Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمت ابابکری کارشناس دامپروری مرکز جهاد کشاورزی پایین جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به اجرای طرح پرورش و بهره وری دام سبک روستایی در شهرستان تربت جام گفت:به منظور حمایت از دامداران شهرستان  تربت جام  اقدامات موثری انجام شده است.   او افزود:  به منظور مقابله و کاهش آسیب‌های وارده به بخش تولیدات و ذخایر ژنی گوسفندو بز، طرح پرورش و اصلاح نژاد دام سبک با رویکرد بهره وری هر مولد و اقتصادی نمودن این حرفه، در چهار چوب تغذیه تکمیلی آمیخته گری تجاری، بهداشت جایگاه بهره وری تولید مثل و تجهیزات و مکانیزاسیون آموزش بهره برداران در دستور کار شهرستان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود:برای رسیدن به افزایش راندمان تولید و ارتقای بهره وری در گله‌های دام سبک و با اهداف ارتقای وضعیت موجود و اصلاح روش‌های پرورش، کاهش ضریب تبدیل، کاهش سقط تلفات بره بعد از تولد و افزایش تولید، برنامه ریزی در خصوص بهینه سازی وضعیت اقتصادی گوسفندداری، امور آموزش و ترویج فنون و تکنیک‌های اصلاح نژادی و تغذیه‌ای و پرورشی در شهرستان محقق خواهد شد.

انتهای پیام//ز. ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اصلاح نژاد جهاد کشاورزی بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: بیش از ۳۵۰ هکتار نخلستان در این شهرستان وجود دارد که ۱۷۰ هکتار آن مثمر است.
وی افزود: درختان خرما به‌ صورت سنتی و دستی توسط کارگران ماهر، گرده افشانی می‌شود و هر کشاورز بر اساس تعداد نخل‌های خود عملیات گرده‌افشانی را برای تولید محصول انجام می‌دهد.

فانی بیان کرد: در برنامه تغییر الگوی کشت، توسعه کشت نخیلات به‌عنوان یکی از کشت‌های کم آب بر و متحمل به بی آبی در دستور کار قراردارد که رقم زاهدی، شاهانی، پیاروم و کبکاب بیشترین توسعه را در شهرستان دارند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: گرده افشانی نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد و رعایت اصول و دقت در انجام آن ضروری است.

دیگر خبرها

  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا