Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-04@10:15:39 GMT

غول‌کشی طاهری به سبک داماد خانواده

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۷۶۱۶

غول‌کشی طاهری به سبک داماد خانواده

امین طاهری بدون شک غیرمنتظره ترین نتیجه انتخابی سنگین وزن کشتی آزاد را رقم زد؛ تا حدی که قبل از شروع مسابقات حتی جزو مدعیان هم به شمار نمی رفت.

به گزارش "ورزش سه"، در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، از ابتدا هم مشخص بود که یکی از جذاب ترین رقابت ها در سنگین وزن رقم خواهد خورد؛ جایی که پرویز هادی، یداله محبی، امیرحسین زارع و امین طاهری حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


شکست پرویز هادی برابر امین طاهری، اولین اتفاق غیرمنتظره در سنگین وزن بود. هادی که برخلاف سال های گذشته از آمادگی بدنی بالایی برخوردار نبود، اسیر آمادگی بالای طاهری شد که با انگیزه و برنامه پای روی تشک گذاشته بود. 

 

 

 


این کشتی جذاب 9 بر 4 به سود طاهری، دارنده مدال برنز امیدهای جهان به پایان رسید تا او هم خودش را در قامت یک مدعی نشان دهد؛ در حالی که شاید پیش از شروع مسابقات، خیلی ها رقابت اصلی را بین پرویز هادی و امیرحسین زارع می دانستند و تا حدودی هم برای یداله محبی شانس قائل بودند که دو دوره مسابقات جهانی را تجربه کرده است. 


بعد از برد اول، طاهری معادلات جدول سنگین وزن را بهم زد. شکست یداله محبی برابر امیرحسین زارع که نتیجه مشابه رقابت این دو کشتی گیر در لیگ برتر هم بود، دو مدعی اصلی سنگین وزن در سال های اخیر یعنی پرویز هادی و محبی را دچار شوک بزرگی کرد. 

 

 

 


انصراف یداله محبی از ادامه مسابقات و پیروزی زارع برابر هادی، رویارویی فینال گونه دو کشتی گیر جوانتر را رقم زد. با توجه به آمادگی یک سال اخیر زارع تصور بر این بود که او برنده این دوئل خواهد بود، اما طاهری بعد از یک برد و یک باخت، در لحظات پایانی مبارزه سوم، زارع را غافلگیر کرد و قهرمان شد تا دقیقا برخلاف پیش بینی ها عمل کند. 


امین طاهری که سابقه حضور در ترکیب تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا را دارد، در رده بزرگسالان مسابقات جهانی را تجربه نکرده؛ حالا باید خودش را در سال قبل از المپیک برای یک رویداد بزرگ آماده کند. البته ابتدا همه کشتی گیران و مربیان باید منتظر اعلام رای نهایی اتحادیه جهانی پیرامون برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات جهانی 2020 در صربستان باشند.

 

 

 


طاهری که نسبت فامیلی با علیرضا رضایی دارد و همواره از او به عنوان الگوی خود یاد می کند، حالا می تواند پا جای داماد خانواده بگذارد و افتخارات مهمی که در ویترین افتخارات علیرضا رضایی وجود دارد را تکرار کند. البته که او در همین ایران هم رقبای سرسختی از جمله همین امیرحسین زارع دارد که باید با عبور از سد آن ها به المپیک فکر کند. 


بدون شک علیرضا رضایی به عنوان سرمربی تیم باشگاهی امین طاهری و همچنین یکی از اقوام او می تواند نقش مهمی را در مسیری که این کشتی گیر تهرانی وارد آن شده، ایفا کند.

کشتی آزاد

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کشتی آزاد امیرحسین زارع پرویز هادی یداله محبی امین طاهری سنگین وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۷۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین دور مسابقات کشتی با چوخه در شیروان برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، مهدی شعبانی، رئیس اداره ورزش و جوانان شیروان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز در خراسان شمالی اظهار کرد: سومین دور مسابقات کشتی با چوخه در عرض یک ماه گذشته، فردا در محل گود شیرکوه این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور ۲۰۰ شرکت کننده در این مسابقه گفت: کشتی گیران استان‌های خراسان رضوی و شمالی در اوزان ۴۶، ۷۴، ۸۶، ۹۶ و +۹۶ در این مسابقه به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره ورزش و جوانان شیروان افزود: سعی داریم این ورزش اصیل و چندین هزارساله کشورمان با برگزاری مداوم این مسابقات به جایگاه اصلی خود برسد.

شعبانی در انتها خاطرنشان کرد: هدف ما در برگزاری مسابقات کشتی با چوخه در شهرهای زیارت و خانلق استفاده کردن از تمام ظرفیت موجود شهرستان است.

خبرنگار : متین لنگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1229261 برچسب‌ها ورزش

دیگر خبرها

  • حسن یزدانی خود را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • حسن یزدانی خودش را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • کشتی‌گیر و مربی تیم ملی آمریکا برنده جایزه شدند
  • سکوت دبیر و ادامه جولان چاقوکش‌ها در کشتی
  • جنجال‌سازان مسابقات کشتی مازندران در انتخابی تهران!
  • کشتی گیران نونهال کرمانی فاتح مسابقات قهرمانی کشور
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • سومین دور مسابقات کشتی با چوخه در شیروان برگزار شد
  • محمدی: حضور اکبر فلاح در کمیته فنی خیلی ارزشمند است
  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی