Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@21:28:16 GMT

مذاکرات صلح افغانستان به بن‌بست رسید

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۸۲۸۱

ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که اشرف غنی و عبدالله درباره چالش‌های روند صلح همچنین تکمیل شورای عالی مصالحه افغانستان با یکدیگر تبادل نظر کردند.

در بیانیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان آمده است که عبدالله درباره سفرهای اخیرش به منطقه نیز جزئیاتی را ارائه کرده است.

«حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان نیز در این دیدارها، اوضاع امنیتی این کشور را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز رسانه‌ها از اختلاف رئیس جمهور و رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در روند صلح گزارش داده بودند.

به نوشته این رسانه‌ها، سفر عبدالله به پاکستان و استقبال و پروتکل دیپلماتیکی که برای استقبال وی چیده شده بود موجب ناراحتی غنی شد.

با این حال، حدود هشت ماه از ایجاد شورای عالی مصالحه ملی در افغانستان می‌گذرد اما تاهنوز اعضای این شورا انتخاب نشده‌اند.

چندی قبل ریاست جمهوری افغانستان افرادی را به عنوان اعضای شورای عالی مصالحه ملی معرفی کرده بود که عبدالله رئیس این شورا با آن فهرست مخالفت کرد.

رئیس جمهور و رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در حالی با یکدیگر دیدار می‌کنند که نزدیک به دو ماه از مذاکرات بین‌الافغانی می‌گذرد اما تاهنوز هیئت‌های دو طرف درباره دستور کار مذاکرات به تافقی نرسیده‌اند.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: اشرف غنی افغانستان افغانستان پاکستان مذاکرات اشرف غنی شورای عالی مصالحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۸۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عضو شورای شهر بودن به‌دلیل وسعت دایره تصمیمات و نظارت، همچنین بیشتر بودن تأثیرات دراز مدت شورا بسیار دشوار است.

احمدرضا مصور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: نهم اردیبهشت در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز شوراها نام‌گذاری شده است که نشان از توجه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به جایگاه و منزلت شورا و اتکا بر خرد جمعی در رفع مشکلات جوامع محلی دارد.

وی افزود: عضو شورای اسلامی شهر بودن به‌دلیل وسعت دایره تصمیمات و نظارت، همچنین بیشتر بودن تأثیرات دراز مدت شورا بسیار دشوار است.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سامانه سوت‌زنی شورا تصریح کرد: به‌طور روزانه تعداد محدودی مراجعه به این سامانه وجود دارد که بعضی از آن‌ها قابل استفاده و مهم بوده و مورد پیگیری قرار گرفته شده و بعضی دیگر نیز غیرقابل تأثیر بوده و اهمیت چندانی نداشته است.

مصور با اشاره به وظیفه سنگین مسئولان در حوزه مدیریت شهری تصریح کرد: در مسیری پیش می‌رویم که باید در صورت بروز اشتباه یا مشکلی جسارت عذرخواهی و حل مسائل پیش‌آمده را داشته باشیم تا بتوانیم به نقطه‌ای مطلوب دست پیدا کنیم و وظیفه شوراها نیز همین است.

کد خبر 748399

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا