Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی حق‌شناس دقایق پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: خوشبختانه از آغاز آتش‌سوزی از نزدیک شاهد یک وفاق و همدلی بین دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و تلاش نیروهای امدادی منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، مدیریت بحران، هیئت کوهنوردی، نیروهای مردمی، جهادی، سپاه و بسیج  برای اطفاء حریق بودیم و از این نظر مشکلی خاصی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به حضور دلسوزانه سردار علی ملک‌شاهکویی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان از سه روز گذشته تاکنون اشاره کرد و افزود: سردار ملک‌شاهکویی از ابتدای آتش‌سوزی آمادگی هر نوع کمک‌رسانی و اعزام نیرو را اعلام کرد و امروز هم از هفت صبح ضمن بازدید منطقه، در جلسه امروز شوراهای هماهنگی مدیریت بحران استان برای هماهنگی بیشتر و سرعت عمل اعزام نیروها به مناطق صعب العبور توسکستان حضور داشتند.

استاندار گلستان گفت: در این آتش‌سوزی بسیج نیروهای امدادی، تجهیزات لجستیکی برای اعزام نیروها و هماهنگی در سطح مدیران دستگاه‌های عملیاتی و مرتبط به بهترین وجه ممکن صورت گرفته ولی نکته که وجود دارد پراکندگی و آتش‌سوزی نقطه‌ای در مکان‌هایی که در اتفاعات و دارای شیب‌های تند است عملا نه امکان اطفای حریق از طریق بالگرد به لحاظ مسائل امنیتی پرواز و نه اعزام سریع نیروهای امدادی برای اطفاء را با مشکل مواجه کرده است.

حق‌شناس افزود: هم‌اکنون دو فروند بالگرد د منطقه حضور دارند که بالگرد هلال‌احمر کار انتقال نیروها و تجهیزات به پای کوه را بر عهده دارد که متاسفانه تا نیروها به محل آتش‌سوزی انتقال یابند سه تا چهار ساعت زمان می‌برد.

وی ادامه داد: از طرفی در این مدت حداقل 80 نیرو امدادی به صورت شبانه‌روزی در ارتفاعات بیتوته کردند که امکان اطفای حریق در هر شرایط را در کمترین زمان به حداقل برسانند.

* همه مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با بحران در بحران پای کار هستند

استاندار گلستان با بیان اینکه الحمدالله همه مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با بحران در بحران پای کار هستند، خاطرنشان کرد: مسئله اطفای حریق جنگل تکنیک‌خاص خودش را دارد که خوشبختانه نیروهای باتجربه و متخصص که تجربه‌خوبی در آتش‌سوزی‌های قبلی دارند در منطقه مشغول خدمت هستند.

استاندار گلستان با توصیه به مردم یادآور شد: از مردم فهیم و طبیعت دوست استان گلستان درخواست داریم که چنانچه در مناطق جنگلی حضور داشته و اقدام به روشن کردن آتش کرده‌اند تا از خاموش شدن آتش مطمئن نشده‌اند محل را ترک نکنند.

انتهای پیام/2307/

منبع: فارس

کلیدواژه: نیروی انسانی حریق آتش سوزی استان گلستان استاندار گلستان هادی حق شناس حریق توسکستان آتش سوزی توسکستان اطفای حریق آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران

تین نیوز

یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر دچار حریق شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حوالی ساعت ۱۹:۳۰ عصر امروز یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر تهران دچار حریق شد که در پی آن عوامل آتش نشانی به همراه نردبام و تجهیزات مربوطه به محل حادثه اعزام شدند.

مشاهدات خبرنگار ایسنا از محل حاکی از آن است که حریق در طبقات منفی این ساختمان رخ داده و آتش نشانان در حال اطفای حریق و تخلیه دود هستند.

بنابر اعلام افراد حاضر در محل و مسئولان این هتل آتش نشانان ظرف مدت سه دقیقه پس از اولین تماس با سامانه  ۱۲۵ در محل حاضر شده و عملیات خود را آغاز کردند.

پیگیری ها حاکی از آن است که حریق در یک انباری در زیرزمین این هتل رخ داده است. چند کارگر مشغول جوشکاری در قسمتی از این انباری بودند که جرقه های جوشکاری بر روی چند تکه کاغذ و مقوا افتاده و منجر به آتش سوزی شده است. 

در حال حاضر تمامی مسافران و پرسنل این هتل در سلامت کامل هستند و شعله های آتش نیز خاموش شده است.

اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام خواهد شد.

حجم ویدیو: 3.56M | مدت زمان ویدیو: 00:00:20 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • آشنایی با کابل نسوز
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد