشتن ۲۲۳ سالن سینما و ۱۰۴۰ سانس در هفت روز گذشته، پذیرای بیش از ۳۱ هزار مخاطب بوده است و به فروشی معادل با ۱ میلیارد و ۷۹ میلیون و ۳۹۲ هزار تومان رسیده است.

«آپاراتچی» نیز در هفت روز گذشته توسط ۱۰ هزار و ۶۸۱ نفر تماشا شده و به فروشی بیش‌تر از ۵۰۴ میلیون تومان رسیده است. بنابراین این فیلم نیز در رده هفتم جدول فروش‌ قرار دارد.

«نوروز» به کارگردانی سهیل موفق نیز با در اختیار داشتن ۱۴۲ سالن سینما در هفت روز گذشته، توسط ۸ هزار و ۳۳۸ نفر تماشا شده است و به فروشی معادل ۳۳۶ میلیون و ۸۹۹ هزار تومان دست یافته است. به این ترتیب این فیلم نیز در رده هشتم جدول پرمخاطب‌ترین آثار هفت روز گذشته سینمای ایران قرار می‌گیرد.

«پرویز خان» به تهیه‌کنندگی عطا پناهی نیز در یک هفته گذشته توسط ۱ هزار و ۸۸۱ نفر تماشا شده و به فروشی معادل با ۸۲ میلیون تومان و ۵۴۲ هزار تومان رسیده است. به این ترتیت این اثر همچون هفته گذشته در انتهای جدول فروش هفته‌ای که گذشت قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد برخلاف ۲ فیلم «نوروز» و «پرویز خان» که در هفته گذشته کاهش فروش داشتند سایر فیلم های سینمایی افزایش فروش و مخاطب را تجربه کرده اند و می توان گفت هفته گذشته، هفته خوبی برای سینمای ایران بوده است.

کد خبر 6090451

دیگر خبرها

  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران