Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویان سیستان و بلوچستان از نارضایتی کارگران طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان خبر داد و گفت: کارگران شرکت جهاد نصر همدان از بهمن ماه سال گذشته موفق به دریافت حقوق خود نشده اند.

امین کمالی، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص نارضایتی کارگران طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان گفت: شرکت جهاد نصر همدان یکی از شرکت‌های پیمانکار فاز دوم پروژه آبرسانی به دشت سیستان می‌باشد که پرسنل و کارگرانش از بهمن ماه سال گذشته موفق به دریافت حقوق خود نشده و سهم آن‌ها از بودجه میلیاردی این طرح، تنها سفره خالی و شرمندگی درمقابل خانواده هایشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمالی اضافه کرد: این موضوع طی ماه‌های اخیر موجب افزایش اعتراضات و گلایه مندی‌های این کارگران و تجمعاتی در مقابل ساختمان جهادکشاورزی زابل و حتی مقابل رئیس مجلس نیز شد. پس از آن، نیکبختف رییس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان در حضور قالیباف قول پرداخت حقوق این کارگران را داد؛ ولی بعد از گذشته ۳ هفته با فشار‌های بسیار تنها نیمی از حقوق ۹ ماهه عقب افتاده این کارگران پرداخت شد و جهاد کشاورزی از پرداخت باقی حقوق شانه خالی کرد.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: به گفته کارگران این طرح مهندس نیکبخت درپاسخ سوالشان درخصوص دلیل عدم پرداخت کامل حقوق گفته که ما تعهدی در قبال باقی پول نداریم و جهادکشاورزی همین مقدار پول را باید به کارگردان پرداخت میکرد و اگر شما مدعی هستید باقی پول را باید از اداره کار بگیرید.

وی افزود: ناراحتی کارگران دراین خصوص به حدی رسیده است که یکی از آن‌ها گفته هیچکس در استان به داد ما نمی‌رسد. کل حقوق عقب افتاده کارگران این شرکت برابر با حقوق و خوراک یک ماه مهندسانی ست که میلیاردی پول گرفتند. درصورتی که نه در صحنه حاضر بودند و نه طرح را به شکل مناسبی تحویل دادند. اینجا هم حق کارگرانی پایمال می‌شود که حامی ندارند و سفرهایشان خالی شده و کمرشان در برابر قرض‌ها و مشکلات شکسته است. هزاران میلیارد پول و سرمایه به این طرح تزریق شد، ولی سهم ما که در گرم‌ترین آفتاب و سردترین زمستان در این طرح بیل زدیم و زحمت کشیدیم تنها شرمندگی در مقابل خانواده هایمان بوده است. بنده به نمایندگی از تمامی کارگران و پرسنل این شرکت خواهشمندم سریعا به مشکل این کارگران رسیدگی کنید، چون دیگر کارد به استخوانمان رسیده است.

کمالی در پایان تاکید کرد: مانند دفعات قبل مجددا خواهشمندیم، یکبار برای همیشه تکلیف طرح آبرسانی به دشت سیستان که ابهامات زیادی در ابعاد مختلف اعم از فنی و مالی دارد، مشخص کنید تا بیش از این شاهد اعتراضات، تجمعات و درنتیجه دلسردی مردم و سوء استفاده رسانه‌های معاند نباشیم، که این نیازمند رسیدگی جدی دستگاه قضا می‌باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عدالتخواهی آبرسانی به دشت سیستان دشت سیستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند

حسین اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در قالب طرح ملی جهاد آبرسانی و در راستای محرومیت زدایی از روستاها، تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری، ۱۵ روستا در شهرستان‌های نائین و فریدن از آبرسانی پایدار بهره مند می‌شوند.

وی افزود: در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور مقرر شد که بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری ۵۱ روستا با جمعیت بالغ بر ۱۳ هزار نفر، شامل ۴۳۰۰ خانوار به آب پایدار سالم و بهداشتی دست یابند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در خصوص برنامه زمان بندی تکمیل آبرسانی به روستاها، خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی آبرسانی به ۹ روستا تکمیل شده و ۶ روستای دیگر نیز نیز تاقبل از پایان اردیبهشت ماه سال جاری از آبرسانی پایدار بهره مند می‌شوند.

اکبریان با بیان اینکه در سال گذشته نیز ۴۲ روستای شهرستان نائین از طریق طرح جهاد آبرسانی به آب پایدار دست یافتند، افزود: حذف آبرسانی سیار و محرومیت زدایی از روستاها یکی از اولویت‌های شرکت‌های آبفا بر مبنای جهاد خدمت رسانی است.

کد خبر 6091111

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • تاخیر در تحویل خودرو متقاضیان شرکت مدیران خودرو را گلایه‌مند کرد
  • گلایه از وضعیت شتاب‌دهی در حوزه زیست فناوری/اخذمجوزها محصول را منقضی می‌کند